برآوردها نشان می‌دهد که هزینه جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی از ۳۶.۷ میلیارد دلار به ۳۹.۵ تا ۴۲.۴ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش جماران به نقل از العالم، با گذشت یک‌سال از تجاوز مستمر به باریکه غزه، هزینه‌های نظامی رژیم صهیونیستی به شدت افزایش یافته که باعث شده اقتصاد این رژیم تحت فشار زیادی قرار گیرد.

برآوردها نشان می‌دهد که هزینه جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی از ۳۶.۷ میلیارد دلار به ۳۹.۵ تا ۴۲.۴ میلیارد دلار رسیده است.

با گسترش تجاوز به غزه در جبهه‌های متعدد، شاخص‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی به شدت فروکش کرده بطوری‌که سرمایه‌گذاران نسبت به پیامدهای این امر هشدار می‌دهند.

افزایش هزینه‌های جنگ چالشی جدید برای بودجه سال ۲۰۲۵ رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود که نشان‌دهنده دشواری‌های پیش‌روی رژیم برای تحقق ثبات مالی آن هم در شرایط کنونی است.

کاهش میانگین رشد اقتصاد

جدیدترین داده‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی منعکس‌کننده وضعیت دشواری است که اقتصاد رژیم با آن مواجه شده، بطوری‌که دفتر مرکزی آمار، میانگین رشد اقتصادی در یک چهارم دوم سال را ۰.۷ درصد در سال برآورد کرده و این نسبت به آمار قبلی که ۱.۲ درصد بوده، کاهش یافته است.

وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی نیز پیش‌بینی خود از رشد رژیم در سال ۲۰۲۴ را از قبل که ۱.۹ درصد بوده به ۱.۱ درصد کاهش داده است. همچنین پیش‌بینی درباره رشد اقتصادی سال ۲۰۲۵ رژیم را بجای ۴.۶ درصد به ۴.۴ درصد کاهش داده است.

بودجه

جنگ غزه باعث شده که کنست( پارلمان) بودجه سال مالی ۲۰۲۴ را حدود ۱۹۲ میلیارد دلار افزایش دهد. همچنین افزایشی معادل ۹۲۴ میلیون دلار را برای پناه دادن به غیرنظامیان و پرداخت حقوق به سربازان تا پایان سال تصویب کرده است.

بدهی و تورم

در یک چهارم آخر پارسال، اقتصاد رژیم صهیونیستی ۲۱ درصد تورم را نسبت به یک چهارم قبلی سال متحمل شد. وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی اعلام کرده که بدهی‌ها در سال ۲۰۲۳ به حدود ۴۳ میلیارد دلار رسیده یعنی از آغاز جنگ تا پایان سال ۲۰۲۳، ۲۱ میلیارد دلار افزایش داشته است.

تورم

از آگوست پارسال میانگین تورم در رژیم صهیونیستی به ۳.۶ درصد رسیده که بالاترین درجه خود از اکتبر است که در مقابل ۳.۲ درصد در جولای گذشته است.

افزایش شاخص قیمت مصرف‌کننده

شاخص افزایش قیمت مصرف‌کننده در رژیم صهیونیستی در آگوست گذشته، در مقایسه با ماه قبل افزایش غافلگیر کننده‌ای داشته که تاثیر افزایش هزینه در بخش‌های مختلفی از جمله محصولات غذایی، مسکن، حمل و نقل، آموزش و سرگرمی و رفاه را نشان می‌دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.