در بمباران شدید نوار غزه تا کنون2800 فلسطینی شهید شده و 9700 نفر دیگر زخمی شدند.همچنین بیش از هزار فلسطینی دیگر زیر آوار ساختمان های ویران شده در اثر بمباران مفقود هستند.

به گزارش جماران، روز دهم عملیات طوفان الاقصی که مقاومت فلسطین در نواره غزه علیه اشغالگران هفتم اکتبر به راه انداخت، در حالی آغاز می شود که ارتش رژیم اشغالگر همچنان بمباران شدید نوار غزه را ادامه می دهد و غیرنظامیان را به شکل گسترده ای هدف قرار می دهد. 

در بمباران شدید نوار غزه تا کنون 2670 فلسطینی شهید شده و 9600 نفر دیگر زخمی شدند.همچنین بیش از هزار فلسطینی دیگر زیر آوار ساختمان های ویران شده در اثر بمباران مفقود هستند.

علاوه بر آن، مقاومت فلسطین در نوار غزه با موشک باران عمق سرزمین های اشغالی تأکید کرد که آماده رویارویی با نیروهای اشغالگر در صورت حمله زمینی است.

 

آخرین تحولات طوفان الاقصی در روز دهم

 

 

 

آمریکا در نوار غزه دخالت نظامی می کند

روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد که دو مسئول آمریکایی در وزارت دفاع این کشور گفتند که پنتاگون 2هزار سرباز برای حمایت از هر گونه حمله زمینی اسرائیل به غزه اختصاص داده است.

این روزنامه در ادامه نوشت که نیروهای اختصاص یافته مشورت و خدمات دیگر ارائه می دهند و در درگیری ها شرکت نمی کنند.

 

موشکهای مقاومت باعث فرار دسته جمعی نمایندگان و وزیران اسرائیلی شد

به گزارش الجزیره، موشک های مقاومت فلسطین باعث شد که نمایندگان پارلمان رژیم اشغالگر و وزاری دولت این رژیم ساختمان کنیست (پارلمان رژیم اشغالگر) را در جریان رایزنی درباره جنگ غزه با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «اسحاق هرتسوگ» رئیس رژیم صهیونیستی آن را تخلیه کرده و به شکل دسته جمعی فرار کنند.

تصاویر منتشر شده به صدا در آمدن آژیرهای خطر و صدای انفجارها را در قدس اشغالی و فرار دسته جمعی اعضای کنیست و وزرای اسرائیلی را به سمت پناهگاه نشان می دهد.

 

کلمبیا با حمایت از غزه روابط خود با رژیم اسرائیل را به تعلیق در آورد

به گزارش  الجزیره، «گوستاوو پیترو» رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد که روابط این کشور با رژیم اسرائیل را به تعلیق در آورده و برای ساکنان نوار غزه کمک های انسانی فرستاده است.

پیترو در  توئیتی نوشت که کشورش از قتل عام در غزه حمایت نمی کند و اگر لازم باشد روابط اش را با اسرائیل به تعلیق دربیاورد این کار را می کند.

 

حمله اشغالگران به زندانیان فلسطینی

برخی منابع به الجزیره گفتند که ماموران زندان «النقب» به برخی بندهای زندان حمله کردند و به اسیران فلسطینی یورش بردند و آنها را به شدت کتک زدند و دارو و وسایل شخصی شان را از آنها گرفتند.

این منابع گفتند که این حمله باعث زخمی شدند شماری از اسرای فلسطینی شد.

روسیه خواستار آتش بس فوری شد

دولت روسیه امروز و در سایه افزایش تنش در خاورمیانه خواستار آتش بس فوری و آغاز فرایند راه حل سیاسی سیاسی شد.

نخستین گفت و گوی نتانیاهو با پوتین

روزنامه یدیعوت آحارنوت گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر امروز برای نخستین بار از زمان آغاز جنگ علیه غزه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت و گو می کند.

 

اسرائیل به اندازه یک چهارم بمب هسته ای بمب بر سر غزه فرو ریخت

دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه اعلام کرد که ارتش اسرائیل به اندازه یک چهارم بمب هسته ای بمب بر سر غزه فرو ریخت.

