شمار جانباختگان این زلزله که 13 روز پیش رخ داد تا کنون به 46هزار و 262 نفر در دو کشور رسیده است.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، شمار جانباختگان زلزله در ترکیه و سو ریه از مرز 46 هزار نفر فراتر رفت.

رئیس مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» آخرین آمار قربانیان زلزله در جنوب شرق کشور را 40 هزار و 642 نفر اعلام کرد.

یونس سزر، رئیس مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» در گفت‌وگو با خبرنگاران در آنکارا آخرین آمار قربانیان زلزله در جنوب شرق کشور را 40 هزار و 642 نفر اعلام کرد.

سزر با بیان اینکه به مناطق زلزله‌زده از 80 کشور 11 هزار و 488 پرسنل جستجو و نجات اعزام شده‌ است، گفت که در تمام مناطق زلزله‌زده 74 هزار نفر برای امدادرسانی به افراد گرفتار زیر آوار تلاش می‌کنند و 13 هزار نفر از آنها در استان حتای مشغول فعالیت هستند.

رئیس آفاد تصریح کرد: به بیش از 682 هزار شهروند زلزله‌زده 10 هزار لیر کمک نقدی ارائه شده و به 164 هزار شهروند دیگر نیز همین مبلغ پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به تداوم تخلیه زلزله‌زدگان به استان‌های دیگر اظهار داشت: تاکنون بیش از 430 هزار نفر در مناطق زلزله‌زده توسط آفاد تخلیه شده‌اند. در مهمان‌سراهای دولتی، هتل‌ها و سایر اماکن اقامتی از 313 هزار و 720 زلزله‌زده میزبانی می‌کنیم.

سزر خاطرنشان کرد که در مناطق زلزله‌زده تاکنون بیش از 5700 پس‌لرزه ثبت شده است.

گفتنی است روز دوشنبه 6 فوریه دو زلزله‌ به بزرگی 7.7 و 7.6 ریشتر یازده استان ترکیه را به مرکزیت شهرستان‌های پازارجیک و البستان در استان قهرمان‌ماراش و جنوب سوریه لرزاند.

این در  حالی است که این زلزله در شمال سوریه  5هزار و 800 جان باخته داشته است.

بدین ترتیب شمار جانباختگان این زلزله که 13 روز پیش رخ داد تا کنون به 46هزار و 262 نفر در دو کشور رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.