شمار نظامیان اسرائیلی که در جنگ غزه از هفتم اکتبر تا کنون کشته شدند به 401 نفر رسید. پیش از این شمار نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیلی در طوفان الاقصی 398 نفر اعلام شده بود.

به گزارش جماران، رژیم اسرائیل تجاوز به نوار غزه را برای پنجاه و نهمین روز ادامه داد  و طی ساعت های گذشته مناطق پرجمعیت را در این منطقه محاصره شده بمباران و گلوله باران کرد. همچنین ورودی بیمارستان «کمال عدوان» را بمباران کرد و ده ها شهروند فلسطینی بی گناه را شهید  یا زخمی کرد. همچنین اطرف بیمارستان المعمدانی را نیز بمباران کرد.

در همین حال مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر در محور مختلف درگیر است و تلفات سنگینی را به اشغالگران وارد کرده است.

 

جدیدترین تحولات روز  59 جنگ غزه:

 

خدمات ارتباطی در شمال نوار غزه قطع شد

شرکت ارتباطات فلسطین اعلام کرد که خدمات ارتباطی در شمال نوار غزه و خود شهر غزه به دلیل آسیب دیدن شبکه ارتباطات در نتیجه تجاوز مستمر رژیم اشغالگر به طور کامل قطع شد.

 

شمار شهدای غزه به 15900 تن رسید

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون به 15900 تن رسید.

 

شهادت 19 فلسطینی در بمباران مدرسه صلاح الدین در شهر غزه

خبرنگار الجزیره گفت که در بمباران مدرسه صلاح الدین در شهر غزه 19 فلسطینی به شهادت رسیدند. این مدرسه آوارگان را در خود جای داده است.

خبرنگار الجزیره گفت که پیکرهای 19 شهید این حمله هوایی وحشیانه به بیمارستان المعمدانی رسیدند.

 

گلوله باران جنوب لبنان توسط رژیم اشغالگر

خبرنگار الجزیره گفت که ارتش رژیم اشغالگر اطراف روستاهای«مرکبا،رب الثلاثین، مارون الراس و یارون» در  جنوب لبنان را گلوله باران کرد.

 

شهادت یک فلسطینی در شمال قدس

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که یک شهروند فلسطینی در حمله نیروهای اشغالگر به اردوگاه قلندیا در شمال قدس اشغالی به ضرب گلوله اشغالگران به شهادت رسید.

 

تل آویو از اسرائیلی ها خواست به 80 کشور از جمله استرالیا سفر نکنند

شورای امنیت رژیم اسرائیل به اسرائیلی ها هشدار داد که از سفر به 80 کشور از جمله استرالیا و کشورهای آمریکایی جنوبی سفر نکنند.

 

انفجارهای مهیب تل آویو را به لرزه در آورد

خبرنگار الجزیره گف که در پی شلیک موشک از نوار غزه به سمت تل آویو و مرکز فلسطین اشغالی، انفجارهای مهیبی تل آویو را به لرزه در آورده است.

 

شلیک 20 موشک از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی

خبرنگار الجزیره گزارش داد که 20 موشک از جنوب لبنان به سمت مناطق الجلیل بالا میان شهرک های یهودی نشین «شومیرا» و «متات» شلیک شده است.

 

بمباران یک مدرسه آوارگان در غرب غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم اشغالگر مدرسه «صلاح الدین» در غرب شهر غزه را بمباران کرد. این مدرسه هزاران آواره را در در خود جای داده است.

 

انتقال پیکرهای 83 شهید به بیمارستان المعمدانی در شهر غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که از صبح امروز تا کنون پیکرهای 83 شهید به بیمارستان المعمدانی در شهر غزه منتقل شده است.

 

برنامه مصر برای پسا جنگ در غزه

 

منابع آگاه مصری برخی از جزییات برنامه قاهره برای غزه در دوران پسا جنگ و تشکیل کشور فلسطین از طریق ادغام حماس در سرویس امنیت فلسطین را فاش کردند.

بنابر این گزارش،‌ منابع آگاه مصری با اشاره به جزئیاتی از برنامه ها و مواضع رسمی مصر نسبت به نوار غزه در پسا جنگ، از برنامه های این کشور برای وضعیت فعلی جنگ غزه و نیز برخی راه حل‌های پیشنهادی در زمینه توقف جنگ و تشکیل کشور فلسطین خبر دادند.

