روسیه اخیرا برای تامین تسلیحات به کره شمالی روی آورده است، بنابراین ممکن است اوکراین این را به عنوان لحظه ضعف در نظر گرفته باشد.

به گزارش جماران؛ هفته گذشته، اوکراین با حمله به روسیه کاری را انجام داد که بسیاری غیرممکن می‌دانستند و در واقع، چیزی که از زمان جنگ جهانی دوم رخ نداده بود و بی شک پیامدهای این اتفاق در آینده بیش از امروز نمایان می‌شود.

Ukraine_Counter_Offensive_8_2024

روسیه در فوریه 2022 به اوکراین حمله کرد تا مسیری را که مسکو معتقد بود احتمال حمله ناتو است، مسدود کند. مسکو تصور کرد که اوکراین ضعیف و تقسیم شده است و به این نتیجه رسید که این تهاجم به سرعت نیروهای اوکراینی را نابود می‌کند و امکان توسعه سرزمینی روسیه را فراهم می‌کند. زمان مهم بود. هر دقیقه که جنگ به درازا می‌کشید، دقیقه‌ای بود که ایالات متحده یا ناتو می‌توانستند در آن مداخله کنند. دولت روسیه انتظار جنگی طولانی و پرهزینه را نداشت و از آن زمان تا امروز تاوان اشتباه خود را می‌دهد.

با این حال، روسیه معتقد بود که هنوز یک مزیت مهم دارد؛ تسلط بر میدان‌های جنگ. اگر مسکو نمی‌توانست جنبه‌های استراتژیک جنگ را کنترل کند، حداقل می‌تواند جنبه‌های تاکتیکی را کنترل کند. به این ترتیب، توانست نیروهای اوکراینی را در حالت دفاعی نگه دارد. تا این‌که در هفته گذشته به شکلی باور نکردی ورق برگشت. اوکراین در اقدامی غیر منتظره به استان کورسک در غرب روسیه، حمله کرد.

این‌که چگونه اوکراین توانست به روسیه حمله کند هنوز دقیقا مشخص نیست. گاهی اوقات یک ارتش در الگویی قرار می‌گیرد که در آن چیزهای خاصی غیرممکن تلقی می‌شوند.. روسیه جنگ را با اطلاعات ضعیف آغاز کرد، بنابراین یک خطای اطلاعاتی عظیم مشابه که در پیش‌بینی تهاجم ناکام بود، با این الگو سازگار است. بر کسی پوشیده نیست که روسیه اخیرا برای تامین تسلیحات به کره شمالی روی آورده است، بنابراین ممکن است اوکراین این را به عنوان لحظه ضعف در نظر گرفته باشد.

اما آن‌چه امروز قابل توجه است، شرایطی است که جهان در آن به این موضوع پی برده است. تهاجم اوکراین در یک سکوت اطلاعاتی پیچیده در 6 آگوست رخ داد، اما به طور قابل توجهی اوکراین توانست نظم عملیاتی خود را در یک موفقیت بزرگ نظامی حفظ کند تا این‌که ولادیمیر زلنسکی؛ رییس جمهوری اوکراین در تاریخ 10 آگوست سکوت خود را شکست.

در همین حال، مشخص نیست که چرا مسکو حمله به خاک خود را به شکل رسمی اعلام کرد. اگرچه مدیریت ادراک عمومی در همه درگیری‌های نظامی یک موضوع کاملا حیاتی است، اما به نظر می‌رسد، کرملین به این نکته پی برده است که مردم از جنگ و همچنین اخبار فیلتر شده در رابطه با جنگ خسته هستند و به طور فزاینده‌ای نسبت به اطلاعات صادر شده توسط دولت بی اعتماد شده‌اند و مردم نسبت به لزوم ادامه این جنگ نامشخص و سردرگم هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.