ارتش اسرائیل پیش از این گفته بود که در اثر اصابت یک موشک به ورزشگاه فوتبال در مجدل شمس 12 نفر کشته شدند.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، برخی منابع در شهر«مجدل شمس» در جولان اشغالی سوریه به الجزیره گفت که در حادثه حمله به این شهر 40 نفر زخمی شدند که حال 17 نفر وخیم است.

ارتش اسرائیل پیش از این گفته بود که در اثر اصابت یک موشک به ورزشگاه فوتبال در مجدل شمس 12 نفر کشته شدند.

پیش از این منابع خبری اعلام کردند که در اثر اصابت موشک شلیک شده از لبنان به نزدیکی یک زمین فوتبال و پارک بازی در شهرک مجدل شمس در بلندی های اشغالی جولان سوریه، دست کم 11 نفر کشته و 30 نفر دیگر زخمی شدند، اما جنبش حزب الله لبنان هر گونه ارتباط خود با این حادثه را تکذیب کرد.

 مجروحان این حادثه به درمانگاه های صهیونیستی انتقال داده شدند و حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است. گفته می شود در میان کشته ها و مجروحان این حادثه کودکان و جوانانی هستند که 10 الی 20 سال سن دارند.

در حالی که رژیم صهیونیستی جنبش حزب الله لبنان را مسئول شلیک این موشک دانسته است، این جنبش با صدور بیانیه ای در حساب تلگرامی «مقاومت اسلامی در لبنان» ادعاهای رسانه های صهیونیستی و صفحات اطلاع رسانی مختلف مبنی بر حمله این جنبش به مجدل شمس را رد و تاکید کرد که مقاومت هیچ ارتباطی با این حادثه نداشته است.

ارتش صهیونیستی پس از تحقیقات اولیه مدعی شده است که رهگیری این موشک توسط سامانه های پدافندی مشکل بوده است و نیروی هوایی به تحقیقات خود ادامه می دهد، اما «بر اساس بررسی های اوضاع در ارتش و سازمان های اطلاعاتی، این عملیات موشکی به مجدل شمس توسط حزب الله صورت گرفته است.»

دستگاه نظامی رژیم صهیونیستی همچنین در حساب کاربری خود در شبکه ایکس آورده است که «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش در حال بررسی اوضاع به همراه فرمانده جبهه شمالی و فرمانده نیروی هوایی و دیگر اعضای ستاد مشترک ارتش هستند. رادیو ارتش صهیونیستی هم اعلام کرد که نتانیاهو پس از اطلاع از جزئیات این حادثه رایزنی های امنیتی خود با «یوآف گالانت» وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک و مسئولان ارشد دستگاه امنیتی را آغاز کرده است.

این در حالی است که «اسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به این حادثه اعلام کرد که «ما به لحظه آغاز جنگ فراگیر در جبهه شمال با حزب الله نزدیک می شویم و به شیوه متفاوتی پاسخ خواهیم داد.» در همین حال، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول بلندپایه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این حادثه «منجر به تحول دراماتیک در عرصه جنگ با جنبش حزب الله خواهد شد.»

همچنین یک کارشناس نظامی، وجود اهداف صهیونیستی در منطقه مجدل شمس که مورد حمله حزب الله قرار گرفته باشد را نامحتمل دانست و گفت: نزدیک‌ترین هدفی که حزب الله به آن حمله کرده دست کم حدود ۳ کیلومتر با مجدل شمس فاصله دارد و امکان ندارد پرتابگران موشک‌های حزب الله چنین فاصله‌ای را خطا کرده باشند.

این کارشناس نظامی همچنین گفت انفجارها به خاطر سقوط موشک‌های رهگیر گنبد آهنین رخ داده یا اینکه رژیم اشغالگر عمداً این مکان را در این برهه خاص مورد حمله قرار داده تا از آن برای مقاصد سیاسی و تبلیغاتی بهره‌برداری کند.

 

حمایت ولید جنبلاط از مقاوت لبنان

ولید جنبلاط رهبر دروزهای لبنان تأکید کرد که ما برای مقابله با دشمن اسرائیلی در کنار مقاومت و مقاومین هستیم که با جنایت های رژیم اشغالگر رویارویی می کنند.

جنبلاط تأکید کرد که هدف قرار دادن غیرنظامیان در فلسطین، جولان اشغالی و جنوب لبنان غیر قابل قبول است.

رهبر دروزهای لبنان تأکید کرد: نسبت به تلاش های دشمن اسرائیلی برای شعله ور کردن فتنه ها و تجزیه منطقه هشدار می دهیم.

 

نگرانی غرب از وقوع جنگ فراگیر

برخی از دیپلما های غربی گفتند که آنها تلاش می کنند که از گسترش تنش جلوگیری کنند زیرا بیم آن می رود که جنگ گسترده ای بین اسرائیل و حزب الله رخ دهد.

برخی مسئولان اسرائیلی نیز گفتند که واکنش به حزب الله سخت خواهد بود اما اسرائیل به دنبال جنگ فراگیر نیست.

برخی مسئولان آمریکایی نیز گفتند که دولت بایدن نگران آن است که حمله مجدل شمس منجر به جنگ فراگیر میان اسرائیل و حزب الله شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.