بنی گانتس رهبر اردوگاه دولت خواستار ریختن اسرائیلی ها به خیابان ها شد و گفت : زمان آن فرا رسیده است تا دولت شکست محض (در اشاره به دولت نتانیاهو) کنار زده شود.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، پس از آن که ارتش اسرائیل اعلام کرد که اجساد شش اسیر اسرائیلی را داخل تونلی در نوار غزه پیدا کرده است حالتی از خشم علیه دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در سرزمین های اشغالی حاکم شده است.

« سازمان خانواده های اسیران» از سندیکای کارگران و موسسات اسرائیلی خواست تا امروز در سراسر سرزمین های اشغالی دست به اعتصاب و تظاهرات و فلج کردن رفت و آمدها بزنند.

روزنانه  یدیعوت آحارونوت  نوشت که در پی به دست آمدن اطلاعاتی از کشف اجساد چند تن از اسرای اسرائیلی در غزه که گمان می‌رود تا چندی پیش زنده بوده‌اند، خانواده‌های آنان با صدور بیانیه ای خطاب به سران رژیم خود هشدار دادند که "اسرائیل امروز (یکشنبه) به لرزه درخواهد آمد.

خانواده‌های زندانیان اسرائیلی در بیانیه‌ خود تاکید کرده اند "نتانیاهو افراد "ربوده شده" ما را به حال خود رها کرده و این جنازه های پیدا شده از زندانیان ما، گواه این مدعاست".

این خانواده ها با اعلام اینکه جزئیات بیشتری را در مورد اقدامات هشدار دهنده خود در ساعات پیشروی امروز منتشر خواهند کرد، از تمامی شهرک نشینان خواستند تا برای فلج کردن رژیم نتنیاهو خود را آماده کنند".

در همین راستا ، نیز یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: "پسران و دختران ما رها شده‌اند و در اسارت می‌میرند در حالیکه نتنیاهو مشغول ظاهر سازی کارهای متفرقه است.. محور فیلادلفیا و واکسن‌های فلج اطفال برای او مهم نیست و تنها ائتلاف و حفظ "اسموتریچ و بن گویر" برای او اهمیت دارد..او در راه له کردن و از هم پاشیدن خانواده‌های افراد "ربوده شده" ما و مردم "اسرائیل" گام بر می دارد".

آحارونوت نوشت "خانواده‌های اسرا و بازداشت‌شدگان اسرائیلی پیشتر تصریح کرده بودند که "نتنیاهو و اعضای کابینه سیاسی و امنیتی او، محور فیلادلفیا را به گور ربوده‌شدگان ما تبدیل کرده‌اند و تصمیم آنها برای ماندن در محور فیلادلفیا هیچ اعتبار عینی نداشته و تنها به خاطر بقای سیاسی 

جنایتکاران بر سر حکومت "اسرائیل" است و نتانیاهو نه تنها حافظ امنیت نیست، بلکه ارباب مرگ است که با خونسردی تمام، توافقنامه را برهم می زند و تنها خواهان اعدام آدم ربایان است..بتابراین برای جلوگیری از کشته شدن اسرا و نجات جان آنها تنها باید یک کار انجام داد و آن سرنگونی نتنیاهو و جایگزین فوری اوست تا اسرای ما بازگردند...نتنیاهو باید همین حالا برود".

گفته می شود در پی صدور این بیانیه و هشدار همزمان، تظاهرات و اعتراضاتی در تل آویو و دیگر اماکن و مناطق مختلف در سرزمین های اشغالی علیه کابینه نتنیاهو به راه افتاده است که در آن تظاهرکنندگان همگی مصرانه عقد یک توافقنامه فوری برای مبادله زندانیان را خواستار هستند.

