مقامات روسی روز سه‌شنبه گزارش دادند که ۱۴۴ فروند پهپاد اوکراینی در طول شب گذشته ۹ منطقه روسیه از جمله مسکو و مناطق اطراف آن را هدف قرار دادند که یکی از بزرگترین حملات هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی به خاک روسیه در دو و نیم ساله گذشته بوده است.

به گزارش جماران، روسیه روز سه‌شنبه ۱۰ سپتامبر اعلام کرد دفاع هوایی این کشور در جریان حملات پهپادی اوکراین به مسکو در طول شب گذشته که منجر به لغو بیش از ۳۰ پرواز در فرودگاه‌های این شهر شد، ۱۵ فروند پهپاد را سرنگون کردند.

مقامات روسی روز سه‌شنبه گزارش دادند که ۱۴۴ فروند پهپاد اوکراینی در طول شب گذشته ۹ منطقه روسیه از جمله مسکو و مناطق اطراف آن را هدف قرار دادند که یکی از بزرگترین حملات هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی به خاک روسیه در دو و نیم ساله گذشته بوده است.

به گفته مقام‌های روسیه، در جریان حملات پهپادی به مسکو، چند ساختمان مسکونی دچار آتش‌سوزی شدند و یک زن نیز کشته شد.

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو در پیام‌رسان تلگرام همچنین از اعزام نیرو به نزدیکی فرودگاه ژوکوف و منطقه دوموددوو که یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های مسکو در آنجا قرار دارد، خبر داد.

خبرگزاری روسی «ریانووستی» خبر داد که در جریان این حملات پهپادی که منجر به لغو بیش از ۳۰ پرواز در فرودگاه‌های مسکو شد، دو فرودگاه دوموددوو و ژوکوف بسته شدند. همچنین، در مجموع ۴۸ پرواز ناچار به تغییر مسیر شدند.

آندری وروبیف، فرماندار مسکو هم در پیام‌رسان تلگرام اعلام کرد در جریان حملات شبانه پهپادی دست‌کم دو آپارتمان مسکونی در منطقه رامنسکویه مسکو آسیب دیدند و چندین واحد آپارتمانی نیز در آتش سوختند.

او همچنین اعلام کرد که در جریان این حملات، یک زن ۴۶ ساله در منطقه رامنسکویه کشته شد و سه نفر دیگر زخمی شدند. این مقام محلی در ادامه از انتقال ۴۳ نفر به مراکز اسکان موقت خبر داد.

برخی کانال‌های تلگرامی که به سرویس‌های امنیتی روسیه نزدیک هستند، ویدئوهایی منتشر کردند که شعله‌های آتش در یک آپارتمان مسکونی را نشان می‌داد. این کانال‌های تلگرامی همچنین خبر دادند که در حمله پهپادی به منطقه رامنسکویه، پنج واحد آپارتمانی تخریب شدند.

مقامات منطقه تولا در شمال مسکو به خبرگزاری دولتی روسیه گفتند لاشه یک پهپاد روی یک تأسیسات سوخت و انرژی سقوط کرده، اما این موضوع در فعالیت این تأسیسات اختلال ایجاد نکرده است.

مقام‌های محلی در بریانسک و لیپتسک هم از ساقط شدن بیش از ۶۰ پهپاد بر فراز این مناطق که در جنوب غربی روسیه واقع شده‌اند، خبر دادند. در این مناطق هیچ‌گونه خسارت یا تلفاتی گزارش نشده است.

یورونیوز نمی‌تواند به‌طور مستقل این گزارش‌ها را تأیید کند. تا لحظه تنظیم این گزارش، اوکراین درباره آن اظهار نظری نکرده است.

حملات شب گذشته در حالی انجام شده است که اوکراین به تازگی حمله به زیرساخت‌های نظامی، حمل و نقل و انرژی و برق روسیه را تشدید کرده است.

مقام‌های روسیه معمولاً میزان کامل خسارات ناشی از حملات اوکراین را اعلام نمی‌کنند. البته هر دو طرف درگیر در جنگ هرگونه هدف قرار دادن غیرنظامیان را در حملات خود رد می‌کنند.

این حملات پهپادی در زمانی انجام شده است که روسیه با هدف تسلط کامل بر دونباس در شرق اوکراین، حملات خود را به این منطقه تشدید کرده است.

این دومین حمله گسترده اوکراینی به روسیه در ماه جاری است. در ۱ سپتامبر، ارتش روسیه اعلام کرد که ۱۵۸ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را در بیش از ۱۲ منطقه روسیه رهگیری کرده است که رسانه‌های روسی آن را بزرگترین حمله پهپادی اوکراین از زمان آغاز جنگ توصیف کردند.

