آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست جمهور اوکراین در تلگرام نوشت که اگر روس‌ها به زیرساخت‌های انرژی اوکراین آسیب برسانند، این کار برای آنها گران تمام خواهد شد.

به گزارش جماران به نقل از یوورنیوز، ارتش اوکراین اعلام کرد روسیه اوایل صبح دوشنبه ۲۶ اوت، دو موج حمله پهپادی علیه این کشور انجام داد. گفته می‌شود در این حملات تعدادی کشته و زخمی شده‌ و زیرساخت‌های انرژی آسیب دیده‌اند.

همزمان با هشدار ارتش اوکراین درباره حمله گسترده موشکی و پهپادی روسیه، اوایل صبح امروز، صدای انفجارهایی در مرکز شهر کی‌یف و سایر شهرهای اوکراین شنیده شد. 

دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین گفت: «۱۵ منطقه تحت تاثیر حملات موشکی و پهپادی روسیه قرار گرفته‌اند.»

به گفته او تعدادی زخمی و کشته شده‌، زیرساخت‌های انرژی آسیب دیده‌اند و شرکت «اوکرنرگو» در حال اعمال قطعی‌های اضطراری برق برای تثبیت سیستم است.

آقای شمیهال در ادامه سخنانش بار دیگر درخواست کی‌یف را برای دریافت تسلیحات دوربرد و اجازه از سوی کشورهای غربی برای هدف قرار دادن اهدافی در روسیه، تکرار کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین هم روز دوشنبه حملات شبانه و بامدادی روسیه به کشورش را محکوم کرد و گفت که این حمله با استفاده از شلیک بیش از ۱۰۰ فروند موشک و۱۰۰ فروند پهپاد انجام شد.

نیروی هوایی اوکراینی نیز اعلام کرد که ۱۱ بمب افکن استراتژیک «توپولف تو-۹۵» روسیه در آسمان این کشور به پرواز درآمدند. نیروی هوایی اوکراین، پرتاب تعدادی موشک به خاک این کشور را تایید کرد.

سرهی پوپکو، رئیس اداره نظامی کی‌یف نیز در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام نوشت: «تقریبا ۱۰ پهپاد حدود ساعت ۵:۳۰ صبح در منطقه‌ای اطراف کی‌یف منهدم شد.»

مقامات محلی نیز از انفجارهایی در شهر لوتسک در شمال غربی این کشور خبر دادند و گفتند که یک آپارتمان آسیب دیده و در حال بررسی تلفات احتمالی هستند.

از سوی دیگر فرماندهی عملیات نیروهای مسلح لهستان پس از این حملات در شبکه ایکس (توییتر سابق) از آماده‌باش هواپیماهای لهستانی و متحدان این کشور خبر داد. گفته می‌شود روسیه در این حملات مناطقی در غرب اوکراین و نزدیک مرز لهستان را نیز هدف قرار داده است. 

مقامات روسی تاکنون درباره این حملات اظهار نظری نکرده‌‌‌اند. 

سفارت ایالات متحده در اوکراین، هفته گذشته، درباره حملاتی در حوالی روز استقلال اوکراین هشدار داده بود. جشن روز استقلال اوکراین در ۲۴ اوت  برگزار شد. 

آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست جمهور اوکراین در تلگرام نوشت که اگر روس‌ها به زیرساخت‌های انرژی اوکراین آسیب برسانند، این کار برای آنها گران تمام خواهد شد. 

اوکراین طی هفته‌های گذشته حملات پهپادی دوربرد خود به روسیه را افزایش داده است.

روسیه و اوکراین هدف قرار دادن غیرنظامیان را تکذیب می‌کنند و می‌گوید هدف حملاتشان از بین بردن زیرساخت‌های کلیدی جنگی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی جنگ اوکراین
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.