استیو اشمیت، استراتژیست سیاسی جمهوری خواه سابق که یکی از بنیانگذاران پروژه لینکلن ضد ترامپ است، گفت: جو بایدن امشب اعتماد عمومی را از دست داد و نمی تواند دوباره این اعتماد را احیا کند. اگر ترامپ یک تهدید است و دموکراسی در خط است، بایدن باید کنار رود. وظیفه، سوگند و میراث او مستلزم تواضع و از خودگذشتگی است. این به سیاست‌های بایدن یا سوابق او مربوط نمی‌شود. همه چیز مربوط به عملکرد او در نخستین مناظره است.

به گزارش جماران، پس از نخستین مناظره در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2024 میان جو بایدن از جناح دموکرات و دونالد ترامپ از کمپ جمهوری خواهان، تحلیل های رسانه ای درباره بازنده و برنده این نخستین رویارویی مستقیم دو نامزد آغاز شده است.

نیویورک تایمز در گزارشی در این باره می نویسد: در اولین مناظره ریاست جمهوری سال بین نامزدهای پیشرو دموکرات و جمهوری خواه، پرزیدنت بایدن و رئیس جمهور سابق دونالد جی. ترامپ بر سر تورم، مالیات، اوکراین و آینده دموکراسی با هم درگیر شدند.

توقف عملکرد  بایدن و عملکرد نسبتاً ثابت و سنجیده  ترامپ، دموکرات‌ها را به شدت نگران چشم‌انداز  پیش روی بایدن در این انتخابات کرد. حملات شخصی بحث های مربوط به سیاست را در طول مناظره تحت الشعاع قرار داد و نامزدها در مورد اینکه چه کسی بازی گلف بهتری داشت، بیشتر صحبت کردند تا مسائل اساسی روز کشور.

در اخبار رسمی و رسانه‌های اجتماعی، استراتژیست‌های هر دو حزب متعجب بودند که آیا بایدن می‌تواند به رقابت علیه ترامپ ادامه دهد یا خیر. تعداد کمی از دموکرات ها می توانند ارزیابی مثبتی از عملکرد رئیس جمهور داشته باشند.

کیت بدینگفیلد، مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید در دوره بایدن، در استودیو سی ان ان گفت که بزرگترین مسئولیت بایدن در مناظره این بود که به مردم آمریکا ثابت کند که انرژی و استقامت ادامه حضور در کاخ سفید را  دارد و این کار را نکرد : این یک اجرای مناظره واقعاً ناامیدکننده از جو بایدن بود. فکر نمی کنم راه دیگری وجود داشته باشد؛ او باید کنار برود.

مت گورمن، استراتژیست جمهوری خواه و مشاور ارشد سابق کمپین ریاست جمهوری برای سناتور تیم اسکات از کارولینای جنوبی، گفت: بایدن حتی در موضوعاتی که نقطه قوت او است مانند بحث سقط جنین و شورش 6 ژانویه ترامپ هم به سختی از خودش دفاع می کرد.

هنریتا تریز، شریک مدیر و مدیر تحقیقات سیاست اقتصادی در شرکت مشاوره Veda Partners گفت: رئیس جمهور سابق ترامپ امشب به پیام‌های نادرست خود پایبند بود، اما پرزیدنت بایدن قادر به مقابله با آن‌ها در زمان واقعی به روشی قانع‌کننده نبود.

کیتلین لگاکی، استراتژیست دموکرات و مشاور سابق جینا ریموندو، وزیر بازرگانی، می‌گوید هر زن در آمریکا تبلیغاتی را در تلویزیون، موبایل و ایمیل‌ها می‌بیند که به زنها یادآوری می‌کند که ترامپ امشب برای سرنگونی قانون رو در مقابل وید ، اعتبار قابل توجهی به دست اورده است. چرا؟ چون بایدن نتوانست دفاع کند.

استیو اشمیت، استراتژیست سیاسی جمهوری خواه سابق که یکی از بنیانگذاران پروژه لینکلن ضد ترامپ است، گفت: جو بایدن امشب اعتماد عمومی را از دست داد و نمی تواند دوباره این اعتماد را احیا کند.  اگر ترامپ یک تهدید است و دموکراسی در خط است، بایدن باید کنار رود.  وظیفه، سوگند و میراث او مستلزم تواضع و از خودگذشتگی است. این به سیاست‌های بایدن یا سوابق او مربوط نمی‌شود. همه چیز مربوط به عملکرد او در نخستین مناظره است.

مونیکا کراولی، مفسر جمهوری خواه که در وزارت خزانه داری آقای ترامپ خدمت می کرد، می گوید:  مناظره ریاست جمهوری امشب یک لحظه روشنگر شگفت انگیز بود. عملکرد گیج‌کننده و بدون تمرکز پرزیدنت بایدن فاجعه‌بار بود، یک فروپاشی تقریباً کامل که دموکرات‌های برجسته را به وحشت می‌اندازد. در همان زمان، پرزیدنت ترامپ به وضوح مسلط بود، موفقیت‌های سیاست خود را بازگو می‌کرد، پاسخ‌های خود را با دقت طراحی می‌کرد و یک روند نسبتا ثابت را در پیش گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.