شبکه 12 تلویزیون اسرائیل نیز گزارش داد که 5 موشک از جنوب نوار غزه به سمت منطقه تل آویو شلیک شد و گنبد آهنین برخی از آنها را رهگیری کرده است.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، گردان های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در چارچوب نبرد فرسایشی مستمر و در واکنش به جنایت های رژیم صهیونیستی با موشک هایی از نوع ام90 تل آویو را مورد حمله قرار داد.

از سوی دیگر جبهه داخلی اسرائیل اعلام کرد که آژیرهای خطر در ریشون لتسیون و مناطق جنوب تل آویو به صدا در آمدند.

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل نیز گزارش داد که 5 موشک از جنوب نوار غزه به سمت منطقه تل آویو شلیک شد و گنبد آهنین برخی از آنها را رهگیری کرده است.

 

بیانیه اتاق مشترک مقاومت فلسطین به مناسبت سالروز عملیات طوفان الاقصی

 

در همین حال، به گزارش العالم، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین به مناسبت سالروز عملیات طوفان الاقصی بیانیه مشترکی منتشر و خاطرنشان کرد: عملیات هفتم اکتبر و آنچه پس از آن اتفاق افتاد، نقطه تحولی تاریخی در مبارزات ملت فلسطین و امت بود که در تاریخ ثبت خواهد شد و پوزه دشمن را به خاک مالید.

بنابر این گزارش، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ خود به مناسبت سالروز عملیات طوفان الاقصی تاکید کرد: ای فرزندان ملت بزرگ فلسطین و امت اسلامی و عربی، یک سال از آغاز نبرد طوفان الاقصی که روز هفتم اکتبر از غزه آغاز شد و به سراسر نقاط جهان گسترش یافت، گذشت و همه ملت‌های آزاده جهان هر کدام آنگونه که در توان داشته، مقاومت کرده است، برخی با دادن سلاح به مقاومت و مبارزه با آن حمایت کرده و برخی نیز با تظاهرات‌های مردمی و حمایت‌های سیاسی که این پایین‌ترین مرحله ایمان است.

در این بیانیه آمده است: عملیات هفتم اکتبر و آنچه پس از آن اتفاق افتاد، نقطه تحولی تاریخی در مبارزات ملت فلسطین و امت بود که در تاریخ ثبت خواهد شد و پوزه دشمن را به خاک مالید و یک بار برای همیشه نظریه بازدارندگی آن را که از زمان تاسیس به دنبال تحمیل آن بود، در هم شکست و راه را به روی مجاهدان آزاده امت جهت ملحق شدن به مجاهدان فلسطین به عنوان گامی در مسیر آزادسازی فلسطین به دست آزادمردان گشود.

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت افزود که نبرد طوفان الاقصی و اینکه چگونه یک ملت صاحب حق که سالیان متمادی تحت محاصره بوده و با کمترین امکانات توانسته اینگونه پوزه دشمن را در غزه به خاک بمالد و لشکر غزه را در هم بشکند، دشمن اشغالگر و سران آن و نهادهای اطلاعاتی این رژیم را شوکه و سردرگم کرد و به یاری خداوند هنوز آثار و پیامدهای مهم و استراتژیک زیادی طی روزها، ماه‌ها و سالیان آینده در انتظار این رژیم است.

در این بیانیه آمده است که خشم ملت و مقاومت فلسطین در روز هفتم اکتبر سال گذشته همزمان با تشدید تجاوزات دشمن علیه مسجد الاقصی، طرح‌های یهودی سازی و تقسیم زمانی و مکانی این مسجد، تشدید محاصره نوار غزه، جنایات علیه اسرای فلسطینی و تلاش دشمن برای شهرک سازی در کرانه باختری و الحاق اراضی فلسطینی در این منطقه و دیگر تجاوزات و جنایات این رژیم، به اوج رسید و ملت و مقاومت فلسطین به مقابله با دشمن اشغالگر برخواستند و با اینکه می‌دانستند که بهای آزادی بسیار سنگین است، با هر آنچه که در اختیار داشتند، وارد نبرد و مبارزه با این رژیم شدند.

