این حادثه «پیامی قوی برای رهبران دشمن» است.و منعکس کننده عمق استراتژیک و سیاست مقاومت است

به گزارش جماران، المیادین در گزارشی نوشت: ارتش رژیم اشغالگر اجساد 6 اسیر اسرائیلی را در تونلی در منطقه رفح در جنوب نوار غزه در حالی پیدا کرد که نیروهایش از چهار ماه پیش تا کنون در این منطقه عملیات نظامی انجام می دهد. به ادعای دانیل هاگاری سخنگی ارتش اسرائیل اسیران به دست مبارزان گردان های قسام کشته شده اند اما «هانی الدالی» کارشناس مسائل مقاومت فلسطین گفت که کشته شدن تعدادی از اسیران در زمان حساس و در سبک و سیاق پیچیده نبردهایی که مقاومت از ماه ها پیش علیه اشغالگران در رفح به راه انداخته منعکس کننده «تحول دراماتیک در میدان نبرد» است. به طوری که دشمن به رغم همه تلاش ها و اقداماتش نتوانسته است به هیچ کدام از اسیران در «رفح» شهر«جعبه سیاه» برسد و این نشان دهنده قدرت اطلاعاتی قیام در عرصه نظامی برای حمایت از مبارزانش و اسیران رژیم اشغالگر و تحمیل واقعیت جدید روی زمین است.

این حادثه «پیامی قوی برای رهبران دشمن» است و منعکس کننده عمق استراتژیک و سیاست مقاومت است و این پیام ها را شامل می شود:

۱- تصمیم کابینه اسرائیل اشتباه است: ادامه سیاست نظامی مرتبط با منطقه فیلادلفیا نشان دهنده شکست آشکار ارزیابی های دشمن صهیونیستی است امری که این ضرورت را به وجود می آورد که در استراتزی توسعه طلبانه اش  به ویژه اشغال محور فیلادلفیا تجدید نظر کند.

2-پیام به خانواده های اسیران: برای نجات فرزندان تان باید دست به کاری بزنید آن هم نه برای نجات شان از دست مقاومت بلکه از دست نتانیاهو که تصمیم هایی گرفته است که منجر به وخامت اوضاع آنها و رنج های شان می شود و به شرایطی به ویژه کشته شدن شان منتهی می شود.

3-دروغ «فشار نظامی»: این فشار روزافزون بر غزه به معنای افزایش تعداد اسیران زنده نیست بلکه به نتایج غیرقابل پیش بینی مانند کشته شدن شان منجر می شود.

الدالی سخنان خود را این گونه به پایان می رساند: خلاصه آن که این تحولات منعکس کننده آمیخته ای از قدرت نظامی و چشم انداز سیاسی است به طوری که مقاومت فلسطین  جریان و تحولات میدانی و اهداف دشمن را می فهمد و با فرستادن پیام های کد دار و مستقیم به دشمن به چالش اش می کشاند.

آن چه به این مسائل اشاره دارد پیش بینی رسانه های اسرائیلی از این است که یوآو گالانت وزیر امنیت اسرائیل در جلسه امروز کابینه بازنگری در تصمیم کابینه درباره ماندن در محور فیلادلفیا را مطرح کند. همزمان با آن  و یک روز پس از پیدا شدن اجساد شش اسیر اسرائیلی خانواده های اسیران از سندیکای کارگران و موسسات خواستند که دست به اعتصاب و تظاهرات بزند تا اسرائیل را فلج کنند.

در همین زمینه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز خواستار آزادی اسرای باقی مانده در باریکه غزه و برگزاری نشست فوق العاده در این باره شد.

«یوآو گالانت» گفت که شورای سیاسی و امنیتی باید فورا نشست برگزار کرده و از تصمیمی که پنجشنبه گذشته درباره محور صلاح الدین(فیلادلفیا) اتخاذ کرد، منصرف شود.

روز پنج شنبه، وزیر جنگ، رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی(موساد) به کارشکنی نخست‌وزیر در مذاکرات آتش‌بس غزه در نشست کابینه امنیتی اعتراض‌کردند.

براساس این گزارش، بعد از مخالفت وزیر جنگ با تداوم حضور نظامی رژیم صهیونیستی در محور صلاح الدین، نتانیاهو پنجشنبه‌ شب خواستار رای گیری در این باره در نشست کابینه امنیتی شد.

اصرار نتانیاهو برای به رای گذاشتن حضور نظامی در محور صلاح الدین، واکنش منفی گالانت، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش و «دیوید بارنی» رئیس موساد را در پی داشت.

گالانت در واکنشی عصبی به درخواست نتانیاهو گفت: نخست وزیر حق دارد هر چیزی را به رای بگذارد حتی جان اسرای اسرائیلی را!

وی اعلام کرد که تداوم حضور نظامی در محور صلاح الدین به معنای به فراموشی سپردن آتش بس و رها کردن تلاش ها برای آزادی اسرای اسراییلی است.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت: اعلام رسمی تصمیم حضور در محور صلاح‌الدین، یک محدودیت غیرضروری است که مذاکرات تبادل اسرا را پیچیده‌تر می کند.

رئیس موساد نیز، رای به حضور در محور صلاح الدین را غیرضروری اعلام و خاطرنشان کرد: در این مرحله، تمرکز مذاکرات بر گرفتن فهرست اسرای طرفین و زمینه سازی برای آزادی آنهاست و نباید بحث حضور در محور صلاح‌الدین، اولویت مذاکرات باشد.

کابینه امنیتی رژیم اشغالگر در آخرین نشست خود در پنج شنبه گذشته، بر تداوم حضور نظامیان این رژیم در محور صلاح‌الدین در مرز غزه و مصر تاکید کرد.

خروج نظامیان اشغالگر از محور صلاح الدین یکی از شروط اصلی مقاومت فلسطین در مذاکرات آتش بس برای تبادل اسراست.

نتانیاهو که به خاطر چندین پرونده فساد، تحت تعقیب قضائی است و پرونده جدیدی در ارتباط با شکست از مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی برای وی در حال گشایش است، اکنون چاره ای جز تداوم نمایش مذاکره و وقت کشی ندارد.

مقاومت فلسطین و مصر، تداوم حضور نظامی رژیم اشغالگر در محور صلاح الدین را برخلاف توافق های پیشین اعلام و با آن، به شدت مخالفت کرده اند.

 از سوی دیگر، نتانیاهو که خود با مطرح کردن شرایط جدید در هر مذاکره جدید برای آتش بس در غزه مذاکرات را به شکست کشانده در بیانیه ای گفت که تلاش ها برای آزادی اسیران از ماه دسامبر ادامه دارد و مدعی شد که حماس انجام مذاکرات واقعی را نمی پذیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.