بغداد ده ها شهروند عراقی و سوری را از سودان تخلیه کرده است.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که بغداد ده ها شهروند عراقی و سوری را از سودان تخلیه کرده است.

«احمد الصحاف» در بیانیه ای مطبوعاتی گفت که دو هواپیما برای تخلیه شهروندان عراقی از پورتسودان به سمت بغداد راه افتاده است و این هواپیما حامل 234 شهروند است که در میان آنها 16 شهروند سوری هستند.

در تحولی دیگر، وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با همکاری مقامات عربستان سعودی توانستیم اولین گروه از افغان‌های گرفتار شده در سودان را تخلیه کنیم.

بر اساس این بیانیه، افراد تخلیه شده از سودان به جده برده شدند و به زودی به افغانستان باز خواهند گشت.

در این بیانیه ضمن قدردانی از کمک پادشاهی عربستان سعودی آمده است: تلاش‌ها برای تخلیه امن بقیه افغان‌های گرفتار در سودان ادامه دارد و از همه امکانات در این زمینه استفاده می‌کنیم.

امیر خان متقی وزیر امور خارجه طالبان روز یکشنبه گذشته گفته بود که حداقل 120 شهروند افغانستان در درگیری‌های سودان گرفتار شده‌اند.

گفتنی است، بامداد 15 آوریل جاری در خارطوم، پایتخت سودان و شهرهای مختلف این کشور بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع درگیری‌های مسلحانه آغاز شد و به مناطق دیگر گسترش یافت که در پی آن، روز شنبه گذشته تخلیه شهروندان کشورهای خارجی از سودان آغاز شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.