این منابع به العربی الجدید گفتند که نظر مصر برای آینده نوار غزه مبتنی بر «ادغام جنبش حماس در تشکیلات خودگردان فلسطین و ورود آن به سرویس امنیت پیشگیرانه فلسطین و در عین حال حفظ محمود عباس رئیس فعلی تشکیلات خودگردان به عنوان رئیس تشریفاتی است.

این منابع می گویند، مصر در صدد یافتن راه حلی برای همزیستی مسالمت آمیز است که به امنیت ملی مصر، فلسطین و «اسرائیل» آسیب نرساند.»

به گفته منابع مصری، نظر رسمی قاهره به نقشه جدیدی بستگی دارد که توسط تیمی از کارشناسان جغرافیایی تهیه شده و امکان «تجدید ساختار کشور فلسطین» و برچیدن برخی از شهرک‌های ساخته شده توسط اشغالگران صهیونیست و ایجاد مناطق «حائل غیرنظامی» بین سرزمین‌های فلسطین و رژیم اسرائیل را فراهم می کند.

این منابع در رابطه با تشکیل دولت فلسطین توضیح دادند که «دیدگاه رسمی مصر مبتنی بر ایده آشتی ملی همه جانبه فلسطین و تشکیل دولت تکنوکرات است و از جمله اسامی افراد پیشنهادی برای تشکیل آن،«سلام فیاض» نخست وزیر سابق فلسطین در مرحله انتقالی 3 ساله است.

آنها خاطرنشان کردند: برای تشکیل این دولت «مصر در کنار یک شریک عرب یا بین المللی یا سازمان ملل متحد، ضامن اجرای این طرح خواهد بود».

این منابع اشاره کردند که برآوردها در مورد جنگ کنونی حاکی از آن است که «اسرائیل در حال برنامه ریزی برای جداسازی شمال نوار غزه، تخریب و شخم زدن آن و انجام عملیات نظامی خاصی است تا واقعاً آن را کنترل کند و امنیت آنجا را در دست بگیرد».

العربی الجدید در این زمینه خاطرنشان کرد که مصر «ممکن است در مقطعی مجبور به پذیرش تعدادی از آوارگانی شود که از بلای جنگ فرار می کنند چراکه قوانین بین المللی کشورهای همسایه مناطق درگیر جنگ را ملزم به انجام آن می کند».

 

سخنگوی ارتش اسرائیل: هنوز حماس را در شمال غزه شکست نداده ایم

سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر گفت که نیروهای ارتش این رژیم هنوز نتوانسته اند که حماس را در شمال نوار غزه شکست دهند.

این سخنگو در گفت و گو با سی ان ان تأکید کرد که عملیات نظامی در شمال غزه سخت است.

 

بازداشت 60 شهروند  فلسطینی در 24 ساعت گذشته در کرانه باختری

باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که از شب کذشته تا امروز صبح دوشنبه دست کم 60 شهروند فلسطینی در کرانه باختری توسط رژیم اشغالگر بازداشت شدند که در میان آنها شماری اسیر سابق دیده می شوند.

 

اختلاف مقامات اسرائیلی بر سر مسلح کردن صهیونیستها

خبرنگار الجزیره گزارش داد که رئیس شعبه مجور اسلحه  در وزارت امنیت اسرائیل در اعتراض به سیاست «ایتمار بن غفیر» برای دادن مجوز اسلحه به صهیونیست ها از مقام خود استعفا داد.

بن غفیر وزیر امنیت رژیم اسرائیل دستور داده بود که مجوز حمل اسلحه شخصی از 2هزار به 10 هزار مورد در ماه به ویژه برای یهودیان شهرک نشین در کرانه باختری افزایش یابد.

 

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل:113 اسیر آزاد و 137 اسیر هنوز در اختیار حماس هستند

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل گزارش داد که تا کنون 113 اسیر اسرائیلی(بر اساس توافق با مقاومت فلسطین) آزاد شدند و 137 اسیر دیگر نیز همچنان در اختیار حماس هستند.

 

 

یونیسف: شدت حملات اسرائیل به جنوب غزه دست کمی از شدت حملات به شمال غزه ندارد

 

سخنگوی یونیسف اعلام کرد که شدت و خشونت حملات به جنوب نوار غزه دست کمی از شدت و خشونت حملات به شمال غزه ندارد و اوضاع برای کودکان و مادران روز به روز بدتر می شود.