این دیده بان تأکید کرد که اسرائیل در حال حاضر هر ساعت 14 فلسطینی را در حملات پیوسته اش می کشد(به شهادت می رساند)

 

شهادت 13 خبرنگار در غزه 

به گزارش  الجزیره، سندیکای روزنامه نگاران فلسطین امروز دوشنبه اعلام کرد که از آغاز تجاوز هوایی اسرائیل به نوار غزه تا کنون 13 خبرنگار شهید و 20 خبرنگار دیگر زخمی شدند.

در همین حال، جمعه گذشته «عصام عبدالله» تصویربردار خبرگزاری رویترز نیز در حمله هوایی اسرائیل به یک خودروی خبرنگاران در جنوب لبنان شهید شد.

 

بازگشت وزیر خارجه آمریکا از سفر به چند کشور عربی به تل آویو

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا پس از سفر به کشورهای اردن، امارات، عربستان، بحرین، قطر و مصر به سرزمین های اشغالی برگشت.

قرار است بلینکن با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالی در قدس اشغالی دیدار کند.

 

قسام فرودگاه بن گوریون را موشک باران کرد

گردان های قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که ظهر امروز دوشنبه فرودگاه بن گوریون در نزدیکی تل آویو را موشک باران کرده است.

قسام تأکید کرد که این حمله موشکی در پاسخ به جنایت های اشغالگر  در نوار غزه صورت گرفته است.

 

اسارت 199 اسرائیلی به دست مقاومت غزه

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که تا کنون به خانواده های اسرائیلی اطلاع داده شده است که 199 اسیر در غزه وجود دارند.

 

اسرائیل آتش بس موقت را تکذیب کرد

سخنگوی ارتش اسرائیل برقراری آتش بس موقت در جنوب نوار غزه طی امروز دوشنبه برای خروج اتباع خارجی و ورود کمک ها به نوار غزه  را تکذیب کرد.

 

شکست اسرائیل برای مهاجرت اجباری ساکنان شمال غزه

سلامه معروف رئیس دفتر رسانه ای دولت نوار غزه اعلام کرد که اسرائیل تلاش می کند طرح مهاجرت اجباری را با تقویت این ایده که مناطق امن وجود دارند عملی کند.

سلامه افزود که ثبات ساکنان در مناطق خودشان در شمال غزه طرح اسرائیل را نقش بر آب کرد.

 

افزایش شمار شهدای غزه 

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که شمار تجاوز اسرائیل به نوار غزه طی ده روز اخیر به 2750 و شمار زخمی ها به 9700 تن رسید.

آتش بس موقت

برخی منابع از برقراری آتش بس موقت خبر می دهند.

 

نخست وزیر مالزی: حماس را محکوم نمی کنیم و ارتباطمان را با آن ادامه می دهیم

«انور ابراهیم» نخست وزیر مالزی اعلام کرد که کشورش فشارهای غرب بر جنبش حماس را نمی پذیرد.

ابراهیم افزود که مالزی با حماس ارتباط دارد و این سیاست ادامه می یابد.

 

اسرائیل تا دو کیلومتر با مرز لبنان را از ساکنانش تخلیه می کند

ارتش اسرائیل اعلام کرد که امروز دوشنبه طرح تخلیه ساکنان شمال فلسطین اشغالی را که در فاصله دو کیلومتری مرزهای لبنان زندگی می کنند را عملی می کند.

 

آژیرهای خطر در غلاف غزه به صدا در آمدند

خبرنگار الجزیره گزارش داد که صبح امروز دوشنبه آژیرهای خطر در غلاف غزه به صدا در آمدند.

این خبرنگار تأکید کرد که آژیرهای خطر در شهرک های «بئیری» و «ناحل عوز» در غلاف غزه به صدا در آمدند.

 

تشکیلات خودگردان از سخنان محمود عباس عقب نشینی کرد

ریاست تشکیلات خودرگدان فلسطین از سخنان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که گفته بود سیاست ها و اقدامات حماس به نمایندگی از ملت فلسطین نیست، عقب نشینی کرد.

