این رسانه افزود: با این حال دولت جو بایدن سیاست خود را در قبال رژیم اسرائیل تغییر نداده و معتقد است که حملات رفح هنوز از خط قرمزی که می تواند حمایت آمریکا از این رژیم را تغییر دهد، عبور نکرده است.

به گزارش جماران به نقل از العالم، تحلیل ویدئوی مربوط به حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه رفح و مصاحبه با کارشناسان سلاح های انفجاری نشان می دهد که در حمله مرگبار اخیر اسرائیل به چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح از مهمات آمریکایی استفاده شده است.

بنابر گزارش سی ان ان، ویدئویی که بدست این شبکه خبری رسیده نشان می دهد در حمله یکشنبه اسرائیل به اردوگاه آوارگان در رفح بخش هایی از چادرها دچار آتش شدند و تعداد زیادی از زنان، مردان و کودکان با ترس و وحشت به دنبال مکانی امن در پی این حمله شبانه بودند. همچنین اجساد سوخته شده از جمله اجساد کودکانی که تلاش می شد از سوی امدادگران از زیر آوارها بیرون کشیده شود، مشاهده می شود.

براساس گزارش وزارت بهداشت غزه و پزشکان فلسطینی، این حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در جنوب غزه باعث شهادت دستکم ۴۵ نفر و زخمی شدن ۲۰۰ نفر شد.

حملات رژیم صهیونیستی به رفح که پناهگاه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار فلسطینی آواره است محکومیت شدید بین المللی را برانگیخت و سازمان های بین المللی، گروه های امداد رسان و تعداد زیادی از دولت ها از رژیم صهیونیستی خواستند فورا به حملات خود پایان دهد.

سی ان ان نوشت: تانک های (رژیم) اسرائیل روز سه‌شنبه برای اولین بار در جنگ ۷ ماهه اسرائیل علیه حماس در حال پیشروی به سمت رفح مشاهده شدند که مرحله جدیدی از حملات مخرب و جنجال برانگیز اسرائیل را نشان می دهد.

این رسانه افزود: با این حال دولت جو بایدن سیاست خود را در قبال رژیم اسرائیل تغییر نداده و معتقد است که حملات رفح هنوز از خط قرمزی که می تواند حمایت آمریکا از این رژیم را تغییر دهد، عبور نکرده است.

این در حالیست که بایدن در اوایل ماه جاری در مصاحبه با سی ان ان مدعی شده بود که اجازه نمی دهد برخی از سلاح های آمریکایی در حمله به رفح استفاده شود.

به گفته کارشناسان سلاح های انفجاری که ویدئوهای ارسالی را برای سی ان ان تحلیل کرده اند، در یکی از ویدئوها که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و سی ان ان اعلام کرده آن را با جزییات دیگری از جمله تابلوی ورودی به اردوگاه و کاشی های روی زمین مطابقت داده است و انتهای یک بمب آمریکایی با قطر کوچک موسوم به GBU-۳۹ مشاهده می شود.

سی ان ان نوشت: سابرینا سینگ معاون سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون در نشست مطبوعاتی روز سه شنبه با خبرنگاران، به درخواست ها برای اظهارنظر درباره مهمات مورد استفاده در حملات رفح پاسخی نداد و به این موضوع بسنده کرد که نمی داند از چه مهماتی در این حمله استفاده شده و پاسخگویی به این سوال را به مقامات اسرائیلی ارجاع داد.

این رسانه با استناد بر داده‌های موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم (SIPRI) افزود: ایالات متحده مدتهاست که بزرگترین تامین‌کننده تسلیحات (رژیم) اسرائیل است و این حمایت ها علی‌رغم فشارهای سیاسی فزاینده بر دولت بایدن در مورد حمله به غزه ادامه داشته است.

اصرار آمریکا بر ادامه حمایت از رژیم اشغالگر 

  جنگ آشکار نسل کشی رژیم صهیونیستی و اتفاقاتی که در باریکه غزه در حال رخ دادن است، جهان را تحت تاثیر قرار داده به طوری که همه موضع گیری های بین المللی به نفع ملت فلسطین و علیه این رژیم در حال تغییر است به جز موضع آمریکا که به طور عجیبی اصرار دارد در سمت پلید تاریخ قرار بگیرد.!

