حمله مرگبار با چاقو به یک جشن محلی در یکی از شهرهای غرب آلمان که ماه گذشته صورت گرفت، فشار بر دولت فدرال برای بازنگری در سیاست‌های مهاجرتی این کشور از سوی اپوزیسیون و جریان‌های راست افراطی را تشدید کرد.

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز ، کمیسر امور مهاجرت آلمان پیشنهاد کرده است که مهاجران پس از ورود غیرقانونی به اتحادیه اروپا از طریق مرز بلاروس بلافاصله اخراج و به رواندا در آفریقا فرستاده شوند.

به گزارش رویترز، این پیشنهاد در حالی مطرح می‌شود که برلین قوانین مهاجرتی خود را سخت‌تر کرده و در نظر دارد ضمن تلاش برای محدود‌کردن ورود پناهجویان به محدوده اتحادیه اروپا، اقدامات تازه‌ای را برای اخراج مهاجران دارای سابقه کیفری در پیش بگیرد.

حمله مرگبار با چاقو به یک جشن محلی در یکی از شهرهای غرب آلمان که ماه گذشته صورت گرفت، فشار بر دولت فدرال برای بازنگری در سیاست‌های مهاجرتی این کشور از سوی اپوزیسیون و جریان‌های راست افراطی را تشدید کرد.

به گفته یواخیم استمپ، نماینده ویژه آلمان در امور مربوط به توافقنامه‌های مهاجرتی، اتحادیه اروپا می‌تواند از امکانات پناهندگی موجود در رواندا که در ابتدا برای طرح پیشنهادی سال ۲۰۲۲ بریتانیا در نظر گرفته شده بودند، استفاده کند.

طرح بریتانیا که در آن اخراج مهاجران غیرقانونی به رواندا پیش‌بینی شده بود ماه ژوئیه توسط دولت جدید این کشور به ریاست کی‌یر استارمر به حال تعلیق درآمد.

بر اساس پیشنهاد کمیسر مهاجرتی آلمان، مراحل پناهندگی در رواندا تحت نظارت سازمان ملل متحد دنبال خواهد شد.

وی که در یک پادکست رسانه‌ای موسوم به «میز مدیا» سخن می‌گفت، افزود: به جز رواندا هیچ کشور ثالث دیگری درگیر این طرح نشده و برای آن اعلام آمادگی نکرده است.

آقای استمپ که عضو حزب ائتلافی لیبرال دموکرات است و سمت رسمی در وزارت کشور آلمان دارد در این خصوص تصریح کرد: این الگوی پیشنهادی به طور خاص پناهجویانی را که از مرزهای شرقی به صورت غیرقانونی وارد اتحادیه اروپا می‌شوند، هدف قرار خواهد داد.

وی با رد درخواست اپوزیسیون محافظه‌کار به منظور اعمال فراگیر‌تر چنین الگویی برای همه پناهجویان، گفت: «پیشنهاد من این است که روی این گروه از پناهجویان که از مرزهای شرقی وارد می‌شوند و تعداد آنها به ۱۰ هزارنفر در سال می‌رسد، تمرکز کنیم.»

به گفته کمیسر امور مهاجرتی آلمان، مقامات رواندایی آشکارا تمایل خود را برای اجرای این طرح اعلام کرده‌اند.

بنا به پیشنهاد آقای استمپ، همچنین آنچه «عنصر اتصال» در سیستم مشترک پناهندگی اروپا (CEAS) خوانده می‌شود و در حال حاضر تشریفات پناهندگی خارجی را مستلزم اعزام به کشورهایی می‌کند که پناهجو در آنجا از امتیاز ارتباط اجتماعی برخوردار باشد؛ باید لغو شود.

اعضای اتحادیه اروپا ماه دسامبر گذشته سرانجام بر سر قوانین و مقرراتی جدید برای رسیدگی به موضوع ورودهای غیرقانونی پناهجویان و مهاجران به توافق دست یافتند.

این توافق که پس از تقریباً یک دهه اختلافات شدید میان اعضا بدست آمد به عنوان یک موفقیت بزرگ تلقی شد.

به گزارش رویترز، پیمان جدید مهاجرتی اتحادیه اروپا ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۵ به طور کامل به اجرا گذاشته شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی پناهندگان اروپا
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.