این نقشه راه روابط قوی‌تر بین ناتو و اوکراین را تقویت می‌کند. در ماه ژوئن نیز، ناتو و اوکراین اولین مجمع نوآوران دفاعی را راه اندازی کردند که بیش از 450 استارت آپ، سرمایه گذار و مقامات دولتی را گرد هم آورد.

به گزارش جماران؛ اخیرا ناتو خلاصه‌ای از نقشه راه جدید همکاری نوآوری ناتو-اوکراین را منتشر کرد که قبلا نیز توسط رهبران ناتو و اوکراین در نشست واشنگتن تایید شده بود. به گفته دبیرکل ناتو، این توافقنامه یک گام مهم رو به جلو در افزایش همکاری ناتو و اوکراین در زمینه نوآوری در راستای پنج هدف کلیدی است.

هدف اول؛ کمک به رفع نیازهای فوری اوکراین از طریق راه حل‌های نوآورانه؛

هدف دوم؛ تقویت سیستم نوآوری اوکراین و انعطاف پذیری بیشتر آن؛

هدف سوم؛ تقویت همکاری شبکه‌های تکنولوژیک میان ناتو و اوکراین؛

هدف چهارم؛ به اشتراک گذاری تجربیات در مورد تاکتیک‌های اوکراین در جنگ؛

هدف پنجم؛ تقویت نوآوری نظامی و تغییرات تکنولوژیک ناتو با استفاده از تجربیات جنگ اوکراین و روسیه.

در بیانیه ناتو آمده است: هدف از این نقشه راه جدید، گرد هم آوردن کارآفرینان، شرکت‌های فناوری، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، دانشجویان، محققان و آژانس‌های نوآوری دفاعی، مقابله با مشکلات مبرم جنگ اوکراین و تبدیل آن‌ها به موفقیت در میدان جنگ است که ناتو آن را به عنوان یک پلتفرم مرکزی ایجاد می‌کند و از طریق آن اوکراین می‌تواند نیازهای خود را به فناوری‌های جدید ارتباط دهد.

به نظر می‌رسد؛ این نقشه راه روابط قوی‌تر بین ناتو و اوکراین را تقویت می‌کند. در ماه ژوئن نیز، ناتو و اوکراین اولین مجمع نوآوران دفاعی را راه اندازی کردند که بیش از 450 استارت آپ، سرمایه گذار و مقامات دولتی را گرد هم آورد تا به چالش‌های جنگ مدرن رسیدگی کنند و این تلاش‌ها و اقدامات مشابه در آینده به بازگشایی پتانسیل‌های اوکراین در جنگ کمک می‌کند و تضمین می‌کند که ناتو و اوکراین می‌توانند همکاری‌های گسترده‌تری برای چالش‌های عملیاتی در جنگ، داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.