برخی رسانه های اسرائیلی از شلیک 200 موشک به سمت شهرها و شهرک های شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش جماران به نقل از الجز یره، حزب الله لبنان در واکنش به شهادت یکی از فرماندهان ارشد خود شمال فلسطین اشغالی را به آتش کشاند.

جبهه داخلی اسرائیل اعلام کرد که در پی حمله موشکی بزرگ و بی سابقه حزب الله لبنان به مناطق وسیعی از شمال سرزمین های اشغالی آتش سوزی های گسترده ای به وقوع پیوست.

جبهه داخلی اسرائیل تأکید کرد که برای خاموش کردن آتش سوزی های گسترده پس از حمله  21 تیم آتش نشانی و 8 هواپیما وارد عمل شده و فعالیت برای خاموش کردن آتش سوزی ها ادامه دارد.

به گزارش المیادین،برخی رسانه های اسرائیلی از شلیک 200 موشک  به سمت شهرها و شهرک های شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

پیش از این رادیو ارتش اسرائیل گزارش داد که 150 موشک از جنوب لبنان به شمال سرزمین های اشغالی شلیک شده است.

این رادیو تأکید کرد که از صبح امروز تا کنون 160 راکت رصد شده است که 70 راکت به منطقه «جبل الجرمق» و الجلیل غربی» شلیک شدند.

پیش از این رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرده بود  که بیش از 100 موشک از جنوب لبنان به شهرهای «صفد» و «طبریا»، «حیفا» و حومه آنها به فاصله چند دقیقه شلیک شد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که آژیرهای خطر در صفد، طبریا، شرق حیفا و چندین شهرک در منطقه الجلیل بالا در شمال فلسطین اشغالی به صدا در آمدند.

رادیو ارتش اسرائیل نیز گزارش داد که این نخستین بار از اکتبر است که آژیرهای خطر در طبریا به صدا در می آیند.

رسانه های اسرائیلی نیز از وقوع انفجارهای پی در پی در مناطق گسترده ای از الجلیل بالا و الجلیل پایین خبر می دهند.

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد که یک موشک به سمت مواضع ارتش اسرائیل در مزارع شبعای اشغالی در جنوب لبنان شلیک شده است.

برخی رسانه های اسرائیلی از اصابت چندین موشک به شمال فلسطین اشغالی  خبر دادند و برخی نیز وقوع آتش سوزی های گسترده را گزارش  دادند.

ارتش اسرائیل نیز از وقوع آتش سوزی های گسترده در چند منطقه خبر داد.

رسانه های اسرائیلی این حمله را بزرگترین حمله موشکی به سرزمین های اشغالی از هفتم اکتبر تا کنون توصیف کردند.

شورای منطقه ای «مروم هلیل» در الجلیل بالا از ساکنان شهرک های یهودی نشین خواست که در نزدیکی پناهگاه ها و مکان های باقی بمانند.

ارتش اسرائیل در پی این حمله بزرگ مناطقی را در جنوب لبنان بمباران کرد.

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد که آژیرهای خطر در شهرکهای یهودی نشین «سعسع، زیفون و دوفیف» در نزدیکی مرزهای لبنان به صدا در آمدند.

این در حالی است که دور پنجم حمله موشکی حزب الله لبنان به شلیک 30 موشک  به سمت الجلیل بالا انجام شد.

رادیو رژیم صهیونیستی تاکید کرد که صدای شلیک موشک از جنوب لبنان به سمت شهرک های صهیونیست نشین متوقف نمی شود و آژیر خطر در بیش از 32 شهرک اسرائیلی به صدا در آمده است.

از سوی دیگر بامداد امروز (چهارشنبه) حزب الله شهادت فرمانده خود را تایید کرد و در بیانیه‌ای گفت که او «طالب سامی عبدالله»، ملقب به ابوطالب بوده و فرمانده یگان نصر حزب الله در منطقه مرکزی نوار مرزی لبنان با سرزمین های اشغالی بوده است.

رسانه‌های لبنان هم از شهادت یکی از فرماندهان میدانی ارشد حزب الله لبنان در حمله شب گذشته (سه شنبه) رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان خبر دادند.

خاطرنشان می شود که به دنبال حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان، رسانه‌های محلی از شهادت یکی از فرماندهان میدانی حزب‌الله لبنان و چند رزمنده دیگر در این حملات خبر دادند.

گفته می شود حمله موشکی مقاومت لبنان در واکنش به شهادت ابوطالب از فرماندهان میدانی حزب الله صورت گرفته است.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی حومه دهستان‌های «یارین»، «الجبین» و «جویا» در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرد. ارتش اشغالگران نیز مدعی شد که یک ساختمان نظامی و سکوی پرتاب موشک متعلق به حزب‌الله را در «عیترون» و «میس‌الجبل» هدف قرار داده است.

اما براساس شواهد و قرائن درگیری های مرزی میان حزب الله و رژیم صهیونیستی در یک ماه گذشته که این رژیم حملات خود را به رفح آغاز کرده، شدت یافته است.

در این مدت حزب الله حملات خود را علیه صهیونیست ها تشدید کرده، عمق مناطق صهیونیست نشین را هدف قرار داده و سلاح های جدید و پیشرفته تری به کار گرفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.