در مناظره پیش رو انتظار می‌رود ترامپ بایدن را به سوء مدیریت اقتصاد آمریکا و کاهش کنترل مرزهای جنوب غربی آمریکا با مکزیک متهم کند؛ زیرا بایدن اخیرا به هزاران مهاجر اجازه داد تا قبل از تشدید محدودیت‌های ورود به ایالات متحده وارد آمریکا شوند.

به گزارش جماران، درحالی که کمتر از ۵ ماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، قرار است روز جمعه بایدن و ترامپ در یک مناظره که ممکن است در رقابت شدید برای پیروزی در انتخابات نوامبر تعیین کننده باشد، با یکدیگر روبرو شوند.

جو بایدن و دونالد ترامپ  روسای جمهور کنونی و سابق آمریکا روز جمعه، ۲۸ ژوئن، در اولین مناظره انتخاباتی رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

این مناظره قرار است در یک استودیو شبکه CNN در آتلانتا و بدون تماشاگر پخش شود.

شبکه خبری تلویزیون ای بی سی نیز اعلام کرده است که دومین مناظره ریاست جمهوری را در ۱۰ سپتامبر از داخل یک استودیو بدون مخاطب میزبانی خواهد کرد.

در دوئل تلویزیونی بایدن و ترامپ، مسائل سیاست داخلی مانند سیاست مهاجرت و حقوق سقط جنین و همچنین جنگ اوکراین و غزه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکا نشان می‌دهند که رقابت ریاست جمهوری بایدن و ترامپ مانند سال ۲۰۲۰  نفس‌گیر خواهد بود.

دونالد ترامپ در مراسم تحلیف بایدن در ژانویه ۲۰۲۱ شرکت نکرد و این دو، از آن زمان تاکنون با یکدیگر دچار تنش بودند.

همچنین ترامپ اخیراً آمادگی بایدن برای  مناظره را به مورد تردید و تمسخر قرار داد و پیش‌بینی کرد که او برای عبور از این جدال حضوری به حمایت پزشکی نیاز دارد.

در مناظره چه خواهد گذشت؟

مناظره‌های ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا معمولاً ده‌ها میلیون بیننده را جذب می‌کنند و در طول تاریخ، مسیر برخی از رقابت‌های انتخاباتی را تعیین کرده‌اند. اما این بار، استراتژیست‌ها می‌گویند خطراتی برای هر دو نامزد وجود دارد، که در رقابتی فشرده قرار دارند و محبوبیت آنها در نظرسنجی‌ها کاهش یافته است.

ترامپ از مدت‌ها پیش مدعی است که بایدن "نمی‌تواند دو جمله را کنار هم بگذارد." اما اخیراً او حامیان خود را برای این احتمال آماده می‌کند که بایدن برخلاف پیرمرد بی‌حالی که او به تصویر می‌کشد، سخت‌تر باشد.

در مناظره پیش رو انتظار می‌رود ترامپ بایدن را به سوء مدیریت اقتصاد آمریکا و کاهش کنترل مرزهای جنوب غربی آمریکا با مکزیک متهم کند؛ زیرا بایدن اخیرا به هزاران مهاجر اجازه داد تا قبل از تشدید محدودیت‌های ورود به ایالات متحده وارد آمریکا شوند.

به گزارش دویچه وله، ترامپ ادعا می‌کند که هزینه های بیش از حد دولت در اوایل ریاست جمهوری بایدن باعث افزایش تورم سالانه بیش از ۹ درصد شد. با این حال، نرخ تورم از آن زمان به طور قابل توجهی کاهش یافته است و در ماه می به ۳.۳ درصد کاهش یافته است.

همچنین انتظار می‌رود بایدن با اشاره به پرونده قضایی ترامپ، نشان دهد که او در ۳۴ اتهام مرتبط با تلاش برای جعل سوابق تجاری جهت پنهان کردن پرداخت پول به ستاره فیلم‌های مستهجن استورمی دانیلز و تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ مجرم شناخته شده است.

علاوه بر این، بایدن ممکن است استدلال کند که انتصاب سه قاضی محافظه‌کار توسط ترامپ به دادگاه، منجر به تصمیم دادگاه عالی در سال ۲۰۲۲ برای لغو حق تقریباً ۵۰ ساله قانون اساسی برای سقط جنین در ایالات متحده شد.

بایدن مدعی است که اگر ترامپ برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، این شانس را خواهد داشت که برنامه های "انتقام جویانه" خود را علیه دشمنان سیاسی خود اجرا کند و این تهدیدی برای دموکراسی آمریکا است.

همچنین از موضوعات مورد بحث ممکن است شامل مواردی مانند چگونگی برخورد دو نامزد با چالش‌های ناشی از افزایش مداوم قیمت کالاها، جنگ در غزه، و جنگ بین روسیه و اوکراین نیز باشد.

دستیاران ترامپ بر این باورند که بایدن ممکن است در سخنرانی خود دچار لغزش زبانی شود که این مسئله می‌تواند نگرانی رای دهندگان در مورد سن رئیس جمهور را تشدید کند.

این در حالی است که دستیاران بایدن بر این باورند که این دو مناظره می‌تواند با افشای شخصیت متزلزل ترامپ و نوسانات تغییر موضع او در مورد موضوعاتی مانند سقط جنین به او آسیب برساند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.