رژیم اشغالگر طی 24 ساعت گذشته 4 جنایت در نوار غزه مرتکب شد و در پی آن 60 شهید و 220 زخمی به بیمارستان ها منتقل شدند.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که رژیم اشغالگر طی 24 ساعت گذشته 4 جنایت در نوار غزه مرتکب شد و در پی آن 60 شهید و 220 زخمی به بیمارستان ها منتقل شدند.

وزارت بهداشت نوار غزه تأکید کرد که شمار شهدای تجاوز اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون به 36هزار و 439 شهید رسید.

همچنین شمار زخمی ها در همین مدت به 82هزار و 627 زخمی رسید.

شیلی هم به پرونده شکایت علیه رژیم اسرائیل می‌پیوندد

گابریل بوریچ رئیس جمهوری شیلی اعلام کرد که کشورش به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل خواهد پیوست.

بوریچ شنبه به وقت محلی در سخنانی در پارلمان شیلی گفت: ما نمی‌توانیم از ابراز خشم علیه اقدامات کور و کاملا نامتناسب ارتش اسرائیل علیه شهروندان بی گناه خصوصا زنان و کودکان فلسطینی دست برداریم. این اقدامات مستلزم پاسخ قاطع جامعه جهانی است.

رئیس جمهوری شیلی افزود: بنابراین، ما علاوه بر ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطین، فراخواندن سفیرمان از اسرائیل، ورود به پرونده شکایت علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی کیفری، به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری نیز ملحق می‌شویم.

پیشتر آفریقای جنوبی شکایتی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نقض کنوانسیون نسل‌کشی به دیوان بین‌المللی دادگستری ارایه کرده‌ بود.

حکم اولیه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی جمعه ششم بهمن صادر شد؛ این حکم، رژیم صهیونیستی را ملزم می‌کند اقداماتی را در راستای ممانعت از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

قاضی «نواف سلام» رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری اخیرا اعلام کرد که آفریقای جنوبی از دادگاه در خصوص اتخاذ تدابیر اضافی با توجه به عملیات‌های نظامی در رفح درخواست کرده است.

وی افزود: طبق معاهده منع نسل‌کُشی، هر گونه عملیاتی در رفح ممکن است به تخریب جزئی یا کلی در این شهر منجر شود و اسرائیل بایستی فورا حملات نظامی به رفح را متوقف کند؛ از دیدگاه ما هر گونه عملیات نظامی در رفح، موجب ویرانی کلی در منطقه خواهد شد.

از سوی دیگر، کریم خان دادستان دیوان بین‌المللی کیفری خواستار بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شد.

در صورتی که قضات دیوان بین‌المللی کیفری با این درخواست موافقت کنند ۱۲۴ کشور عضو این نهاد حقوقی موظف به بازداشت وی هستند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی جنگ غزه 2023
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.