به گفته فرماندار پنسیلوانیا، طرح ایلان ماسک برای دادن پول به رأی‌دهندگان ثبت‌نام‌شده در پنسیلوانیا «عمیقا نگران‌کننده» است و این اتفاق چیزی است که مجریان قانون باید به آن توجه داشته باشند.

به گزارش جماران، به نقل از رویترز، میلیاردر آمریکایی حامی ترامپ؛ ایلان ماسک روز شنبه وعده داد که تا زمان انتخابات نوامبر، هر روز 1 میلیون دلار به قید قرعه به کسی که طومار آنلاین او را امضا می‌کند، اهدا می‌کند و جایزه اول در یک رویداد در حمایت از دونالد ترامپ اهدا می‌شود.

ایلان ماسک یک چک یک میلیون دلاری به یکی از شرکت‌کنندگان در رویداد America PAC در هریسبورگ، پنسیلوانیا، با هدف جمع کردن هواداران پشت سر نامزد ریاست‌جمهوری ترامپ، داد. به گفته اعضای این رویداد، برنده این چک مردی به نام جان درهر بود.

این پول آخرین نمونه از استفاده ماسک از ثروت فوق‌العاده‌اش برای اثرگذاری بر رقابت شدید ریاست‌جمهوری بین ترامپ و رقیب دموکرات‌ وی؛ کامالا هریس است.

ماسک اخیرا رویداد امریکن پک را به عنوان یک سازمان اقدام سیاسی برای حمایت از کمپین ریاست جمهوری ترامپ تأسیس کرده است. این رویداد به بسیج و ثبت نام رای دهندگان در ایالت‌های میدان نبرد (هفت ایالت به اصطلاح خاکستری) به نفع ترامپ، کمک می‌کند.

اما جاش شاپیرو؛ فرماندار پنسیلوانیا روز یکشنبه (دیروز) در برنامه ان‌بی‌سی تحت عنوان ملاقات با مطبوعات، گفت: طرح ماسک برای دادن پول به رأی‌دهندگان ثبت‌نام‌شده در پنسیلوانیا «عمیقا نگران‌کننده» است و این اتفاق چیزی است که مجریان قانون باید به آن توجه داشته باشند.

متعاقب آن سؤالاتی در مورد قانونی بودن این پرداخت‌های نقدی شنبه شب مطرح شده است و کارشناسان حقوقی در حوزه انتخابات به مقررات مختلفی در قانون فدرال اشاره کردند که پرداخت نقدی به رأی دهندگان را ممنوع می‌کرد.

به عقیده کارشناسان حقوقی، این یک جرم فدرال است که به افراد به قصد تشویق یا پاداش دادن به آنها برای رای دادن، پول می‌دهد و به گفته حقوقدان‌ها جرمی است که مجازات آن زندان است. این ممنوعیت نه تنها مخارج پولی، بلکه هر چیزی که ارزش مادی داشته باشد را نیز پوشش می دهد، بنابراین در دفترچه مجازات انتخاباتی وزارت دادگستری،  پرونده جدیدی شده است.

رویداد هریسبورگ، سومین رویداد در چند روز در پنسیلوانیا بود، جایی که ایلان ماسک انتخابات نوامبر را با عباراتی واضح ترسیم و حامیان ترامپ را تشویق کرد که زودتر رای دهند و گفت: اگر هریس پیروز شود، این آخرین انتخابات آمریکا خواهد بود.

او همچنین گفت که دو سوءقصد علیه ترامپ ثابت می‌کند که او در حال بر هم زدن وضعیت موجود است.

در طوماری که ماسک از مردم می‌خواهد آن را امضا کنند، آمده است: «اول و دوم، متمم‌های آزادی بیان و حق حمل سلاح را تضمین می‌کنند. با امضای این طومار، متعهد می‌شم از اصلاحیه اول و دوم حمایت کنم.»

ماسک که به عنوان ثروتمندترین فرد جهان رتبه بندی شده، طبق افشای دولت فدرال، تاکنون حداقل 75 میلیون دلار بهرویداد  America PAC کمک کرده است و این گروه را به بخشی مهم از تلاش ترامپ برای بازپس گیری صندلی کاخ سفید تبدیل کرده است.

ایلان ماسک که پشت سر خودروسازی تسلا و سرمایه‌گذاری موشکی و ماهواره‌ای اسپیس ایکس قرار دارد، به طور فزاینده‌ای از اهداف جمهوری‌خواهان حمایت و به بزرگترین حامی آشکار ترامپ تبدیل شده است.

ترامپ نیز به نوبه خود گفته است که در صورت انتخاب، ماسک را به عنوان رئیس کمیسیون کارآمدی دولت خود منصوب خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.