سرهنگ«احسان دقسه»فرمانده تیپ 401 ارتش اسرائیل در نبردهای جبالیا در شمال نوار غزه توسط مقاومت فلسطین کشته شد.

به گزارش جماران به نقل از المیادین،شبکه 12 تلویزیون اسرئیل اعلام کرد که سرهنگ«احسان دقسه»فرمانده تیپ 401 ارتش اسرائیل در نبردهای جبالیا در شمال نوار غزه توسط مقاومت فلسطین کشته شد.

دقسه ششمین سرهنگ ارتش اسرئیل است که از زمان آغاز جنگ غزه تا کنون توسط مقاومت فلسطین کشته می شود.

 

دقسه

 

 پیش از این منابع رسانه‌ای از وقوع دو حادثه امنیتی بسیار سخت برای ارتش رژیم صهیونیستی در غزه و شمال سرزمین های اشغالی و کشته شدن چند افسر ارشد این رژیم خبر دادند.

منابع عبری زبان در رابطه با جزئیات حادثه امنیتی برای نیروهای اشغالگر اسرائیلی که در جبالیا در شمال نوار غزه رخ داد، اعلام کردند که در این حادثه یک خودروی زرهی منفجر شده که در آن شماری از افسران ارشد ارتش حضور داشتند.

این منابع تاکید کردند که تعدادی افسر عالی رتبه در این حادثه کشته شدند و تلاش‌هایی برای نجات یک افسر ارشد دیگر در جریان است.

رسانه‌های اسرائیلی تاکید کردند که در این حادثه فرمانده گردان ۴۰۱ ارتش رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفته است.

در همین حال برخی از رسانه‌های فلسطینی و صهیونیستی گزارش دادند که ۲ حادثه امنیتی بسیار سخت و غیر عادی برای نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و شمال سرزمین‌های اشغالی رخ داده است.

گزارش‌ها حاکی از هدف قرار گرفتن یک خودروی زرهی مهم ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از نظامیان اشغالگر است.

 

احتمال کشته شدن دو فرمانده اسرائیلی دیگر در جبالیا

رسانه‌های عبری زبان از گرفتار شدن فرمانده یگان ۱۶۲ و ۵۲ ارتش رژیم صهیونیستی در کمینی سخت در جبالیا در شمال نوار غزه خبر داده و تاکید کردند که اخبار اولیه از کشته شدن آنها حکایت دارد.

بنابر این گزارش، بالگردهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در حال انتقال نظامیان کشته و زخمی شده به بیمارستان سوروکا در شهر اشغالی بئر السبع هستند.

رسانه های محلی صهیونیستی به «حوادث امنیتی سخت در شمال و جنوب» اشاره کرده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به تداوم اقدامات جنایتکارانه خود در نوار غزه و لبنان و همچنین به دنبال اعلام مقاومت در خصوص آغاز مرحله تشدید درگیری ها در حال دریافت ضربات سنگین از حزب الله و مقاومت فلسطین است.

 

زخمی شدن 26 نظامی 

به گزارش المیادین، رسانه های اسرائیلی اذعان کردند که در 24 ساعت گذشته 26 نظامی اسرائیلی در درگیری های جنوب لبنان و نوار غزه زخمی شدند.

رسانه های اسرائیلی تأکید کردند که 23 نظامی در درگیری های جنوب لبنان و 3 نظامی نیز در درگیری های نوار غزه زخمی شدند.

در همین حال، بیمارستان زیف در شهر صفد نیز اعلام کرد که در حمله موشکی حزب الله لبنان به منطقه روش بیا و شهر صفد 4 اسرائیلی زخمی شدند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.