از آنجایی که لابی یهود نقش بسیار اثر گذاری در کنگره آمریکا دارد، رهبران ارشد سیاسی هر دو حزب رقیب در آمریکا، قصد ندارند قبل از نتایج انتخابات، حساسیتی برای لابی یهودی کنگره ایجاد کنند.

به گزارش جماران، بامداد امروز اسماعیل هنیه؛ رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که برای حضور در جلسه تحلیف رئیس جمهور ایران، دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، طی عملیات تروریستی از سوی اسرائیل در تهران شهادت رسید. شهادت هنیه در حالی رخ داد که روز گذشته شایعه ترور فواد شکر؛ عالی‌ترین فرمانده نظامی حزب الله و مشاور سید حسن نصرالله در منطقه ضاحیه جنوبی بیروت توسط حمله هوایی ارتش رژیم صیهونیستی به گوش می‌رسد.

همه این وقایع که کمتر از 24 ساعت از آن‌ها می‌گذرد، تنها یک هفته پس از سفر نتانیاهو به آمریکا و دیدار با رهبران هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در حال رخ دادن است. بی شک اقدامات رژیم صیهونیستی بدون چراغ سبز احزاب آمریکا و رهبران این کشور، امکان پذیر نیست، در حالی که نتانیاهو در کنگره آمریکا سخنرانی کرد و برای چند دقیقه همه نمایندگان کنگره به حالت ایستاده برای نخست وزیر رژیم صیهونیستی دست زده و وی را تشویق کردند، ماشین جنگی اسرائیل جسورتر شده و در حال طرح ریزی ترورها و اقدامات تروریستی در منطقه است.

گویا رژیم صیهونیستی در حال استفاده از شکاف موجود سیاسی آمریکا به علت تمرکز بر روز انتخابات و عدم تمرکز بر روی مسائل بین الملل است و از آنجایی که لابی یهود نقش بسیار اثر گذاری در کنگره آمریکا دارد، رهبران ارشد سیاسی هر دو حزب رقیب در آمریکا، قصد ندارند قبل از نتایج انتخابات، حساسیتی برای لابی یهودی کنگره ایجاد کنند.

ساعاتی قبل نیز، لوید آستین؛ وزیر دفاع آمریکا در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه طی عملیات ترور توسط رژیم صهیونیستی در تهران گفت: هیچ نظری درباره نقش رژیم صهیونیستی در ترور هنیه و اطلاع آمریکا از این اقدام پیش از وقوع آن ندارد. این واکنش خود گواهی بر نقش ایالات متحده است. بدون شک رژیم صیهونیستی هیچ اقدامی در خارج از مرزهای خود را بدون هماهنگی با سیستم اطلاعاتی و امنتی آمریکا انجام نمی دهد و این امر بر هیچ کس پوشیده نیست.

اقدامات تروریستی رژیم صیهونیستی در منطقه، نه تنها بدون پاسخ نمی‌ماند، بلکه آتش درگیری در خاورمیانه را بیش از پیش شعله‌ور می‌کند و این در حالی است که اسرائیل پس از 10 ماه جنگ ویرانگر در غزه هنوز نتوانسته به پیروزی برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.