در روز چهارم این عملیات یک نظامی اسرائیلی در درگیری های شهر جنین کشته شد.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ارتش رژیم اسرائیل برای چهارمین روز متوالی عملیات نظامی گسترده خود در شمال کرانه باختری را ادامه داد. عملیاتی که این رژیم مدعی است برای تفکیک گروه های مقاومت در شهرهای «جنین، طولکرم و نابلس»آغاز کرده است و تا کنون منجر به شهادت 20 فلسطینی و بازداشت ده ها فلسطینی دیگر شده است.

در روز چهارم این عملیات یک نظامی اسرائیلی در درگیری های شهر جنین کشته شد.

بر اثر کمین نیروهای مقاومت فلسطین در شهر جنین در کرانه باختری فلسطین، شماری از نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند.

بنابر این گزارش، گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد گروهی از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی را در محله الدمج در شهر جنین واقع در کرانه باختری فلسطین در کمینی سخت گرفتار کرده است و در این عملیات نیروهای صهیونیست کشته و زخمی شدند.

به دنبال وقوع این عملیات منابع فلسطینی تصاویری از لحظه جابجایی تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در محله الدمج در جنین پس از گرفتار شدن در کمین مقاومت را منتشر کردند.

الجزیره از زخمی شدن حداقل 3 نظامی اسرائیلی در این منطقه خبر داده است.

در همین زمینه منابع اسرائیلی اعلام کردند که در درگیری‌ها با مقاومت فلسطین در محله الجابریات در شهر جنین، یک نظامی اسرائیلی کشته شده و چند نفر دیگر نیز زخمی شدند.

برخی منابع محلی گفتند که بالگردهای اسرائیلی شماری از نظامیان زخمی را به بیمارستانی در حیفا منتقل کردند.

 

حماس در بیانیه ای تشریح کرد:

پیام عملیات های استشهادی الخلیل به رژیم اشغالگر

 

جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد: دو عملیات قهرمانانه که شب گذشته (جمعه) در نزدیکی شهرک های صهیونیست نشین « گوش عتصیون » و «کارمی تزور» در شمال الخلیل واقع در کرانه باختری فلسطین رخ داد، پیام روشنی دارد مبنی بر اینکه ضربات و حملات نیروهای مقاومت تا زمان ادامه حملات تجاوزکارانه و وحشیانه اشغالگران ادامه خواهد داشت.

حماس در بیانیه ای مطبوعاتی در واکنش به عملیات های مقاومتی و استشهادی در الخلیل کرانه باختری فلسطین تصریح کرد: انجام این دو عملیات ویژه به لحاظ موقعیت مکانی در خلیل الرحمن در جنوب کرانه باختری و از نظر زمان بندی یعنی تشدید تجاوزات اشغالگران به استان‌های شمال کرانه باختری و کشتار و نسل‌کشی درباریکه غزه ، دارای اهمیت نمادین است.

این جنبش فلسطینی خاطرنشان کرد که این عمیلیات تاکیدی بر رژیم اشغالگراست مبنی بر اینکه نمی‌تواند هیچ نقطه ای از میهن فلسطینیان را در انحصار خود درآورد و مردم و مقاومت قهرمانان کرانه باختری، اشغالگران را در هر زمان و مکان غافلگیر خواهند کرد.

حماس تصریح کرد: وقوع این دو عملیات قهرمانانه ضربه جدیدی به سیستم امنیتی رژیم اشغالگر است، که در حالت آماده باش است و این که ضربات دردناک تری را از جانب مقاومت قهرمان دریافت خواهد کرد.

حماس در این بیانه از مردم و مقاومت فلسطین خواست اماده مقابله بیشتر و پاسخگویی به جنایات بی وقفه رژیم اشغالگر باشند.

