مقامات دفاعی ژاپن می‌گویند پهپادهای جنگی «تغییرگر بازی» هستند که می‌توانند در ماموریت‌های چند ساعته باشند و تلفات انسانی را در نبرد کاهش دهند و آن‌ها را ستون اصلی تقویت نظامی مداوم ژاپن می‌دانند. پهپادهای بدون سرنشین همچنین می‌توانند به این کشور که با پیری و کاهش جمعیت خود دست و پنجه نرم می‌کند، کمک کنند.

به گزارش جماران، وزارت دفاع ژاپن روز جمعه اعلام  کرد به دنبال وضع بودجه بی سابقه 8.5 تریلیون ین (59 میلیارد دلار) برای سال آینده برای تقویت بازدارندگی خود در جزایر جنوب غربی در برابر تهدید رو به فزونی چین است. مقامات دفاعی این کشور همچنین بر برخورداری بیشتر از پهپادهای بدون سرنشین و هوش مصنوعی تمرکز کردند تا کاهش تعداد نیروهای نظامی در نتیجه کاهش جمعیت کشور را جبران کنند.

آسوشییتدپرس در گزارشی در این  باره  نوشت: درخواست این وزارتخانه برای سال 2025 سومین سال از برنامه سریع پنج ساله تقویت نظامی ژاپن تحت استراتژی امنیتی مداوم دولت است. ژاپن قصد دارد تا سال 2027 43 تریلیون ین (297 میلیارد دلار) هزینه کند تا هزینه نظامی سالانه خود را دوبرابر کرده و به حدود 10 تریلیون ین برساند تا  پس از ایالات متحده و چین، رتبه سوم هزینه های نظامی جهان را به خود اختصاص داده باشد. این درخواست بودجه در جلسه وزارت دفاع روز جمعه قبل از ارائه به وزارت دارایی برای مذاکرات تا دسامبر تصویب شد.

ژاپن در سال های اخیر در بحبوحه تهدیدات نظامی رو به فزونی چین و تنش در دریاهای منطقه، به سرعت در حال ایجاد دفاع بیشتر در منطقه جنوب غربی بوده است.  چین درگیری‌ها را با گارد ساحلی فیلیپین در آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی تشدید کرده و ناوگانی از قایق‌های گارد ساحلی را برای نقض معمول آب‌های سرزمینی اطراف جزایر مورد مناقشه تحت کنترل ژاپن در دریای چین شرقی که پکن نیز مدعی مالکیت بر آن است، فرستاده است.

970 میلیارد ین (6.7 میلیارد دلار) از درخواست بودجه برای سال 2025، هزینه تقویت قابلیت حمله به عقب با توسعه و خرید موشک‌های دوربرد و تجهیزات برای پرتاب آنها، از جمله از ناوشکن کلاس Aegis را پوشش می‌دهد. حدود یک سوم آن به  تقویت نظارت ماهواره ای اختصاص خواهد یافت که هدف آن تقویت توانایی شناسایی فعالیت های مرتبط با موشک است زیرا کره شمالی، چین و روسیه موشک های مافوق صوت را توسعه می دهند که شناسایی و ردیابی آنها سخت تر است.

ژاپن در حالی که به تقویت نظامی می پردازد، باید با کاهش تعداد نیروها مقابله کند و با درخواست 103 میلیارد ین (710 میلیون دلار) بر توسعه و خرید هواپیماهای بدون سرنشین بیشتر برای نظارت و نبرد تمرکز کرده است. این کشور همچنین به دنبال 314 میلیارد ین (2.17 میلیارد دلار) برای ساخت سه ناوشکن فشرده چند منظوره جدید است که به 90 خدمه نیاز دارد، که کمتر از نیمی از خدمه مورد نیاز فعلی است.

مقامات دفاعی ژاپن می‌گویند پهپادهای جنگی «تغییرگر بازی» هستند که می‌توانند در ماموریت‌های چند ساعته باشند و تلفات انسانی را در نبرد کاهش دهند و آن‌ها را ستون اصلی تقویت نظامی مداوم ژاپن می‌دانند. پهپادهای بدون سرنشین همچنین می‌توانند به  این کشور که با پیری و کاهش جمعیت خود دست و پنجه نرم می‌کند، کمک کنند.

ژاپن در تلاش است تا سطح سربازان نیروی دفاع از خود یا SDF را با 247000 نفر برآورده کند.

SDF در سال های اخیر در جذب متقاضیان جوان با مشکل مواجه بوده است و تنها نیمی از هدف استخدامی خود را که 19,598 نفر در سال گذشته بود، برآورده کرد که آن را به کمترین میزان در 70 سال تاریخ خود تبدیل کرد. در سال گذشته، 6258 پرسنل میان دوره ای کار را ترک کردند که بالاترین تعداد در 30 سال گذشته است.

این وزارتخانه در گزارش موقت در مورد منابع انسانی که روز جمعه نیز منتشر شد، گفت: به دلیل کاهش زایمان و جمعیت در سن کار، این امر اجتناب ناپذیر است که ژاپن با جامعه ای با کمبود جدی نیروی کار مواجه شود. ما باید سازمانی بسازیم که بتواند در عین تقویت قدرت دفاعی به روش‌های جدید مبارزه کند.

در گزارش این وزارتخانه آمده است که کاهش جمعیت جوان و شرکت‌های خصوصی که حقوق و مزایای بهتری ارائه می‌دهند، محیط پیرامون استخدام نیروهای نظامی را به بدترین شرایط از پایان جنگ جهانی دوم تبدیل می‌کند.

این سازمان برای معرفی یک سیستم نظارت هوش مصنوعی در 40 پایگاه SDF در سراسر ژاپن، با هدف آزادسازی 1000 پرسنل خدماتی، 18 میلیارد ین (124 میلیون دلار) درخواست کرد. همچنین 4.3 میلیارد (29.7 میلیون دلار) برای ذخیره سازی خودکار برای راه اندازی در سال 2027 در اوکیناوا درخواست می کند.

در گزارش موقتی که روز جمعه منتشر شد، این وزارتخانه خواستار اصلاحاتی برای بهبود حقوق، محیط کار، فرصت های آموزشی و یادگیری بیشتر و همچنین حمایت از مادران شاغل برای جذب زنان بیشتر شد.

این وزارتخانه در سال‌های اخیر تحت تأثیر یک سری افشاگری‌های تجاوز جنسی، آزار و اذیت و سوء استفاده از قدرت قرار گرفته است. تحقیقات داخلی آن در سال گذشته از تلاش‌های پنهان‌کاری و عدم احساس مسئولیت در میان ناظران انتقاد کرد. این سازمان در ماه ژوئیه به دلیل درز اطلاعات طبقه بندی شده و رسوایی های متعدد مورد انتقاد قرار گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی چین ژاپن
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.