نیروهای اوکراینی اعلام کردند که یک هواپیمای جنگی روسیه را در شرق این کشور سرنگون کردند.

به گزارش جماران، نیمه شرقی اوکراین شامگاه شنبه در پی حملات تازه نیروهای ارتش روسیه به مدت بیش از پنج ساعت در وضعیت هشدار حمله هوایی قرار داشت.

همزمان با حملات موشکی و پهپادی روسیه به پایتخت و چند شهر اوکراین، مسکو مدعی پیشروی‌ تازه‌‌ نظامیان روس در استان دونتسک شد.

از سوی دیگر، نیروهای اوکراینی اعلام کردند که یک هواپیمای جنگی روسیه را در شرق این کشور سرنگون کردند.

رادیو تلویزیون دولتی اوکراین در گزارشی به نقل از فرماندار نظامی کوستیانتینیفکا، شهری در استان دونتسک از سرنگون شدن یک بمب افکن روسی در نزدیکی این شهر خبر داد.

تصاویر منتشر شده بقایای سوخته یک هواپیمای جنگی را پس از سقوط روی منزلی مسکونی در نزدیکی کوستیانتینیفکا نشان می دهد.

کی‌یف از چند جهت هدف حمله پهپادی قرار گرفت

در ادامه حملات پهپادی و موشکی روسیه به شهرهای اوکراین، کی‌یف در موج تازه این حملات که چند شهر دیگر را نیز نشانه رفت، از چند جهت مورد هدف قرار گرفت.

سرهی پوپکو، فرماندار نظامی کی‌یف با انتشار پیامی در تلگرام اعلام کرد که «دشمن بار دیگر از پهپادهای خود برای حمله به پایتخت استفاده کرد.»

وی در این پیام مدعی شد که کلیه‌ پهپادها هنگام نزدیک شدن به شهر رهگیری و منهدم شدند و طبق اطلاعات اولیه، هیچ گزارشی از خسارات یا آسیب‌های احتمالی در دست نیست.

فرماندار نظامی کی‌یف همچنین تصریح کرد که جزئیات مربوط به ابعاد این حمله متعاقبا در طول روز منتشر خواهد شد

به گفته سرهی پوپکو، هشدار حمله هوایی برای پایتخت و منطقه اطراف آن سه بار در طول شب به صدا درآمد و این وضعیت در مجموع بیش از پنج ساعت ادامه داشت.

از سوی دیگر، شهردار بندر اودسا در دریای سیاه، نیز با انتشار مطلبی در پیام‌رسان تلگرام از حمله شبانه روسیه به این شهر جنوبی و دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وقوع چندین انفجار خبر داد.

به گزارش رویترز، از خسارات یا تلفات احتمالی ناشی از حملات هوایی روسیه به بندر اودسا اطلاعات دقیقی در دست نیست.

فرماندار منطقه جنوبی خرسون نیز بامداد یکشنبه در گزارشی اعلام کردکه طی حملات ۲۴ ساعت گذشته روسیه به این منطقه دست کم یک غیرنظامی کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته فرماندار منطقه‌ای زاپوریژیا در جنوب اوکراین نیز دست کم دو نفر در جریان حملات هوایی تازه روسیه به این منطقه کشته شدند.

 

اصابت پهپاد اوکراینی به اتوبوس مسافربری در هورلیفکا

این در حالیست که آسوشیتدپرس در گزارشی به نقل از شهردار هورلیفکا، شهری در منطقه نیمه اشغالی دونتسک اعلام کرد که بر اثر برخورد یک پهپاد اوکراینی به اتوبوس مسافربری در این شهر دست کم ۹ نفر مجروح شدند.

به گزارش یورونیوز، مقامات اوکراینی اعلام کرده‌‌اند که ارتش روسیه طی شامگاه شنبه تا بامداد یکشنبه، سه موشک هدایت شونده و ۱۳ پهپاد تهاجمی را به سوی این کشور شلیک کرد.

بر اساس این گزارش، موشک‌ها همگی رهگیری شدند، ۳ پهپاد بر فراز منطقه اودسا سرنگون شد و ۱۰ فروند دیگر نیز پس از آن رهگیری و منهدم شدند.

هر دو طرف مناقشه هدف قرار دادن غیرنظامیان در این جنگ را که فوریه ۲۰۲۲ با تهاجم نظامی تمام عیار روسیه آغاز شد، رد می‌کنند.

در گزارش رویترز آمده است: این مناقشه نظامیِ دو سال و هشت ماهه، تاکنون هزاران کشته در میان غیرنظامیان به جا گذاشته که اکثریت قریب به اتفاق آنها را شهروندان اوکراین تشکیل می‌دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.