نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم مناطق«العدل»،«الاعلام»و «التأمیم» در ساحل شرقی موصل را آزاد کرده و پرچم عراق را بر فراز ساختمان های این مناطق به اهتزاز درآوردند.

نیروهای مبارزه با تروریسم عراق سه منطقه را در شهر«موصل»آزاد کردند و مرحله نخست از آزادی استان نینوا به پایان رسید.

به گزارش جماران به نقل از السومریه نیوز، سرلشکر«عبدالغنی الاسدی» فرمانده دستگاه مبارزه با تروریسم از پایان مرحله نخست آزادی استان«نینوا» خبر داد.

الاسدی در گفت و گو با سومریه نیوز گفت که مرحله نخست از عملیات آزادی نینوا با بازپس گیری منطقه التأمیم و باقی مانده منطقه القادسیه به پایان رسید.

وی افزود آن چه از مرحله نخست باقی مانده تفتیش مناطقی است که در محاصره هستند و فردا -شنبه-این کار صورت می گیرد تا پس از آن مرحله سوم و پایانی آزادی نینوا را برای رسیدن به رودخانه «دجله»در روزهای آینده آغاز می شود.

الاسدی در ادامه گفت که همه چیز به شکل خوب پیش می رود و دستورهای فرمانده کل قوا نیز نصب العین قرار گرفته است به ویژه درباره شهروندان و زیرساخت ها در استان و سپس مبارزه با داعش.

وی تاکید کرد که عملیات با موفقیت بالایی پیش می رود و داعش شکست خورده و از هم پاشیده است.

در همین حال، نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق سه منطقه را در ساحل شرقی شهر موصل از گروه تروریستی داعش پاک سازی کردند.

دستگاه مبارزه با تروریسم با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای فرماندهی عملیات ویژه دوم در دستگاه مبارزه با تروریسم مناطق«العدل»،«الاعلام»و «التأمیم» در ساحل شرقی موصل را آزاد کرده و پرچم عراق را بر فراز ساختمان های این مناطق به اهتزاز درآوردند.

در این بیانیه آمده است که عناصر گروه تروریستی داعش متحمل تلفات انسانی و تجهیزات سنگین شدند.

با آزادی این سه منطقه توسط دستگاه مبارزه با تروریسم تعداد مناطقی که دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در مرحله نخست در ساحل شرقی موصل آزاد شده به 28 منطقه رسید.

نیروهای مبارزه با تروریسم همچنین حمله داعش با استفاده از خودرو و موتورسیکلت بمب گذاری شده در شرق موصل را دفع کردند.

هواپیماهای «اف16» ارتش عراق نیز کارگاه ها بمب گذاری خودرو و مخفیگاه های سلاح داعش در موصل را بمباران کرده و آنها را منهدم کردند.

در تحولی دیگر، نیروهای الحشد الشعبی نیز با ادامه پیشروی های خود در غرب موصل منطقه مهم و استراتژیک «تل عبطه» در نزدیکی مرزهای عراق با سوریه را آزاد کردند.

«جواد الطلیباوی» یکی از فرماندهان الحشد الشعبی گفت که با آزادی منطقه تل عبطه و پاک سازی آن از گروه تروریستی داعش امنیت مرزهای عراق و سوریه تامین می شود.

الطلیباوی افزود که با آزادی تل عبطه راه به سمت آزادی مناطق «البعاج» و «القیروان»و تامین امنیت مرزهای سوریه و عراق باز می شود.

وی در ادامه تصریح کرد که نیروهای الحشد الشعبی شش خودروی بمب گذاری شده داعش را پیش از رسیدن آنها به نیروهای الحشد الشعبی منفجر کردند.

از سوی دیگر،از زمان آغاز عملیات آزادی شهر موصل نزدیک به 82 هزار غیرنظامی این شهر را ترک کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.