سردبیر شبکه آر تی گفت که روستیسلاو گوراولیف در جریان گلوله باران با بمب های خوشه ای جان خود را از دست داد و شماری از همکاران اش نیز زخمی شدند.

به گزارش جماران، خبرگزاری نووستی روسیه امروز شنبه اعلام کرد که «روستیسلاو گوراولیف» خبرنگار جنگی این خبرگزاری در گلوله باران روستای«پیاتیخاتکی» در استان زاپاروژیای اوکراین در جریان حمله ارتش اوکراین، کشته شد و تصویربردار همراه وی نیز زخمی شد.

«یفگنی پالیتسکی» سرپرست فرمانداری گماشته روسیه در منطقه زاپاروژیا گفت که گوراولیف در جریان حمله نیروهای اوکراینی به یک خودروی غیرنظامی کشته شد.

64bbe39b4236043fab2bc2f0

«مارگرتا سیمونیان» سردبیر شبکه آر تی نیز گفت که روستیسلاو گوراولیف در جریان گلوله باران با بمب های خوشه ای جان خود را از دست داد و شماری از همکاران اش نیز زخمی شدند.

 

مسکو کشته شدن روزنامه نگار روس را جنایتی فجیع خواند

کشته شدن یک خبرنگار جنگی روسیه در حمله روز شنبه اوکراین خشم سیاستمداران روس را برانگیخته است. وزارت دفاع روسیه می‌گوید خبرنگاران بر اثر حمله نیروهای اوکراینی در منطقه زاپوریژیا واقع در جنوب شرق اوکراین زخمی شدند.

به گفته این وزراتخانه وقتی که این خبرنگاران زخمی از میدان نبرد بیرون برده می‌شدند یکی از آنان بنام روستیسلاو ژوراولف که برای خبرگزاری دولتی RIA کار می‌کرده جان سپرده است. 

مسکو می‌گوید این خبرنگار به همراه سه هم‌قطار دیگرش با مهمات خوشه‌ای که آمریکا در اختیار اوکراین قرار داده است کشته و زخمی شده‌اند.

وزارت امور خارجه روسیه این حمله را از پیش برنامه‌ریزی شده و کشته شدن خبرنگار روس را «جنایتی فجیع» خواند و  غرب را در کنار کی‌یف مسئو دانست و وعده پاسخ با عاملان این حمله را داد. 

دستگاه دیپلماسی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «همه چیز حاکی از این است که حمله به این گروه از خبرنگاران تصادفی نبوده است. تردیدی نداریم که سازمان‌های بین‌المللی ذیصلاح ترجیح می‌دهند مانند گذشته در چنین مواردی چشم خود را بر روی این جنایت شنیع ببندند.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.