ارتش اوکراین امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی در بخش های شمالی و جنوبی باخموت پیشروی های بیشتری کردند.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ارتش اوکراین حملات خود برای محاصره نیروهای روسیه در شهر«باخموت» در  استان«دونتسک» در شرق این کشور در چارچوب ضد حمله ای که از هفته ها پیش آغاز شد، تشدید کرد.

سخنگوی رئیس ستاد مشترک ارتش اوکراین امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی در بخش های شمالی و جنوبی باخموت پیشروی های بیشتری کردند.

این سخنگو پیش از آن اعلام کرده بود که نیروهای اوکراینی پیشروی نیروهای  روسی با حمایت توپخانه ای را در نزدیکی دو روستا در شمال باخموت که تقریبا به طور کامل ویران شده است را دفع کردند.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای روسی 9 حمله ارتش اوکراین برای پیشروی در استان دونتسک  را ناکام گذاشتند. یکی از این حملات در نزدیکی روستای  راهبردی «کلیشچویکا»بود که در ارتفاعات بخش جنوبی باخموت واقع شده است.

در  همین حال، نیروهای اوکراینی دو روز پیش ارتفاعات شمالی و جنوبی باخموت را آزاد کردند و این امر باعث شده است که بتوانند اهدافی را داخل باخموت گلوله باران کنند.

برخی تحلیلگران به خبرگزاری رویترز گفتند که کنترل روستای کلیشچویکا باعث می شود که نیروهای روسی در باخموت به محاصره در بیایند.

در حالی که نیروهای اوکراینی تلاش می کنند باخموت را برای کسب یک پیروزی روحیه بخش بازپس گیرند، نیروهای روسی حملات پی در پی ای در نزدیکی شهر و نیز  در محورهای دیگر در دونتسک به ویژه «لیمان و اویدوکا» انجام می دهند.

به موازات این جبهه ها روند نبردها در منطقه زاپاروژیا و به طور خاص در شهرهای «بردیانسک» و «میلوتوپل» تشدید شده است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.