پاکستان با دادن پایگاه نظامی به آمریکا برای انجام عملیات در افغانستان به شدت مخالفت کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه پاکستانی دیلی پاکستان، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان تأکید کرد که اسلام آباد  هرگز پایگاه نظامی در اختیار واشنگتن قرار نمی دهد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره گزارش رسانه های آمریکا درباره پایگاه های این کشور برای عملیات در افغانستان گفت که پاکستان حاضر نشده است که پایگاه نظامی دراختیار ایالات متحده قرار دهد.

قریشی در ادامه تصریح کرد که دولت کنونی به همه احزاب سیاسی اطلاع داده است که قصد ندارد به آمریکا پایگاه نظامی بدهد.

وزیر خارجه پاکستان درباره گزارش  یکی از روزنامه های مهم آمریکا در این زمینه گفت که مساله ابراز تمایل شان است ولی نمی توان حتی درباره فعالیت آمریکایی در پاکستان سخن گفت زیرا اسلام آباد مصالح خود را در اولویت قرار می دهد.

پیش از این روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت که آمریکا تمرکز در پاکستان به عنوان مرکز نظامی در منطقه را ادامه می دهد به رغم آن که برخی از مسئولان آمرکایی ها بر این باورند که مذاکرات در حال حاضر به بن بست رسیده است.

روز گذشته- دوشنبه- این روزنامه آمریکایی نوشت که باوجود تاکید مقامات ارشد دولت پاکستان مبنی بر مخالفت با استقرار پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاک این کشور، مذاکرات در این باره جریان دارد و اسلام‌آباد برای میزبانی از پایگاه نظامی آمریکا شرط گذاشته است.

نیویورک تایمز همچنین نوشت که در مذاکرات مقامات آمریکایی و پاکستانی، اسلام‌آباد به ازای اجازه دادن به آمریکا برای استفاده از یک پایگاه در خاکش، خواستار این شده است که هرگونه عملیات و هدف در افغانستان باید با تایید پاکستان صورت گیرد.

براساس این گزارش، «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا نیز در هفته‌های اخیر در سفری سرزده از پاکستان با مقامات ارشد نظامی این کشور دیدار کرد و «لوید  آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز درباره کمک به عملیات‌های نظامی آینده آمریکا در افغانستان با مقامات پاکستانی تماس‌های متعددی داشته است.

برخی مقامات آمریکایی می‌گویند که مذاکرات در این باره به بن‌بست رسیده است اما برخی دیگر تاکید دارند که این گزینه همچنان روی میز قرار داشته و دستیابی به توافق ممکن است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.