گروه های مقاومت فلسطینی ادعاهای اسرائیل مبنی بر ترور فرماندهان مقاومت را تکذیب کرده و تأکید کردند که همه قربانیان جنایت امروز رژیم اشغالگر در خان یونس غیرنظامی بودند.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، بیانیه مشترک ارتش و دستگاه امنیت داخلی (شاباک) رژیم اشغالگر مدعی شده است که آنها منطقه ای را بمباران کردند که دو فرمانده جنبش حماس آن جا حضور داشتند اما نام این دو فرمانده در این بیانیه نیامده است.

 این در حالی است که گروه های مقاومت فلسطینی ادعاهای اسرائیل مبنی بر ترور فرماندهان مقاومت را تکذیب کرده و تأکید کردند که همه قربانیان جنایت امروز رژیم اشغالگر در خان یونس غیرنظامی بودند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم اشغالگر حملات هوایی شدیدی با شلیک پنج موشک به اردوگاه های آوارگان در غرب خان یونس در جنوب نوار غزه انجام داد.

در این حملات وحشیانه ده ها شهروند فلسطینی شهید و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

این منطقه در حالی مورد حمله قرار گرفته است که پیش از این ارتش رژیم اسرائیل آن را منطقه« امن» اعلام کرده بود و به آوارگان دستور داده بود که آن جا بروند.

در ابتدا برخی منابع پزشکی از شهادت 50 فلسطینی تا این لحظه در بمباران منطقه «المواصی» در غرب خان یونس و زخمی شدن ده ها نفر دیگر خبر دادند.

اما پس از آن شمار شهدا افزایش یافت و وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدا به 71 نفر و زخمی ها به 289 نفر  رسید.

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفتگو با رویترز تاکید کرد ادعای رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه در حمله امروز به خان یونس محمد ضیف فرمانده کل گردان‌های قسام هدف قرار گرفته، کذب محض و کاملا بی اساس است.

 سامی ابوزهری خاطر نشان کرد که همه شهدای این جنایت غیرنظامی هستند و آنچه اتفاق افتاده، جنایتی خطرناک در راستای جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه تحت حمایت آمریکا و سکوت جهانیان است.

ابوزهری گفت این جنایت پیامی عملی از طرف دشمن بود مبنی بر اینکه به دنبال دستیابی به توافق نیست.

  

حماس: اگر حمایت‌های آمریکا نبود، جنایات صهیونیست‌ها ادامه نمی‌یافت

جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که جنایت امروز در منطقه مواصی در خان یونس، ادامه نسل‌کشی دشمن نازی صهیونیستی علیه ملت فلسطین است و دولت آمریکا نیز مستقیماً در این جنایات شریک است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جنبش طی بیانیه‌ای اعلام کرد: قتل عام هولناک منطقه مواصی در خان یونس به دست نئونازی‌های صهیونیست که تشدید خطرناک جنایات و کشتارهای بی‌سابقه در تاریخ جنگ‌ها به شمار می‌رود، را شدیداً محکوم می‌کنیم.

حماس تاکید کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی این جنایت را در منطقه مواصی در غرب شهر خان یونس مرتکب شده که آن را منطقه‌ای امن اعلام کرده بود و از  فلسطینی‌ها خواسته بود که به آنجا بروند اما جنگنده‌ها، توپخانه و پهپادهای ارتش اشغالگر  به طور گسترده و مکرر چادرهای آوارگان فلسطینی را در این منطقه هدف قرا داده و صدها غیرنظامی بی‌دفاع شهید و مجروح شدند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که ادعاهای ارتش رژیم صهیونیستی پیرامون هدف قرار دادن رهبران فلسطینی ادعایی کذب و بی‌اساس است و این اولین بار نیست که دشمن چنین ادعایی می‌کند و بعداً کذب و دروغ بودن آن ثابت می‌شود و این ادعاهای بی اساس صرفاً با هدف سرپوش نهادن بر این جنایت هولناک و وحشیانه طرح می‌شود.

حماس افزود: قتل عام منطقه مواصی در خان یونس که بیش از ۸۰ هزار آواره فلسطینی در آنجا ساکن هستند تاکیدی واضح و روشن از سوی دولت رژیم صهیونیستی بر ادامه نسل‌کشی ملت فلسطین از طریق هدف قرار دادن مکرر و سیستماتیک غیر نظامیان بی‌دفاع در چادرها و مراکز اسکان آوارگان و ساختمان‌های مسکونی و ارتکاب وحشیانه‌ترین جنایات در حق آنان بدون هرگونه توجه به درخواست‌ها برای توقف هدف قرار دادن غیر نظامیان و یا هرگونه اعتنایی به قوانین جنگی است.

این جنبش در پایان تاکید کرد که بی‌توجهی دشمن صهیونیستی به قوانین و معاهدات بین‌المللی و تجاوزات گسترده علیه غیرنظامیان بی دفاع در صورتی که حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دولت آمریکا از صهیونیست‌های افراطی و ارتش تروریستی آنها از طریق ارائه حمایت‌های سیاسی و نظامی، سرپوش نهادن بر جنایات آن و ممانعت از هرگونه اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در قبال این جنایات نبود، ادامه نمی‌یافت و همین موجب شده که آمریکا نیز به طور کامل شریک جنایات این رژیم باشد.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.