این بیانیه می‌افزاید که وحدت مجاهدان مقاومت در میدان طی یک سال نبرد قهرمانانه در برابر دشمن و رویارویی با نیروها و ادوات جنگی آن صحنه‌های عظیمی را رقم زد و قدرت مقاومت را دو چندان کرد و به دشمن ثابت کرد که مقاومت تنها گزینه ملت‌های تحت اشغال و حقی مقدس است و در صورتی که پایداری مثال زدنی ملت فلسطین در برابر دشمن و مخالفت قاطع با طرح‌های کوچاندن فلسطینیان از غزه نبود، مقاومت نیز قادر به ایستادگی در برابر دشمن نمی‌بود، بنابراین دشمن در سایه ناتوانی در میدان در برابر مقاومت به قتل و کشتار و نسل‌کشی در غزه روی آورد و هزاران فلسطینی بی‌گناه را به خاک و خون کشید به امید اینکه بتواند ملت را از مقاومت دور کند، اما بر خلاف آنچه دشمن به دنبال آن بود، ملت فلسطین بیش از پیش به حمایت از مقاومت برخواست و در این نبرد مقدس شرکت کرد.

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت بیان کرد که کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی 1948 نیز پا به پای غزه به مقابله با اشغالگران برخواسته و دست به عملیات‌های قهرمانانه زیادی زدند و همچنان خود را برای وارد کردن ضرباتی بیشتر و سخت‌تر به دشمن آماده می‌کنند.

اتاق مشترک مقاومت پشتیبانی مقاومت در یمن، لبنان و عراق از مقاومت و ملت فلسطین و حملات قاطعانه جمهوری اسلامی ایران به دشمن صهیونیستی و اعلام حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و تقدیم شهدا در راه قدس در تمامی این جبهه‌ها را مایه فخر و مباهات دانست و تاکید کرد که این بیانگر وحدت هدف، خون و سرنوشت است و اینکه فلسطین تنها نیست و این نبرد که از غزه آغاز شده، چهره منطقه را تغییر خواهد داد و راه را برای آزادسازی فلسطین و در هم شکستن و بیرون راندن اشغالگران فراهم خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین به خون پاک شهدا و درد و رنج‌های آوارگان، اسرا و فلسطینیان تحت ظلم و ستم وفادار خواهد ماند و به دفاع از ملت با قاطعیت تمام ادامه می‌دهد و بر توقف جنگ و جنایت علیه ملت حریص خواهد بود و هرگز از حقوق مشروع این ملت چشم پوشی نخواهد کرد.

 

مشعل: "طوفان الاقصی" نویدبخش زوال رژیم اشغالگر در آینده نزدیک است

در نخستین سالروز عملیات طوفان الاقصی، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج از فلسطین ابراز عقیده کرد عملیات طوفان الاقصی نقطه سیاهی در تاریخ رژیم صهیونیستی و بشارت بخش زوال این رژیم در آینده نزدیک است.

"خالد مشعل" رئیس حماس در خارج در اولین سالروز عملیات طوفان الاقصی گفت: اسرائیل در غزه ظرف یک سال کامل شکست خورد و حماس پیروز شد. جنگ وجهه رژیم صهیونیستی در جهان را نابود کرد.

مشعل افزود: نبرد طوفان الاقصی مرحله جدیدی در نزاع با اسرائیل است. طوفان الاقصی رژیم اشغالگر را به نقطه صفر بازگرداند و نقطه سیاهی در تاریخ رژیم صهیونیستی و بشارت‌بخش زوال آن در آینده نزدیک است‌.

مشعل با اشاره به حمایت و پیشتیبانی محور مقاومت از مقاومت و ملت فلسطین گفت: از برادران خود در لبنان و ایران و یمن و عراق که برای ما جانفشانی کرده و قافله‌ای از شهدا از جمله رهبران خود و در صدر آن "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله را نثار کردند، قدردانی می کنیم. او همچنین گفت: اسرائیل بعد از عدم تحقق اهداف خود در غزه، جبهه لبنان را گشود.

خالد مشعل ضمن تحسین نقش "یحیی السنوار" رئیس حماس در غزه خواهان گشودن جبهه‌های جدیدی علیه رژیم صهیونیستی از جمله گشودن جبهه‌ای در کرانه باختری شد.

مشعل ضمن اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی علیه اردن و مصر توطئه می‌کند، خواهان متحد شدن «جبهه‌های مقاومت» شد.

وی از مردم غزه خواست ناامید نباشند چراکه پیروزی در راه است.

درحالی امروز یک سال از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد که مقاومت فلسطین در باریکه غزه طی یک سال گذشته ضربات سنگینی را به رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

رژیم صهیونیستی نیز که پیش از آغاز جنگ گمان می‌کرد بسیار سریع می‌تواند مقاومت فلسطین در باریکه غزه به رهبری جنبش حماس را نابود کند، پس از یک سال به هیچ یک از اهداف خود از جمله نابودی حماس، بازگرداندن اسرا و خنثی‌شدن تهدیدات علیه رژیم اسرائیل دست نیافته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.