رسانه های اسرائیلی امروز دوشنبه گزارش دادند که مراسم تشییع جنازه 6 سرباز کشته شده اسرائیل در نبردهای نوار غزه و حملات مقاومت اسلامی لبنان روز یکشنبه برگزار شد.

به گزارش جماران به نقل از المیادین، رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که مراسم تشییع جنازه 6 نظامی اسرائیلی کشته شده در جنگ غزه  و شمال فلسطین فقط در یک روز یعنی در روز یکشنبه برگزار شد و این مراسم در حالی برگزار شد که در سایه افزایش شمار کشته شدگان ارتش اسرائیل، نارضایتی از عملکرد سیاستمداران افزایش یافته است.

رسانه های اسرائیلی امروز دوشنبه گزارش دادند که مراسم تشییع جنازه 6 سرباز کشته شده اسرائیل در نبردهای نوار غزه و حملات مقاومت اسلامی لبنان روز یکشنبه برگزار شد.

تحلیلگران اسرائیلی  در سایه افزایش مشار کشته شدگان ارتش این رژیم به شدت از عملکرد مسئولان سیاسی ابراز نارضایتی کردند.

مراسم های تشییع جنازه ای که روز گذشته برگزار شد برای 5 نظامی که در نوار غزه کشته شدند و یک نظامی که در شمال فلسطین اشغالی برگزار شد که در زمان حضورش در یک قایق جنگی در شمال نهاریا و اصابت یک موشک حزب الله به آن کشته شد.

علاوه بر این سربازان، ارتش اسرائیل شب گذشته اذعان کرد که یک فرمانده نظامی از نیروهای احتیاط در جریان انفجار یک بمب در مرکز غزه که گروهی از نیروهای اسرائیلی را هدف قرار داد، کشته شده است. در همین حادثه  یک نظامی دیگر نیروهای احتیاط نیز به شدت زخمی شد.

از سوی دیگر، ارتش رژیم اسرائیل بعد از کشته و زخمی شدن تعدادی از نظامیان خود در منطقه ای در شمال غزه که از ماه‌ها پیش مدعی پاکسازی آن بوده است، در سردرگمی به سر می برد.

رسانه‌های رژیم اسرائیل دیروز (یکشنبه) از حادثه سخت برای نظامیان این رژیم در شمال باریکه غزه گزارش دادند و خاطرنشان کردند طی آن چند نظامی این رژیم در منطقه‌ای که بنا به ادعای صهیونیست‌ها پاکسازی شده و در کنترل ارتش متجاوز تل‌‌آویو است، کشته یا زخمی شده‌اند.

شبکه کان رژیم اسرائیل گزارش داد که ماجرای کشته شدن یکی از افسران ارتش این رژیم در حی الزیتون (شهر غزه) از این قرار است که نظامیان صهیونیست از تیپ 16 در چارچوب عملیات تعریض گذرگاه نتساریم، صبح دیروز یکشنبه برای اجرای این عملیات راهی شدند و در پشت "بولدوزر دی‌9" حرکت می‌کردند که یک بمب کنارجاده‌‌ای منفجر می‌شود.

 در این حادثه، سرگرد «شلماه یهونتان حزوت» کشته شده و یک نظامی دیگر با درصد شدید، زخمی می‌شود. ارتش هم‌اکنون در حال بررسی این است که رزمنده فلسطینی از داخل تونل خارج شده و بمب را در نزدیک نیروهای متجاوز صیهونیست گذشته است یا اینکه این بمب از قبل در آنجا جاسازی شده است.

بعد از رسانه‌ای شدن این حادثه، ارتش رژیم صهیونیستی رسما تأیید کرد که سرگرد شلماه یهونتان حزوت نظامی 36 ساله در درگیری های مرکز نوار غزه کشته شده است.

بنابراین گزارش بر اساس آماری که ارتش اسرائیل اعلام کرده است از زمان آغاز طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تا کنون 702 نظامی اسرائیلی از جمله 338 نظامی در  عملیات زمینی در نوار غزه کشته شده اند.

به ادعای ارتش اسرائیل شمار زخمی های جنگ غزه نیز تا کنون به 4387 نفر رسید که حال 625 نفر از آنها وخیم گزارش شده است. همچنین از ابتدای  جنگ زمینی در غزه 2254 افسر و سرباز زخمی شدند که حال 424 نفرشان وخیم است.

این در حالی است که آمار کشته شده ها و زخمی های ارتش اسرائیل در نبرد غزه و حملات حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی بسیار بالاتر از آماری است که ارتش رژیم اشغالگر به تدریج اعلام می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
کلمات کلیدی جنگ غزه 2023
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.