به نوشته ی آحارونوت، این اظهارات خانواده‌های اسرا و بازداشت‌شدگان اسرائیلی پس از آن مطرح می‌شود که کابینه سیاسی-امنیتی "اسرائیل" روز پنجشنبه و جمعه شب تصمیم گرفت نقشه‌هایی را که تداوم حضور ارتش رژیم صهیونیستی را در محور "فیلادلفیا" ،در چارچوب توافق‌نامه‌ مبادله 

زندانیان تصریح می کند، تصویب نماید که البته این طرح مدون شده توسط ارتش، با حمایت 8 وزیر و مخالفت یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم و خودداری ایتمار بن گویر از دادن رای ، وزیر به اصطلاح امنیت "اسرائیل" به تصویب رسید.

در همین حال، بنی گانتس رهبر اردوگاه دولت خواستار ریختن اسرائیلی ها به خیابان ها شد و گفت : زمان آن فرا رسیده است تا دولت شکست محض (در اشاره به دولت نتانیاهو) کنار زده شود.

گانتس گفت:نتانیاهو وحشت زده و مردد است و به جای نجات اسیران به خاطر اهداف سیاسی اش وقت کشی می کند.

وی تصریح کرد که نتانیاهو به جای حمایت از ائتلاف خود که در کنترل تندروهاست باید از اسیران حمایت کند.

بنی گانتس در ادامه گفت که اسیران می میرند و کودکان از شمال تخلیه می شوند و جامعه اسرائیل از هم می پاشد.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» گزارش داد: «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه «بنیامین نتانیاهو» در واکنش به انتقادات مخالفان کابینه در خصوص تعلل در امضای توافق آتش بس، با انتشار پیامی در شبکه احتماعی ایکس، نوشت: از تلاش غیرمسئولانه جریان های سیاسی برای رقص روی خون پسران و دخترانمان و استفاده سیاسی از آنها و تضعیف اسرائیل در مقابل حماس متاسفم.

در مقابل خانم «آیلت شاکت» وزیر سابق امور داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات اسموتریچ، با نشر پیامی در شبکه ایکس، نوشت: آیا بی شرمی شما، حدی هم دارد؟

وی خطاب به اسموتریچ خاطرنشان کرد: این شما هستید که روی خون اسرائیلی ها می رقصید. شما عامل کشته شدن ۱۲۰۰ اسرائیلی(در عملیات طوفان الاقصی) هستید و شما اسرا را به حال خودشان رها کردید.

این مقام سابق رژیم صهیونیستی تصریح کرد: شما چگونه جرات می کنید که مخالفان را مقصر بدانید، در حالی که اسرائیلی ها در شمال، از ترس حملات حزب الله لبنان آرامش ندارند و ده ها هزار اسرائیلی ساکن این منطقه آواره شده اند و هر روز شاهد یک عملیات جدید (از سوی مبارزان فلسطینی) و کشته شدن ده ها اسرائیلی هستیم.

در همین زمینه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز خواستار آزادی اسرای باقی مانده در باریکه غزه و برگزاری نشست فوق العاده در این باره شد.

«یوآو گالانت» گفت که شورای سیاسی و امنیتی باید فورا نشست برگزار کرده و از تصمیمی که پنجشنبه گذشته درباره محور صلاح الدین(فیلادلفیا) اتخاذ کرد، منصرف شود.

روز پنج شنبه، وزیر جنگ، رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی(موساد) به کارشکنی نخست‌وزیر در مذاکرات آتش‌بس غزه در نشست کابینه امنیتی اعتراض‌کردند.

براساس این گزارش، بعد از مخالفت وزیر جنگ با تداوم حضور نظامی رژیم صهیونیستی در محور صلاح الدین، نتانیاهو پنجشنبه‌ شب خواستار رای گیری در این باره در نشست کابینه امنیتی شد.

اصرار نتانیاهو برای به رای گذاشتن حضور نظامی در محور صلاح الدین، واکنش منفی گالانت، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش و «دیوید بارنی» رئیس موساد را در پی داشت.

گالانت در واکنشی عصبی به درخواست نتانیاهو گفت: نخست وزیر حق دارد هر چیزی را به رای بگذارد حتی جان اسرای اسرائیلی را!

