اسامه حمدان طی مصاحبه ای در استانبول تاکید کرد که حماس توانایی بالایی برای ادامه کار دارد. او در این باره گفت: در این مدت ما شاهد فداکاری های بسیار و جانفشانی شهدا بودیم اما در مقابل انباشت تجربیات و جذب نسل‌های جدید در مقاومت را هم شاهد بودیم.

به گزارش جماران،  یک مقام ارشد حماس به خبرگزاری فرانسه گفته که نسل‌های جدیدی از نیروهای نظامی حماس پس از حملات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به این گروه مقاومت پیوسته اند. این سخنان  کمتر از یک هفته پس از اینکه یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل به خبرنگاران گفت که حماس دیگر به عنوان یک تشکیلات نظامی در غزه وجود ندارد، بیان شده است.

اسامه حمدان طی مصاحبه ای در استانبول تاکید کرد که حماس توانایی بالایی برای ادامه کار دارد. او در این باره گفت: در  این  مدت ما شاهد فداکاری های بسیار و جانفشانی شهدا بودیم اما در مقابل انباشت تجربیات و جذب نسل‌های جدید در مقاومت را هم شاهد بودیم.

گالانت هفته گذشته ادعا کرده بود که توانایی های نظامی حماس پس از بیش از 11 ماه جنگ به شدت آسیب دیده است. وزارت بهداشت غزه روز یکشنبه اعلام کرد در حمله نظامی اسرائیل به غزه از 7 اکتبر تاکنون حداقل 41206 فلسطینی کشته ( شهید) و 95337 نفر دیگر زخمی شده اند.

حمدان همچنین گفت اولین حمله موشکی بالستیک روز یکشنبه به اسرائیل توسط نیروهای مسلح یمن، محدودیت‌های توانایی اسرائیل برای دفاع از خود، از جمله سیستم دفاع هوایی که اغلب تبلیغ می‌شود را نشان داد. حمدان گفت: «این پیامی به کل منطقه است که اسرائیل موجودیتی مصون نیست. حتی توانایی های اسرائیل هم محدودیت هایی دارد.»

ارتش اسرائیل در حال بررسی این موضوع است که آیا آتش به راه افتاده در  نزدیک مرکز اسرائیل، نتیجه ریزش قطعات ناشی از موشک های رهگیر پرتاب شده به سوی پرتابه بوده است یا آنطور که انصارالله تاکید کرده اند، با موفقیت به پدافند هوایی اسرائیل نفوذ کرده است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت: صبح امروز حوثی ها یک موشک زمین به زمین از یمن به سمت خاک ما پرتاب کردند. آنها باید تا الان می‌دانستند که ما بهای سنگینی برای هر تلاشی برای آسیب رساندن به ما می‌گیریم.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.