زلنسکی رییس‌جمهور اوکراین با اشاره به اینکه اطلاعاتی از منابع غربی در مورد تحویل موشک های بالستیک ایران به مسکو دریافت کرده، می گوید: اما من فعلا نمی توانم استفاده از این موشک ها را تایید کنم. تنها زمانی می توانم تایید کنم که شواهدی داشته باشیم. همانطور که در مورد کره شمالی چنین بود.

به گزارش جماران؛ ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور در تازه ترین اظهارات در کی یف پایتخت این کشور و در جمع خبرنگاران اعلام کرد که  هنوز هیچ مدرکی مبنی بر استفاده روسیه از موشک های بالستیک ایران علیه اوکراین وجود ندارد.

ایالات متحده در 10 سپتامبر در مقام تایید گزارش های رسانه های منتشر شده اعلام کرد که ایران محموله‌های موشک‌های بالستیک فتح-360 را برای تقویت جنگ مسکو علیه اوکراین به روسیه ارائه کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «ما به تهران علنا هشدار داده‌ایم، به تهران به طور خصوصی هشدار داده‌ایم که اتخاذ این گام تشدید خطرناکی خواهد بود. روسیه اکنون محموله هایی از این موشک ها را دریافت کرده است.»

زلنسکی با اشاره به اینکه اطلاعاتی از منابع غربی در مورد تحویل موشک های بالستیک ایران به مسکو دریافت کرده، می گوید: اما من فعلا نمی توانم استفاده از این موشک ها را تایید کنم. تنها زمانی می توانم تایید کنم که شواهدی داشته باشیم. همانطور که در مورد کره شمالی چنین بود.

روسیه موشک‌های بالستیک و گلوله‌های توپخانه‌ای را از پیونگ یانگ دریافت کرده است که این تسلیحات در حال حاضر علیه شهرها و نیروهای اوکراینی استفاده شده است.

وزارت خارجه اوکراین هفته گذشته اعلام کرده بود  که اگر ایران موشک‌های بالستیک به روسیه بدهد، «عواقب مخربی برای روابط دوجانبه اوکراین و ایران خواهد داشت.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.