وی اعلام کرد که تداوم حضور نظامی در محور صلاح الدین به معنای به فراموشی سپردن آتش بس و رها کردن تلاش ها برای آزادی اسرای اسراییلی است.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت: اعلام رسمی تصمیم حضور در محور صلاح‌الدین، یک محدودیت غیرضروری است که مذاکرات تبادل اسرا را پیچیده‌تر می کند.

رئیس موساد نیز، رای به حضور در محور صلاح الدین را غیرضروری اعلام و خاطرنشان کرد: در این مرحله، تمرکز مذاکرات بر گرفتن فهرست اسرای طرفین و زمینه سازی برای آزادی آنهاست و نباید بحث حضور در محور صلاح‌الدین، اولویت مذاکرات باشد.

کابینه امنیتی رژیم اشغالگر در آخرین نشست خود در پنج شنبه گذشته، بر تداوم حضور نظامیان این رژیم در محور صلاح‌الدین در مرز غزه و مصر تاکید کرد.

خروج نظامیان اشغالگر از محور صلاح الدین یکی از شروط اصلی مقاومت فلسطین در مذاکرات آتش بس برای تبادل اسراست.

نتانیاهو که به خاطر چندین پرونده فساد، تحت تعقیب قضائی است و پرونده جدیدی در ارتباط با شکست از مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی برای وی در حال گشایش است، اکنون چاره ای جز تداوم نمایش مذاکره و وقت کشی ندارد.

مقاومت فلسطین و مصر، تداوم حضور نظامی رژیم اشغالگر در محور صلاح الدین را برخلاف توافق های پیشین اعلام و با آن، به شدت مخالفت کرده اند.

 از سوی دیگر، نتانیاهو که خود با مطرح کردن شرایط جدید در هر مذاکره جدید برای آتش بس در غزه مذاکرات را به شکست کشانده در بیانیه ای گفت که تلاش ها برای آزادی اسیران از ماه دسامبر ادامه دارد و مدعی شد که حماس انجام مذاکرات واقعی را نمی پذیرد.

 

حماس : مسئولیت مرگ اسرای اسرائیلی با نتنیاهو و بایدن است

 

یک عضو دفتر سیاسی حماس تصریح کرد " مسئولیت مرگ زندانیان بر گردن آن اشغالگری است که بر ادامه جنگ نسل کشی و فرار از دستیابی به توافق آتش بس اصرار دارد و برگردن دولت آمریکاست که از این اشغالگران جانبداری، حمایت می کند و در این تجاوز مشارکت دارد".

عزت الرشق افزود: "آنچه که هر روز مردم ما را می کشد، اشغالگری با سلاح های آمریکایی است و اجساد اسرای کشف شده در باریکه غزه تنها تحت بمباران خود صهیونیست ها کشته شده اند و رئیس جمهور بایدن اگر نگران جان آنهاست، باید از حمایت مالی و تسلیحاتی خود دشمن دست بردارد و اشغالگران را برای پایان فوری تجاوزات خود تحت فشار قرار دهد".

وی ادامه داد: "کسی که تاوان این جنایات وحشیانه و جنگ نسل کشی یازده ماهه علیه مردم ما را خواهد داد، نتنیاهو، کابینه ی افراطی او و همه کسانی هستند که از این تجاوزگری های او حمایت می کنند..ما دولت آمریکا و خود بایدن را مسئول جنایات جنگی روزانه و کشتار جمعی در باریکه ی غزه 

می‌دانیم که تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار شهید و مجروح برجای گذاشته است و ۶۹ درصد آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند".

تاریخ بایدن را در حالیکه کاخ سفید را ترک کرده، به یاد خواهد آورد که چگونه او همدست و حامی جنایتکاران جنگی نتنیاهو و کابینه اش بوده است .. 

حماس بیش از بایدن نگران جان اسرای خود بود و به همین دلیل با پیشنهاد او به ویژه و قطعنامه شورای امنیت موافقت کرد، در حالیکه نتنیاهو آن را رد کرد و دولت آمریکا نیز تسلیم شروط نتنیاهو که هدفش ممانعت از دستیابی به توافق حفظ موقعیت وجایگاه خود بود، گردید".

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.