کرانه باختری طی ساعت های گذشته صحنه تشدید عملیات مقاومت و مقابله با نظامیان و شهرک نشینان صهیونیستی بوده است.

به گزارش جماران به نقل از العالم، در 24 ساعت گذشته، 191 درگیری با نظامیان اشغالگر در کرانه باختری به وقوع پیوسته است که در 55 مورد آن، گردان های جنین و نابلس دست به تیراندازی و پرتاب نارنجک و کوکتل مولوتف و بمب های آتش زا زده اند.

جوانان فلسطینی در این درگیری ها 19 نظامی صهیونیست و شهرک نشین را مجروح کرده اند. اغلب این آمار مربوط به قدس اشغالی شده است که دیروز مورد حمله گسترده شهرک نشینان قرار گرفته است.

رزمندگان مقاومت از گردان های جنین و نابلس نیز طی 12 نوبت مواضع نظامیان و پست های ایست و بازرسی و خودروهای صهیونیست ها را در مناطق مختلف کرانه باختری هدف تیراندازی قرار داده اند.

این رزمندگان همچنین نظامیان و شهرک نشینان رژیم صهیونیستی را با 35 نارنجک هدف قرار داده اند؛ این نارنجک ها اغلب به پست های ایست و بازرسی در کرانه باختری به خصوص جنین و نابلس اصابت کرده اند.

شهروندان فلسطینی نیز در 17 نقطه به شهرک نشینان درگیر شده و آنها را با پرتاب کوکتل مولوتوف و بمب های آتش زا هدف قرار دادند.

تظاهرات فلسطینی ها به 33 منطقه سرایت کرده و درگیری هایی را با اشغالگران به دنبال داشته است.

دامنه درگیری ها همچنین به اغلب مناطق و شهرک های قدس به خصوص جبل المکبر، سلوان، طور، العیساویه و ابو دیس کشیده شد.

با حمله جوانان فلسطینی با استفاده از بمب های آتش زا در شهرک العیساویه، دو اتوبوس حامل شهرک نشینان منهدم شدند.

درگیری هایی هم در ورودی شهرک عناتا در شمال شرق قدس و پست ایست و بازرسی اردوگاه شعفاط و نزدیک باب المجلس یکی از دروازه های ورودی مسجد الاقصی به وقوع پیوست.

در الخلیل جوانان فلسطینی با پرتاب کوکتل مولوتوف و سنگ، به اتوبوس حامل شهرک نشینان نزدیک بیت امر در شمال الخلیل جمله کردند.

 

حمایت دولت جدید پاکستان از فلسطین

وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی دولت پاکستان با تاکید بر سیاست قاطع برای حمایت از مردم فلسطین، گفت: موضع سنتی ما علیه اسرائیل مطابق با اندیشه‌های بنیانگذار فقید پاکستان و مردم این کشور است و هرگز از آن عقب نشینی نمی‌کنیم.

خانم «مریم اورنگزیب» امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ تغییری در سیاست پاکستان در حمایت از ملت فلسطین صورت نگرفته و هرگز چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

وی با اشاره به بیانیه روز گذشته وزارت امور خارجه پاکستان درخصوص رد هرگونه عزیمت هیاتی از این کشور به سرزمین‌های اشغالی فلسطین، افزود: قرارداد همکاری یکی از مجریان شبکه تلویزیون ملی پاکستان که به سرزمین های اشغالی سفر کرده بوده، فسخ و او دیگر جایی در شبکه دولتی کشور ندارد.

سخنگوی دولت پاکستان تاکید کرد: سیاست سنتی و اصولی ما در حمایت از فلسطین و محکومیت اسرائیل مطابق با اندیشه‌های محمدعلی جناح بنیانگذار فقید پاکستان و آرمان‌های مردم این کشور است و ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تا به تعهد خود برای حل مسئله فلسطین براساس مرزهای پیش از ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف عمل کند.

وی تاکید کرد: پاکستان هیچ گامی مغایر با سیاست نظام، مطالبه و آرمان‌های مردم این کشور برنداشته و سیاست خود را تغییر نمی‌دهد.

گفتنی است، وزیر توسعه و برنامه ریزی پاکستان روز گذشته در واکنش به برخی از گمانه زنی‌ها پس از سفر اخیر یک هیات آمریکایی به فلسطین اشغالی که برخی از آنان پاکستانی دوتابعیتی بودند، اعلام کرد: هیچ هیاتی از جانب دولت پاکستان به سرزمین های اشغالی اعزام نشده و سیاست ما برای به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی تغییر نکرده است.

دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز لحظاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعزام هرگونه هیات از مبدا این کشور به سرزمین‌های اشغالی فلسطین را قویا رد کرد و گفت: موضع اسلام‌آباد علیه اسرائیل و در قبال مساله فلسطین روشن و بدون ابهام است. هیچ تغییری در سیاست ما وجود ندارد که و در آن اجماع کامل ملی وجود دارد.

سفر اخیر یک هیات از آمریکا با حضور برخی از شهروندان این کشور با ملیت پاکستان به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی واکنش تندی در پاکستان به دنبال داشته و خشم بسیاری از رهبران سیاسی، مذهبی و فعالان حقوق فلسطینی را برانگیخت.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.