 

چین خواستار آتش بس فراگیر شد

وزارت خارجه چین از دو طرف فلسطینی و اسرائیلی خواست که نقش مسئولانه ایفا کرده و قطعنامه های سازمان ملل را به اجرا در بیاورند.

وزارت خارجه چین همچنین از جامعه بین المللی خواست که آتش بس فراگیر و دائمی را در نوار غزه تقویت کرده و سلامت غیرنظامیان را تضمین کند.

این در حالی است که در تجاوز اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون نزدیک به 16 هزار فلسطینی شهید شدند و بیش از 41 هزار فلسطنیی دیگر نیز زخمی شدند. همچنین نزدیک به 8هزار فلسطینی همچنان مفقود هستند.

 

وزارت بهداشت فلسطین: 464 فلسطینی تا کنون در کرانه باختری به شهادت رسیده اند

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون 464 فلسطینی از جمله 256 نفر از هفتم اکتبر تا کنون به ضرب گلوله ارتش رژیم اشغالگر و شهرک نشینان یهودی به شهادت رسید ند

 

ارتش اسرائیل: 11 هزار موشک از غزه به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شده است

جبهه داخلی اسرائیل در ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که از ابتدای جنگ غزه در هفتم اکتبر تا کنون 11 هزار موشک از نوار غزه به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شده است.

ارتش رژیم اشغالگر همچنین تأکید کرد که از ابتدای جنگ علیه غزه تا کنون 10 هزار حمله هوایی علیه این منطقه محاصره شده انجام داده است.

 

شمار نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیل به 401 نفر رسید

به گزارش جماران به نقل از المیادین، ارتش رژیم اشغالگر اذعان کرد که ۳ نظامی این رژیم در درگیری های شمال غزه با مبارزان فلسطینی طی روز گذشته یکشنبه کشته شدند.

 ارتش رژیم اشغالگر تأکید کرد که یک نظامی دیگر به شدت زخمی شد و حال وی وخیم است.

بدین ترتیب شمار نظامیان اسرائیلی که در جنگ غزه از هفتم اکتبر تا کنون کشته شدند به 401 نفر رسید. پیش از این شمار نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیلی در طوفان الاقصی 398 نفر اعلام شده بود.

در تحولی دیگر، رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که در اثر اصابت یک گلوله خمپاره شلیک شده از جنوب لبنان به شهرک یهودی نشین«شتولا»3 نظامی اسرائیلی زخمی شدند. این حادثه شب گذشته رخ داده است.

پیش از این رسانه های اسرائیلی اعلام کرده بودند که شمار زخمی های حمله موشکی حزب الله لبنان به یک خودروی نظامی در منطقه «بیت هیلل» در الجلیل به 12 نفر  از جمله 8 نظامی رسید.

 

در بمباران دو مسجد در شرق غزه 5 فلسطینی شهید شدند

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در بمباران دو مسجد در منطقه «الزیتون» در شرق شهر غزه 5 فلسطینی شهید شدند. این تجاوز هوایی یک منزل را در خیابان «النفق»در شهر غزه را نیز شامل شد.

 

گلوله باران شدید و درگیری در شرق غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم اشغالگر مناطق «الزیتون» و «الشجاعیه» را در شرق شهر غزه با توپخانه به شدت گلوله باران کرد.همزمان با آن درگیری های شدیدی میان مبارزان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در این مناطق به وقوع پیوسته است.

 

زخمی شدن 3 نظامی اسرائیلی در اثر اصابت یک گلوله خمپاره شلیک شده از جنوب لبنان

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که در اثر اصابت یک گلوله خمپاره شلیک شده از جنوب لبنان به شهرک یهودی نشین«شتولا»3 نظامی اسرائیلی زخمی شدند. این حادثه شب گذشته رخ داده است.

پیش از این رسانه های اسرائیلی اعلام کرده بودند که شمار زخمی های حمله موشکی حزب الله لبنان به یک خودروی نظامی در منطقه «بیت هیلل» در الجلیل به 12 نفر  از جمله 8 نظامی رسید.

 

 بمباران بیمارستان المعمدانی در مرکز شهر غزه

هواپیماهای رژیم اشغالگر میدان فلسطین و اطراف بیمارستان المعمدانی در مرکز شهر غزه را بمباران کردند.

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.