این جنبش خاطرنشان کرد: ما با ادامه نبرد مبارک طوفان الاقصی روبرو هستیم. همه تلاش ها باید در یک جهت باشد و همه ابزارها برای بازدارندگی اشغالگران و خنثی کردن حملات تجاوزکارانه و نقشه های پلید آن باید به کار گرفته شود.

به دنبال وقوع دو عملیات مقاومتی و استشهادی که شب گذشته (جمعه) در نزدیکی شهرک های صهیونیست نشین « گوش عتصیون » و «کارمی تزور» در شمال الخلیل واقع در کرانه باختری فلسطین انجام شد، رسانه های عبری اعلام کردند سه سرباز و چند شهرک نشین از جمله فرمانده تیپ عتصیون، زخمی شدند. 

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس نیز اعلام کرد که رژیم غاصب صهیونیستی از این پس با عملیات‌های بعدی مقاومت غافلگیر خواهد شد.

گردان‌های القسام با انتشار پستی در اکانت تلگرامی خود اعلامیه‌ای بدین شرح صادر کرد:

«به بزرگان و آزادگان ملت خود و جهان مژده می‌دهیم رژیم اشغالگر که با توهم، سعی در شکست مقاومت در شمال کرانه باختری دارد، ان‌شاء‌الله به‌زودی با مرگ و پاسخ‌های بعدی مقاومت از جنوب، مرکز کرانه باختری و سایر مناطق اشغالی غافلگیر خواهد شد.»

این اعلامیه درپی انجام دو عملیات استشهادی شب گذشته در داخل سرزمین‌های اشغالی شامل انفجار خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی مجتمع شهرک صهیونیست‌نشین «گوش عتصیون» و نیز حمله مسلحانه در شهرک صهیونیست‌نشین ««کارمی تزور»، در کرانه باختری فلسطین صادر شده است.

 

 

جهاد اسلامی: حذف پروژه مقاومت درکرانه باختری دیگر ممکن نیست

فرمانده گروهان های قدس در کرانه باختری تاکید کرد: گردان‌های کرانه باختری و اردوگاه‌های آن درست مانند طوفان الاقصی در باریکه غزه، با اعتقاد به اتحاد علیه رژیم اشغالگر، «همراه با همه نیروهای مقاومت در درگیری " وحشت اردوگاه ها" شرکت می‌کنند.

گروهان های قدس طی اظهاراتی در کانال رسمی خود در تلگرام نوشت: فرمانده گردان‌های کرانه باختری خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رهبران رژیم اشغالگر تاکید کرد که نابودی پروژه مقاومت در کرانه باختری دیگر دیر شده است.

وی تاکید کرد: در همه شهرها و قرارگاه‌ها هسته‌های گسترده‌ای وجود دارد که اکنون در داخل تشکیلات قدس و تیپ‌های مقاومت فعالیت می‌کنند، و طی چند روز آینده خواهیم دید که چه بلایی سر سربازان و وسایل نقلیه نفوذی رژیم اشغالگر به شهرهای جنین، طوباس و طولکرم خواهد آمد.

فرمانده گردان‌های قدس کرانه باختری با تأکید بر اینکه شهادت سردار «محمد جابر» ملقب به «ابو شجاع» فرمانده تیپ «طولکرم»، و دیگر رزمندگان مقاومت، صحنه‌های مقاومت را ملتهب ترمی‌کند، خاطرنشان کرد: با شهادت هر فلسطینی، افراد بیشتری به مقاومت می پیوندند.

فرمانده گردان های قدس کرانه باختری با اشاره به عملیات شهادت طلبانه مشترک که توسط گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس در تل آویو انجام شد، گفت: "این پیام مهمی است که همه باید دریافت کنند، به ویژه که اخرین عملیات نخواهد بود."

وی افزود: خون رزمندگان گروهان های قدس امروز در کرانه باختری، غزه، دمشق و لبنان با هم درآمیخته است و تاکیدی بر این است که میدان یکی است و پیروزی و شهادت انتخاب ماست که تغییرش نخواهیم داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.