این انتصابات در حالی صورت می‌گیرد که زلنسکی در حال آماده شدن برای سفر به ایالات متحده در اواخر این ماه است تا آنچه را که کیف «طرح پیروزی» خود می‌نامد به جو بایدن؛ رییس جمهوری ایالات متحده، ارائه دهد.

به گزارش جماران؛ پارلمان اوکراین با انتصاب آندری سیبیها به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور و جایگزین دیمیترو کوله‌با، موافقت کرد که یکی از بزرگ‌ترین تغییرات دولت از زمان تهاجم گسترده روسیه به این کشور است.

ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین، درباره این تغییر که در مقطع حساسی در جنگ با روسیه، رخ داده است گفت: این کشور به «انرژی جدید» نیاز دارد.

گفتنی است؛ امروز هفت فرد به عنوان وزیر و مسئول جدید در دولت اوکراین منصوب شدند. به عقیده برخی از کارشناسان، این تغییرات نشان‌دهنده تثبیت قدرت توسط گروه کوچکی از وفاداران زلنسکی است که با آندری یرماک، رییس دفتر زلنسکی متحد شده‌اند.

آندری سیبیها، وزیر خارجه جدید، سفیر سابق اوکراین در ترکیه بود و معاون یرماک؛ رییس دفتر فعلی زلنسکی نیز بوده است.

همچنین، الکساندر کامیشین؛ شخصی که به دلیل حفظ خطوط راه‌آهن اوکراین در طول جنگ مورد تقدیر قرار گرفته است، نیز از وزارت صنایع استراتژیک اوکراین به دفتر رییس جمهوری منتقل شده است.

این انتصابات در حالی صورت می‌گیرد که زلنسکی در حال آماده شدن برای سفر به ایالات متحده در اواخر این ماه است تا آنچه را که کیف «طرح پیروزی» خود می‌نامد به جو بایدن؛ رییس جمهوری ایالات متحده، ارائه دهد.

زلنسکی بارها از متحدان خود خواسته است تا محدودیت‌هایی که کیف را از استفاده از سلاح‌های غربی برای حملات دوربرد به روسیه منع می‌کند، لغو کنند.

در حال حاضر، نیروهای روسیه در شرق اوکراین پیشروی می‌کنند و حملات موشکی و پهپادی خود را به کیف و سایر شهرهای اوکراین که دور از خط مقدم است، افزایش داده‌اند و پس از حمله اوکراین به استان کورسک روسیه، حللات روزانه روسیه به زیرساخت های انرژی و برق اوکراین شدت بسیار بالایی گرفته است.

همچنین، ولادیمیر پوتین؛ رییس‌جمهوری روسیه امروز در مجمع اقتصادی شرق در ولادیووستوک گفت: «تهاجم اوکراین به منطقه کورسک روسیه نتوانست پیشروی روسیه در شرق اوکراین را متوقف کند و اعزام نیروهای اوکراین به روسیه، باعث شد نیروی دفاعی کیف در امتداد خط مقدم تضعیف شود.»

وی گفت: «نیروهای روسی اکنون به تدریج سربازان اوکراینی را از کورسک بیرون می‌رانند.» جایی که در 6 آگوست اوکراین بزرگ‌ترین حمله خارجی به روسیه را از زمان جنگ جهانی دوم انجام داد.

پوتین گفت: «هدف دشمن این بود که ما را عصبی و نگران کند و نیروها را از بخشی به بخش دیگر منتقل کند و حمله ما را در مناطق کلیدی، در درجه اول در دونباس، متوقف کند. این اقدام کار کرد؟ خیر.»

او گفت: اوکراین دفاع خود را در جاهای دیگر تضعیف کرده و به روسیه اجازه داده است تا فشار خود را به منطقه شرقی دونباس تسریع بخشد، او بار دیگر تاکید کرد که هدف اصلی مسکو کنترل کامل دونباس است.

اخیرا، ژنرال الکساندر سیرسکی، فرمانده ارشد اوکراین، گفته بود که یکی از اهداف عملیات کورسک منحرف کردن نیروهای روسیه از مناطق دیگر، عمدتا در شرق اوکراین در نزدیکی شهرهای پوکروفسک و کوراخوف بود.

اگرچه حمله کورسک برای پوتین و مقامات ارشد نظامی مایه شرمساری بود، مقامات روسی امروز آن را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات تاکتیکی کیف در جنگ به تصویر می‌کشند و می‌گویند که اوکراین، هزاران سرباز را برای یک بهره کم از بین می‌برد.

با این حال، زلنسکی گفته است که کیف قصد دارد قلمرویی در کورسک را در اختیار بگیرد و این عملیات، که به گفته او بخشی از یک طرح پیروزی کاملا فاش نشده است، جنگ را به خانه روس‌ها رسانده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.