شی روابط آمریکا و ایالات متحده آمریکا را مهمترین روابط دو جانبه در جهان دانست که بر آینده بشریت و سرنوشت بشریت تأثیر می گذارد.

به گزارش جماران به نقل از رویترز، رسانه های رسمی چین به نقل از «شی جین پینگ» رئیس جمهور این کشور نقل کردند که وجود شراکت موفقیت آمیز میان چین و آمریکا فرصتی برای دو کشور برای کمک به یکدیگر برای رشد است و نه یک مانع.

شی در یک پیام که به مراسم شام سالیانه کمیته ملی روابط آمریکا و چین در سال 2024 فرستاد  تأکید کرد که چین  آماده آن است که شریک و دوست آمریکا شود و این نه فقط برای دو کشور بلکه برای جهان مفید است.

شی روابط آمریکا و ایالات متحده آمریکا را مهمترین روابط دو جانبه در  جهان دانست که بر آینده بشریت و سرنوشت بشریت تأثیر می گذارد.

شی در پیام خود گفت: چین همیشه به روابط چین و آمریکا بر اساس اصول احترام متقابل و همزیستی مسالمت آمریکا وو همکاری سودآور برای دو طرف نگاه می کند و همیشه بر این باور بوده است که موفقیت چین و آمریکا فرصتی برای هر دو کشور است.

شایان ذکر است که واشنگتن و پکن بر سر نگرانی هایی امنیت ملی و اختلافات تجاری متسمر میان دو کشور اختلاف دارند، این جدای از آن اقدامات چین در دریای جنوبی چین و رزمایش های گسترده چین پیرامون تایوان است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی چین و آمریکا

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.