 

آلمان: هر کنفرانس صلحی برای جنگ اوکراین باید با مشارکت روسیه باشد

 

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در مصاحبه‌ای گفت که او و ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین بر این که حضور روسیه در نشست صلح آینده با هدف پایان دادن به جنگ اوکراین باید لحاظ شود، توافق دارند.

او همچنین خواستار افزایش تلاش‌ها برای حل این مناقشه شد.

شولتس در گفتگو با شبکه تلویزیونی زد.دی.اف آلمان گفت: «من معتقدم اکنون لحظه‌ای است که باید در مورد چگونگی خروج از این وضعیت جنگی سریع‌تر از تصور فعلی بحث کنیم. مطمئناً کنفرانس صلح بعدی برگزار خواهد شد و من و رئیس جمهور (زلنسکی) موافقیم که این کنفرانس باید با حضور روسیه برگزار شود.»

کنفرانس صلح بین المللی قبلی در سوئیس در ماه ژوئن به پایان رسید و ۷۸ کشور شرکت‌کننده در آن از «تمامیت ارضی» اوکراین حمایت کردند، اما تکلیفی برای نشست دیگری در آینده مشخص نشد.

روسیه در آن مذاکرات شرکت نکرد.

در انتخابات ایالتی اول سپتامبر آلمان، احزاب پوپولیستی که مخالف سلاح دادن به کیف هستند برنده شدند و این پیروزی آنها ضربه‌ای به ائتلاف سه‌حزبی حاکم بود. به همین دلیل دولت شولتس هم‌اکنون با نارضایتی سیاسی بیشتری در داخل کشورش برای حمایت از اوکراین با ارسال پول و سلاح مواجه است.

برخی از اعضای سوسیال دموکرات، حزب متبوع او نیز خواستار تأکید بیشتر بر رفتار دیپلماتیک با روسیه شده‌اند.

در همین حال، ولادیمیر زلنسکی به خاطر اعلام حمایت آلمان از کشورش در نشست روز جمعه گروه تماس دفاعی اوکراین در رامشتاین، سپاسگزاری کرد.

او از شرکت‌کنندگان در آن نشست خواست تا سرعت تحویل و ارسال تجهیزات نظامی به میدان نبرد با روسیه را افزایش دهند و همچنین بار دیگر بر درخواست خود مبنی بر اجازه استفاده از این سلاح‌ها برای حمله به اهداف عمیق‌تر در داخل روسیه تأکید کرد.

در آن جلسه، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده گفت که دولت بایدن از بسته کمک نظامی ۲۵۰ میلیون دلاری (۲۲۵ میلیون یورو) دیگر به اوکراین رونمایی خواهد کرد.

بریتانیا اعلام کرد که یک بسته کمکی شامل ۶۵۰ موشک پدافند هوایی را به اوکراین ارسال خواهد کرد و در همان حال آلمان نیز تعهد کرد ۱۲ هاوویتزر خودکشنده دیگر را به کیف بدهد.

زلنسکی در سخنرانی ویدئویی شبانه خود گفت: «اکنون، در ابتدای پاییز، نکته اصلی برای ما تقویت موقعیت اوکراین و اوکراینی‌ها، محافظت از شهرها و روستاها در برابر یورش تروریستی روسیه و البته فراهم کردن فرصت‌های بیشتری برای سربازان‌مان در جبهه است.»

من از همه کسانی که برای اوکراین، مردم ما و منافع ما و منافع ما، منافع کشورمان و دولت اوکراین کار می‌کنند و می‌جنگند، تشکر می‌کنم. اوکراین باید هر روز و هر هفته قوی تر شود.»

 

تحولات جبهه

در میدان نبرد، فرماندار منطقه بلگورود روسیه روز یکشنبه شب عکس‌هایی منتشر کرد که به گفته او پیامدهای گلوله باران نیروهای اوکراینی بر روستای نیکولسکو را نشان می‌دهد.

او ادعا کرد که حمله موشکی اوکراین به دو ساختمان مسکونی آسیب رسانده و سه نفر زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو پهپاد شبانه بر فراز منطقه بلگورود و یک پهپاد دیگر در منطقه کورسک سرنگون شدند.

و در اوکراین، نبردهای شدید در نزدیکی شهر پوکروسک ادامه دارد. با وجود این که مقامات اوکراینی به تخلیه این شهر مهم و استراتژیک ادامه می‌دهند، بیش از ۲۰ هزار نفر از ساکنان هنوز در شهر باقی مانده‌اند.

یک پست برق محلی در این شهر بر اثر حمله هوایی اخیر روسیه تخریب شد و بسیاری از ساکنان آن بدون برق ماندند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.