رئیس جمهور اوکراین بر حمله به اراضی روسیه به منظور متوقف کردن پوتین تأکید کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، بار دیگر از واشینگتن خواست تا اجازه دهد کی‌یف اهداف نظامی در عمق خاک روسیه را مورد هدف قرار دهد.

رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی شبانه، شنبه شب با اشاره به این مطلب افزود: «ما هر روز در این مورد با شرکای خود صحبت می‌کنیم و تلاش می‌کنیم آنها را متقاعد کنیم تا با هدف قرار دادن نقاطی در عمق خاک روسیه موافقت کنند.»

آمریکا از سال ۲۰۲۲ بیش از ۵۰ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده ، اما استفاده از تسلیحات خود را به خاک اوکراین و عملیات های دفاعی مرزی محدود کرده است.

زلنسکی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که بمب‌های هوایی هدایت شونده روسیه روز جمعه در خارکیف شش نفر را کشتند و ۹۷ نفر را مجروح کردند و روز شنبه نیز حملات بیشتری رخ داد. او همچنین در ادامه افزود: « تنها با حمله به فرودگاه‌های نظامی روسیه، پایگاه‌های آن‌ها و هدف قرار دادن دستگاه ترور روسیه می‌توان از این حملات جلوگیری و پوتین را متوقف کرد.

او همچنین گفت که پاکسازی آسمان اوکراین از بمب های هوایی هدایت شونده روسیه گامی قوی برای وادار کردن مسکو به پایان دادن به جنگ و صلح عادلانه خواهد بود. رهبر اوکراین با درخواست از ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان گفت: «ما به توانایی‌هایی نیاز داریم که به ما کمک کند تا بتوانیم به طور کامل از اوکراین و اوکراینی‌ها محافظت کنیم. ما هم به مجوز برای استفاده از قابلیت های دوربرد و هم به گلوله ها و موشک های دوربرد شما نیاز داریم.»

اظهارات آقای زلنسکی در حالی مطرح می‌شود که هیئتی با حضور مقام‌های ارشد دولتی اوکراین از جمله رستم عمروف، وزیر دفاع این کشور روز جمعه وارد آمریکا شد تا با مقام‌های آمریکایی گفتگو کنند. این مقام ارشد اوکراینی در گفتگویی با شبکه سی‌ان‌ان گفت: «از فرودگاه‌های روسیه برای ضربه زدن به شهرهای اوکراین استفاده می‌شوند. ما توضیح داده‌ایم که برای محافظت از شهروندان در برابر ترور روسیه به چه نوع توانایی‌هایی نیاز داریم، بنابراین امیدوارم صدای ما شنیده شود.»

انتظار می‌رود زلنسکی در سفر خود در ماه سپتامبر به نیویورک که برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود اظهارات مشابهی را مطرح کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.