هزاران پناهجوی روهینگیایی به اسکان خود در جزیره‌ ای که جاری شدن سیل آن را تهدید می‌ کند، اعتراض کردند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس بنگلادش روز دوشنبه از تظاهرات پناهجویان روهینگیایی خبر داد. شمار معترضان چهار هزار نفر بوده و پناهجویان در حین بازدید نمایندگان آژانس پناهندگان سازمان ملل از جزیره «بهاسان چار» در خلیج بنگال تظاهرات کردند.

 

thousands-of-rohingya-protest-against-conditions-on-bangladesh-island-1622469177-5029

 

دولت بنگلادش گفته است برای کاهش ازدحام اردوگاه پناهجویان روهینگیا، بخشی از آنها را به جزیره بهاسان چار منتقل می‌ کند.

نهادهای حقوق بشری ولی این اقدام بنگلادش را محکوم کردند و گفتند انتقال پناهجویان مسلمان روهینگیایی برخلاف میل آنان بوده است.

 

806x378-thousands-of-rohingya-protest-against-conditions-on-bangladesh-island-1622469219040

 

بنگلادش دسامبر 2020 حدود 18 هزار پناهجوی روهینگیایی را از اردوگاه‌ ها به جزیره بهاسان چار منتقل کرد و اکنون نیز تصمیم گرفته است 100 هزار پناهجوی دیگر روهینگیایی را به این جزیره انتقال دهد.

در مجموع بیش از یک میلیون پناهجوی مسلمان روهینگیایی در منطقه‌ ای واقع در نزدیکی مرز بنگلادش با میانمار زندگی می‌ کنند.

 

40480679_303

 

ارتش میانمار از سال 2017 اقلیت مسلمان روهینگیایی را با توسل به خشونت‌ آواره کرد. سازمان ملل متحد در ماه اوت سال 2020 این عمل ارتش میانمار را «نسل‌ کشی عامدانه» نامید و خواستار تحریم شرکت‌ های مرتبط با ارتش این کشور شد.

سازمان مدافع حقوق اقلیت مسلمان روهینگیا واقع در انگلیس اعلام کرده به رغم دستور عالی‌ ترین دادگاه سازمان ملل به مقام‌ های میانماری برای حفاظت از این جامعه اقلیت، «نسل‌ کشی روهینگیا نشانی از فروکش ندارد»!

در گزارش این سازمان تحت عنوان «سازمان روهینگیای برمه‌ ای انگلیس» (BROUK) آمده، در همین چند ماه از ابتدای سال 2021، دست کم 15 تن از مسلمانان میانماری شامل 9 خردسال و کودک، در نتیجه مستقیم محدودیت‌ های مسافرتی غیرقانونی و سختی که جلوی دسترسی به مراقبت‌ های پزشکی را می‌ گیرند، جان خود را از دست داده‌ اند. بر اساس گزارش آژانس توسعه بین‌ المللی «اونتاریو»، از 25 اوت 2017، حدودا 24000 تن از مسلمانان روهینگیا به دست نیروهای دولتی میانمار کشته شده‌ اند در حالی که بیش از 34000 تن به داخل آتش‌ انداخته شده، بالغ بر 114000 تن دیگر ضرب و شتم شده‌ اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.