در روزهای پس از قتل نائل 200 فروشگاه به طور کامل غارت شدند، 300 شعبه بانکی و 250 فروشگاه سیگار در سراسر فرانسه غارت شدند.

به گزارش جماران، الجزیره در گزارشی نوشت: یک سال قبل از المپیک پاریس و در جهانی که دموکراسی ها درگیر بحران و جنگ هستند، فرانسه از تب شدید خشونت در امان نماند و این خشونت بر چهره اش در خارج تأثیر گذاشت و رسانه های  خارجی نیز تخت تأثیر آن اوضاع را با این جمله خلاصه کردند:« فرانسه در آتش می سوزد!»

به رغم آن که دولت فرانسه برای سرکوب اعتراض ها در شهرهای بزرگ و مناطق شهرنشینی کوچکتر از 40هزار نیروی امنیتی کمک گرفت اما مراکز عمومی، وسایل حمل و نقل عمومی، فروشگاه های تجاری در تیررس آتش خشمی بودند که در پی کشته شدن «نائل» نوجوان 17 ساله الجزایری تبار به دست پلیس در جریان تفتیش یک گشتی برافروخته شد.

امروز با فروکش کردن توفان دولت شروع کرد به ارزیابی حجم خسارت هایی کرده است که اعتراضات به بار آورده است.

بر اساس اولین ارزیابی توسط  انجمن کارفرمایان فرانسه (مدف) خسارت های به بار آمده بیش از یک میلیارد یورواست.

«جفری رودی بیزیو» رئیس انجمن مدف در مصاحبه ای اعلام کرد که هنوز زود است که رقم دقیق خسارتها را ارائه کرد اما مساله ای که قطعی است این است که حجم خسارت ها بدون به حساب آوردن پیامدهای این اعتراضات بر بخش گردشگری، بیش از یک میلیارد یورو است.

بر اساس داده های این انجمن در روزهای پس از قتل نائل  200 فروشگاه به طور کامل غارت شدند، 300 شعبه بانکی و 250 فروشگاه سیگار در سراسر فرانسه غارت شدند.

پر واضح است که آشوب ها برای شرکت های بیمه گران تمام می شود به طوری که اتحادیه شرکت های بیمه فرانسه اعلام کرد که ارزیابی درخواست های اولیه که بیش از 6500درخواست تا کنون بوده است برای شرکت های بیمه حداقل 280 میلیون یورو طی 4 روز هزینه دارد.

در مقایسه با اعتراض های مشابه به نظر می رسد که هزینه اعتراض های مرتبط با قتل نائل بسیار سنگین تر و بیشتر از حوادثی است که شب 2 اکتبر سال 2005 در پی کشته شدن دو جوان رخ داد که در جریان فرار و پنهان شدن از دست پلیس به دلیل برق گرفتگی جان باختند.

آشوب های آن سال که چند هفته طول کشید نزدیک به 204 میلیون یورو خسارت به بار آورد و درخواست جبران خسارت در آن زمان نزدیک به 10 هزار درخواست بود.

در مقایسه سریع برای تشریح حجم تفاوت خسارت ها می بینیم که تعداد خودروهایی که در سال 2005 در آتش سوختند نزدیک به 9هزار خودرو در سه هفته بود این در حالی است که 6هزار خودرو در اعتراض های اخیر فقط در 6 روز در آتش سوختند.

بر اساس ارزیابی های انجمن مدف هزینه اقتصادی اعتراض های اخیر 5برابر هزینه های اقتصادی اعتراضات 18 سال پیش است.در اعتراضات سال 2005 بیشتر خودروها آتش زده شدند و خسارت ها به فروشگاه ها نسبتا اندک بود.

بخش گردشگری که امیدش به موسم تابستان برای ادامه بهبود چهره کشور و به دست آوردن در آمد بیشتر، زیاد بود از جمله بخش هایی است که بیشترین ضرر را متحمل شده است.

آشوب های اخیر باعث موجی از لغو پروازها و رزروها به ویژه توسط گردشگران خارجی شد و میزان لغوها در برخی شهرها به بیش از 25 درصد و در برخی شهرهای دیگر به 50 درصد رسیده است.

 


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.