محمد کریشان تحلیلگر سیاسی جهان عرب در سر مقاله ای در «عربی ۲۱» با اشاره به حمایت های گسترده واشنگتن از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه نوشت: آمریکا به طور عجیبی اصرار دارد که در سمت پلید و تاریک تاریخ قرار بگیرد و مدام دنبال یافتن بهانه ای ست که آنچه را اشغالگران در غزه مرتکب می شوند کوچک جلوه بدهد حتی زمانی که صهیونیست ها مرتکب جنایت وحشیانه می شوند و اردوگاه آوارگان را در رفح بمباران می کنند و غیر نظامیان و کودکان را به شهادت می رسانند.

به نوشته این تحلیلگر سیاسی در حالی که جنایت بمباران اردوگاه آوارگان در رفح جهان را تکان داد می بینیم که مسوولان آمریکایی با وقاحت می گویند که دولت بایدن درحال بررسی این موضوع است که ایا این بمباران نقض خطوط قرمز دولت بایدن محسوب می شود یا خیر؟!

این درحالی است که در مواضع بین المللی همه کشورها در مورد جنایات صهیونیست ها تغییرات جزئی یا عمده رخ داده است، به جز موضع آمریکا که مدام از محکوم کردن طفره می رود. حتی کانادا که مواضعش ماه ها به مواضع آمریکا در قبال حملات تجاوزکارانه به غزه وابسته بود، تغییر موضع داده و خواستار آتش بس فوری در غزه شده است.

در همین زمینه، موضع آلمان دیگر مواضع قبلی نیست به طوری که وزیر خارجه آلمان گفته: «حکم دیوان بین المللی دادگستری در مورد غزه و اسرائیل الزام آور است » کما اینکه نخست وزیر هلند نیز با چرخش موضع حود اعلام کرده است: «تصاویر وحشتناکی که از رفح می آید، یک بار دیگر ضرورت آتش بس فوری در غزه را برجسته می کند».

محمد کریشان تحلیلگر سیاسی جهان عرب در ادامه به موضع گیری رئیس شورای اروپا و زمزمه های تحمیل تحریم های احتمالی اروپا علیه رژیم «اسرائیل» و نیز صحبت های شهردار لندن که فروش تسلیحات به تل آویو را شرم‌آور خوانده بود و همچنین اظهارات شجاعانه دبیرکل سازمان ملل درباره ضرورت توقف حمله نظامی در غزه اشاره کرده و می نویسد: مواضع همه در جنگ غزه در حال تغییر است به جز مواضع آمریکا!

نظامیان رژیم اشغالگر روز گذشته (سه شنبه) با بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی ساکن در منطقه المواصی واقع در غرب شهر رفح قتل عام جدیدی را مرتکب شدند که منجر به شهادت 21 فلسطینی و زخمی شدن 64 نفر دیگر شد.

 

استعفای سومین مسئول آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل

واشنگتن پست آمریکا نوشت که یکی از مسئولان وزارت خارجه در اعتراض به حمایت کشورش از اسرائیل در قتل‌عام فلسطینیان غزه استعفا کرد.

روزنامه «واشنگتن پست» امروز (چهارشنبه) به نقل از مسئولان آمریکایی اعلام کرد شب گذشته (سه‌شنبه شب) یکی از مسئولان ارشد وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ علیه غزه استعفا کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، واشنگتن پست در این باره نوشت که این مسئول مستعفی «استیسی گیلبرت» است که در دفتر اسکان، آوارگان و مهاجرت وزارت امور خارجه آمریکا کار می‌کرد.

گیلبرت درباره این اقدام خود اعلام کرد که وزارت امور خارجه آمریکا در نتیجه‌گیری و گفتن اینکه رژیم صهیونیستی مانع رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه شده، اشتباه کرده است.

قبل از این نیز یک مسئول ارشد یهودی در وزارت کشور آمریکا در اعتراض به حمایت کشورش از جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه استعفا داده بود. همچنین، الجزیره چند هفته پیش هم اعلام کرد یک افسر ارشد ارتش آمریکا ـ با درجه سرگردی ـ در نامه‌ای به همکارانش استعفای خود را به خاطر حمایت‌های بی‌قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

هاله غریط، سخنگوی عرب‌زبان وزارت امور خارجه آمریکا نیز ماه گذشته در اعتراض به سیاست‌های دولت این کشور در قبال جنگ علیه غزه استعفا داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی جنگ غزه 2023
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.