ارتش اوکراین تأکید کرد که در حمله موشکی روز جمعه به مقر ناوگان دریای سیاه روسیه در شهر «سواستوپل» در شبه جزیره کریمه 34 فرمانده نظامی کشته شدند که «دریا سالار«ویکتور سوکولوف» فرمانده ناوگان دریای سیاه روسیه در میان کشته شدگان است.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ارتش اوکراین اعلام کرد که فرمانده ناوگان دریای سیاه روسیه در حمله به مقر فرماندهی این ناوگان در شبه جزیره کریمه کشته شد.

بخش نیروهای ویژه ارتش اوکراین اعلام کرد که فرمانده ناوگان دریای سیاه روسیه در حمله به مقر فرماندهی این ناوگان در شبه جزیره کریمه کشته شد.

ارتش اوکراین تأکید کرد که در حمله موشکی روز جمعه به مقر ناوگان دریای سیاه روسیه در شهر «سواستوپل» در شبه جزیره کریمه 34 فرمانده نظامی کشته شدند که «دریا سالار ویکتور سوکولوف» فرمانده ناوگان دریای سیاه روسیه در میان کشته شدگان است. 

بخش نیروهای ویژه ارتش اوکراین تصریح کرد که در این حمله 105 نظامی نیز زخمی شدند.

وزارت دفاع روسیه به این حمله اذعان کرد و اعلام کرده بود که در این حمله یک نظامی کشته شده است.

بعد از این حمله برخی منابع رسانه ای اوکراینی اعلام کردند که این حمله با استفاده از موشک های انگلیسی «شادو» انجام شده است و تصاویر در شبکه های اجتماعی منتشر شد که ستون هایی از دود را از مقری که اوکراین به آن حمله کرده بود را نشان می داد.

 پیش از این ارتش اوکراین روز شنبه  دربیانیه‌ای اعلام کرد که حمله به مقر ناوگان دریای سیاه مسکو «در جریان نشست فرماندهان نیروی دریایی روسیه» صورت گرفته است.

فرماندار سواستوپل، شهری بندری در جنوب غربی شبه‌جزیره کریمه که روسیه سال ۲۰۱۴ آن را ضمیمه خاک خود اعلام کرد روز شنبه نسبت به حملات تازه موشکی اوکراین هشدار داد.

این هشدار در حالی مطرح می‌شود که خبرگزاری‌های بین‌المللی روز جمعه از حمله نیروهای اوکراینی به مقر ناوگان روسیه در دریای سیاه که در بندر سواستوپل واقع شده، خبر داده بودند.

کی‌یف روز شنبه مدعی شد که در جریان حمله موشکی به مقر ناوگان دریای سیاه مسکو در جنوب غرب شبه‌جزیره کریمه چند فرمانده ارشد روسیه کشته یا زخمی شدند.

در بیانیه ارتش اوکراین آمده است: «جزئیات حمله که نتیجه آن به جا گذاشتن ده‌ها کشته و زخمی در میان اشغالگران از جمله فرماندهان ارشد ناوگان روسیه است در اسرع وقت اعلام خواهد شد.»

ارتش اوکراین همچنین در این بیانیه یادآور شده است که حمله به مقر ناوگان دریای سیاه مسکو «در جریان نشست فرماندهان نیروی دریایی روسیه» صورت گرفته است.

 

تانک های آبرامز آمریکا

در همین حال، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از برخی مسئولان آمریکایی نوشت که نخستین بخش از تانک های آبرامز آمریکایی به اوکراین رسید.

«ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز در  تلگرام خود اعلام کرد که نخستین بخش از تانک های آبرامز آمریکا امرزو به اوکراین رسیدند.

زلنسکی تأکید کرد که این تانک ها در حال آماده سازی برای تقویت های لشکرهای ارتش اوکراین است.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه گذشته در جریان استقبال از همتای اوکراینی خود در کاخ سفید اعلام کرد که تانگ های آبرامز طی روزهای آینده به اوکراین می رسند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.