به گزارش الجزیره ، خانواده‌های فلسطینی روز دوشنبه در صحنه‌هایی که در طول هشت ماه گذشته از جنگ غزه بارها دیده شده به بیمارستان‌ها هجوم بردند تا کشته‌های خود را پس از حمله یکشنبه شب که خیمه‌ها و پناهگاه‌های آنها را به آتش کشید، برای دفن آماده کنند. زنان در حالی که مردان در کنار اجساد کفن پوش نماز می خواندند، گریه می کردند.

به گزارش جماران، سازمان دفاع مدنی فلسطین در غزه می‌گوید که تعداد شهدای حمله شبانه رژیم صهیونیستی به خیمه‌های فلسطینی‌های آواره در رفح به 45 نفر افزایش یافته است.  این حمله، محکومیت در سراسر جهان عرب و غرب را به دنبال داشته است.  

به گزارش الجزیره ، خانواده‌های فلسطینی روز دوشنبه در صحنه‌هایی که در طول هشت ماه گذشته از جنگ غزه بارها دیده شده به بیمارستان‌ها هجوم بردند تا کشته‌های خود را پس از حمله یکشنبه شب که خیمه‌ها و پناهگاه‌های آنها را به آتش کشید، برای دفن آماده کنند.   زنان در حالی که مردان در کنار اجساد کفن پوش نماز می خواندند، گریه می کردند.

بسام، یکی از ساکنان رفح، از طریق یک اپلیکیشن چت، درباره حمله به منطقه ای در غرب رفح که به عنوان منطقه امن تعیین شده بود، به الجزیره گفت: «تمام جهان شاهد سوزاندن رفح توسط اسرائیل است و هیچکس کاری برای جلوگیری از آن انجام نمی دهد. » مقامات فلسطینی با بیان اینکه بسیاری از کشته شدگان زن و کودک بودند، افزودند که احتمال افزایش تلفات وجود دارد، زیرا وضعیت برخی از مجروحان با سوختگی شدید وخیم است.

رژیم صهیونیستی علیرغم حکم دادگاه عالی سازمان ملل در روز جمعه که دستور توقف آن را صادر کرد، به حملات خود به رفح ادامه داده است. ارتش اسرائیل مدعی شد که حملات هوایی که ساعاتی پس از پرتاب موشک به سمت تل آویو انجام شد، باعث کشته شدن دو تن از عوامل ارشد حماس شد و در حال بررسی گزارش‌های غیرنظامیان کشته شده در رفح است.

دفاع مدنی غزه می گوید که بسیاری از اجساد پس از این حمله که باعث آتش‌سوزی در کمپ شد، «ذغال‌شدند» شدند. حمله اسرائیل منجر به اعتراضات شدید مصر، قطر، اردن و کویت منتهی شد که هشدار دادند این حمله می‌تواند گام‌های نوپا برای احیای مذاکرات متوقف شده آتش‌بس را تخریب کند.

 

جنگ غزه 2023

جنگ غزه 2023

جنگ غزه 2023

جنگ غزه 2023

جنگ غزه 2023

جنگ غزه 2023

 

جنگ غزه 2023

جنگ غزه 2023

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.