با پایان نخستین مناظره انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور مستقر ایالات متحده و دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان به نظر می رسد که درخواست ها برای کناره گیری جو بایدن در میان هم حزبی های او در حزب دموکرات بیش از پیش شده است.

به گزارش جماران، با پایان نخستین مناظره انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور مستقر ایالات متحده و دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان به نظر می رسد که درخواست ها برای کناره گیری جو بایدن در میان هم حزبی های او در حزب دموکرات بیش از پیش شده است. سایت The Hill  در این باره می نویسد: قدرت، تنها چیزی بود که دموکرات‌ها می‌خواستند از رئیس جمهور بایدن در مناظره پنجشنبه شب به چشم خود ببینند. آنها می‌خواستند ببینند که بایدن، رئیس‌جمهور سابق ترامپ را در مورد شورش 6 ژانویه و لغو قانون رو در مقابل وید، مورد شماتت شدید قرار دهد. آنها از او می خواستند که ترامپ را با نام جنایتکار محکوم به زمین بزند.

در عوض، اکثر دموکرات‌ها روز پنجشنبه و پس از پایان مناظره اذعان کردند که این بایدن بود که سخت سرنگون شد. صدایش خشن بود. لب هایش لرزید. البته پس از شروع مناظره، کاخ سفید گفت که او سرما خورده است. گاهی نمی توانست جمله را به درستی تکمیل کند،  گاهی اوقات او از موضوع منحرف می شود و در مسیر اشتباه قرار می گرفت. یکی از متحدان بایدن گفت: «این یک کابوس است. من نمی توانم آنچه را که تماشا می کنم باور کنم. من شاهد شکست «ما»  در این انتخابات در حرکت آهسته هستم.

یکی دیگر از استراتژیست های دموکرات آن را اینگونه بیان کرد: خودکشی سیاسی.

دموکرات‌ها می گویند که بایدن نه تنها ترامپ را پاسخگو نکرد، بلکه  کنار ایستاده بود و شاهد بود که ترامپ درباره سقط جنین و همه‌گیری کووید-19 دروغ می‌گفت. و زمانی که ترامپ به انتقاد از بایدن به عنوان «بدترین رئیس جمهور تاریخ کشورمان» ادامه داد، بایدن به قول یکی از دموکرات ها «تقریباً گیج» به عقب نگاه کرد.

کیت بدینگفیلد، که مدت‌ها دستیار ارتباطی بایدن بود، پس از این مناظره گفت که این مناظره خوبی برای جو بایدن نبود.

دیوید اکسلرود، که به عنوان مشاور ارشد خدمت می کرد، در همان پنل CNN گفت: این همان شبی بود که ترس مردم را تأیید کرد.

اکنون در جناح دموکراتها همزمان با بحث درباره نخستین مناظره این زمزمه نگران کننده هم شنیده می شود که آیا برای کناره گیری بایدن و روی کار آمدن نامزد جدید خیلی دیر نشده است. البته که دموکراتها در حال بررسی سایر نامزدها هم هستند.

یکی از استراتژیست های دموکرات در مورد فرماندار کالیفرنیا گاوین نیوسام گفت: در محافل ما درباره نیوسام صحبت های زیادی شده است.

یکی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان از یک ایالت نوسانی ( میان جمهوری خواهان و دموکراتها در انتخابات ) به سی ان ان گفت : این یک فاجعه بود. تیم بایدن باید او را متقاعد کند که کناره گیری کند .

یکی از اهداکنندگان کمک مالی به دموکراتها نیز پس از تماشای این مناظره خشمگین شد. یکی از حامیان دموکرات گفت: «ما باید یک بحث واقعی در مورد اینکه چگونه این کار پیش می رود داشته باشیم. ما دیگر نمی‌توانیم به این بحث درباره سن بپردازیم. باید جدی بگیریم اینجا خیلی چیزها در خطر است و ما داریم چه کار می کنیم؟

در طول مناظره، بایدن در برخی مواقع سعی کرد به ترامپ پاسخ دهد. یک دفعه گفت: تو بچه ای.

او همچنین با اشاره به باخت رئیس جمهور سابق در سال 2020، گفت: شما نمی توانید باخت را تحمل کنید. وقتی آخرین بار باختی، چیزی در تو شکست.

عمدتاً دموکرات‌ها نسبت به هفته‌های آینده خشمگین و نگران بودند. پس از مناظره، بایدن در یک مهمانی دیده بان در کنار بانوی اول جیل بایدن ظاهر شد. بعدازظهر جمعه، رئیس جمهور یک رویداد تبلیغاتی را در کارولینای شمالی برگزار خواهد کرد و سپس به سه گردهمایی جداگانه آخر هفته در نیویورک و نیوجرسی خواهد رفت. در حال حاضر، همه در تیم بایدن به شدت می خواهند فراموش کنند که در نخستین مناظره چه اتفاقی رخ داد.  یکی از دموکرات‌ها با اشاره به به این مناظره گفت: ما امشب شکست خوردیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.