ارتش رژیم اشغالگر امروز سه شنبه اذعان کرد که 21 افسر و سرباز این رژیم در نبردهای مرکز غزه به دست مقاومت فلسطین کشته شدند این در حالی است که دقایقی قبل از آن اذعان کرد که 13 افسر و سرباز این رژیم در نبردهای جنوب نوار غزه به دست مقاومت کشته شدند.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ارتش رژیم اشغالگر امروز سه شنبه  اذعان کرد که 21 افسر و سرباز این رژیم در نبردهای مرکز غزه به دست مقاومت فلسطین کشته شدند این در حالی است که دقایقی قبل از آن اذعان کرد که 13 افسر و سرباز این رژیم در نبردهای جنوب نوار غزه به دست مقاومت کشته شدند. نبردهای جنوب غزه را ارتش رژیم اشغالگر شدیدترین و سخت ترین نبردها از زمان حمله زمینی به این منطقه محاصره شده در 27 اکتبر سال 2023 توصیف کرده است.

«دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل تأکید کرد که اقدامات نظامی ارتش در نوار غزه در شرایط امنیتی بسیار سختی پیش می رود و تصریح کرد که نبردهای خان یونس در جنوب نوار غزه بسیار سخت و دشوار است.

هاگاری گفت که کشته شدن 21 نظامی اسرائیلی در نتیجه حمله راکتی به دو ساختمان در اردوگاه المغازی رخ داد که داشتند اطراف آنها بمب گذاری می کردند. 

وی در ادامه گفت که عملیات نجات نظامیان از زیر آوار طی شب گذشته چندین ساعت طول کشیده است.

با کشته شدن این نظامیان شمار نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیل از هفتم اکتبر تا کنون به 569 نظامی رسید که 239 نفر از آنها در  جنگ زمینی کشته شدند.

 

اذعان وال استریت ژورنال به افزایش توان مقاومت در برابر اسرائیلی ها

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به نقل از مقامات سازمان اطلاعات آمریکا و رژیم صهیونیستی نوشت که با وجود طولانی شدن جنگ در باریکه غزه و حملات زمینی و هوایی، ارتش رژیم صهیونیستی نتوانست جنبش مقاومت فلسطین «حماس» را نابود کند و این جنبش با وجود گذشت چندین ماه همچنان به نبرد ادامه می‌دهد.

وال استریت ژورنال گزارش داد: «بر اساس تخمین آژانس اطلاعاتی آمریکا، حماس هنوز ذخایر کافی برای هدف قرار دادن رژیم اشغالگر برای چندین ماه در اختیار دارد.»

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت: «با وجود حملات هوایی و زمینی ارتش «اسرائیل» به غزه، هدف تل‌آویو برای نابودی حماس محقق نشده است.»

در پی حملات مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی آن، در دفاع از مردم فلسطین و توقف جنگ صهیونیست ها در باریکه غزه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به پیامدهای مخرب حملات محور مقاومت علیه این رژیم پی برده است. به دنبال اشغال باریکه غزه از 7 اکتبر تاکنون ، حدود 70 سرباز آمریکایی در حمله به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه زخمی شده‌اند و مقاومت اسلامی عراق برای حمایت از مردم فلسطین، حملاتی منظم را علیه پایگاه‌های آمریکایی انجام داده است.

فرماندهی مرکزی نیروهای ایالات متحده در غرب آسیا، موسوم به « سنتکام »، شنبه شب گذشته، ساعت 18:30 به وقت بغداد با صدور بیانیه‌ای درباره حمله روز شنبه به پایگاه «عین الاسد» اعلام کرد: «چندین موشک بالستیک و راکت به سمت پایگاه هوایی عین الاسد در غرب عراق شلیک شد.»

فرماندهی مرکزی اشغالگران آمریکایی مدعی شد که بیشتر موشک‌ها توسط سامانه‌های پدافند هوایی این پایگاه رهگیری شده و تعدادی از آنها به پایگاه اصابت کرده و خسارت وارده در حال بررسی است. این منبع همچنین اعتراف کرد که تعدادی از اعضای نیروهای مسلح آمریکا تحت بررسی آسیب مغزی قرار گرفتند.

در همین رابطه ، روزنامه صهیونیستی «هاآرتس» در گزارشی نوشت که کسانی که از بیرون تحولات در سرزمین های اشغالی را نظاره می کنند، عمق بحرانی را که رژیم صهیونیستی با آن مواجه است، درک نمی کنند، زیرا هنوز چنین چیزی را تجربه نکرده‌اند.

روزنامه هاآرتس با یادآوری شکاف عمیق بین شهرک نشینان و مقامات رژیم اشغالگر در سرزمین های اشغالی نوشت: «تنها راه حل برای ادامه حیات رژیم صهیونیستی این است که یک جنبش سوسیال دموکرات قدرت را به دست گیرد و روابط بین کابینه و شهرک‌نشینان را احیا کند.»

در واقع رژیم اشغالگر از بدو تأسیس تاکنون دچار درگیری‌های شدید قومیتی، نژادی، مذهبی و سیاسی بوده که در سال‌های اخیر افزایش یافته است و بسیاری از مسئولان این رژیم ، نگرانی خود را از فروپاشی آن از درون، ابراز کرده اند.

از سوی دیگر حضور پررنگ گروه های مقاومت فلسطین در داخل اراضی اشغالی، غزه و کرانه باختری مانع از تداوم اقدامات رژیم اشغالگر شد و بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر گذشته، مهر پایان اقتدار منطقه‌ای رژیم اشغالگر تلقی می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی جنگ غزه 2023

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.