 

حماس:کشورهای حامی اشغالگر در کشتار زنان و کودکان شریک اند

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) امروز دوشنبه اعلام کرد که کشورهایی که از اشغالگر در تجاوزش به نوار غزه حمایت می کنند در کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان شریک هستند.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس اعلام کرد که اشغالگر در تجاوز مستمرش به نوار غزه تا کنون بیش از هزار  کودک را به شهادت رساند.

قاسم سبک اسرائیل در کشتار غیرنظامیان را سبکی نازی و جنایت جنگی توصیف کرد که نیازمند موضع گیری روشن توسط همه نهادهای بین المللی است.

 

 بازگشایی موقت گذرگاه رفح

شبکه ان بی سی آمریکا گزارش داد که یک مسئول در سفارت فلسطین در واشنگتن گفت که گذرگاه مرزی رفح امروز دوشنبه از ساعت 9 صبح به وقت محلی برای خروج خارجی ها و دو ملیتی ها به سمت مصر و ورود کمک های انسانی به نوار غزه بازگشایی می شود.

یک منبع امنیتی نیز گفت که بازگشایی رفح چند ساعت ادامه می یابد و دوباره بعد از ظهر بسته می شود.

شهادت 10 فلسطینی 

خبرنگار الجزیره گفت که در بمباران جنوب و مرکز نوار غزه که امروز صبح دوشنبه رخ داد 10 فلسطینی دیگر شهید شدند.

کشته شدن یک فرمانده ارتش اسرائیل در مرزهای لبنان

روزنامه یدیعوت آحارنوت گزارش داد که یک فرمانده ارتش اسرائیل روز گذشته در اثر شلیک موشک های ضد تانک در مرزهای جنوب لبنان کشته شد.

حزب الله لبنان روز گذشته 5 مرکز نظامی اسرائیلی را هدف حمله قرار داد و تلفات سنگینی را به اشغالگران تحمیل کرد.

شمار نظامیان کشته شده اسرائیل به 291 نفر رسید

ارتش اسرائیل نام دو نظامی دیگر را که از ابتدای طوفان الاقصی تا کنون کشته شدند را منتشر کرد. بدین ترتیب شمار نظامیان اسرائیلی که در طوفان الاقصی کشته شدند تا کنون به 291 نظامی رسید.

سازمان ملل: 50 هزار زن باردار از خدمات اساسی محروم شده اند

سازمان ملل اعلام کرد که 50 هزار زن باردار در نوار غزه از خدمات اساسی بهداشتی و سلامت محروم شده اند.

 

آنروا: حیات غزه رو به پایان است

کمیسرکل «آنروا» با هشدار درباره وضعیت بغرنج فلسطینیان در نتیجه اقدام رژیم صهیونیستی در قطع آب، برق و سوخت نوار غزه اعلام کرد که زندگی در غزه دارد به پایان می‌رسد.

به گزارش شبکه «الجزیره»، «فیلیپه لازارینی» کمیسرکل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) در نشستی خبری دهشدار داد که این نهاد امدادی وابسته به سازمان ملل توان کمک رسانی به صدها هزار فلسطینی ساکن نوار غزه را ندارد.

لازارینی که در مقر آنروا در قدس اشغالی سخن می‌ گفت، تصریح کرد: «همکاران من در غزه دیگر قادر به ارائه کمک انسان دوستانه (به فلسطینیان) نیستند».

مسئول سوئیسی آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک گفت: «اقدامات آنروا بزرگ‌ترین حضور سازمان ملل متحد در نوار غزه است و ما در آستانه فروپاشی هستیم. این کاملا بی سابقه است».

وی هشدار داد که منابع آب و برق در نوار غزه رو به اتمام است و به زودی، دیگر غذا و دارو نیز وجود نخواهد داشت.

لازارینی با لحنی هشداردهنده درباره وضعیت جاری فلسطینیان گفت: «همه ما می‌دانیم که آب به معنای زندگی است. آب غزه در حال تمام شدن است و زندگی در غزه دارد از دست می‌رود».

مدیر این نهاد امدادی وابسته به سازمان ملل افزود، در حال حاضر حدود چهارصد هزار نفر در مدارس آنروا و سایر تأسیسات در جنوب این منطقه پناه گرفته‌اند و تعداد فلسطینیان نیازمند به کمک، «بسیار بسیار زیاد» است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.