نیروهای انصار الله یمن 40 موضع نظامی را در محور جیزان به کنترل خود در آوردند و تلفات سنگینی به نیروهای عربستانی و همپیمانان آنها وارد کردند.

 

به گزارش جماران به نقل از المسیره، انصار الله یمن اعلام کرد که موفق شده است که دهه ها موضع نظامی در محور «جیزان» را به کنترل خود در آورد و تعداد زیادی از نظامیان وابسته به ائتلاف عربی به رهبری عربستان را بکشد و تعدادی را نیز زخمی کند.

انصار الله یمن تأکید کرد که نیروهای یمنی در عملیاتی هجومی نیروهای سعودی و مزدوران سودانی را شکست داده و تلفات سنگینی به آنها وارد کردند.

مرکز اطلاع رسانی جنگی یمن اعلام کرد که نیروهای صنعا با انجام عملیات هجومی گسترده ای که یگان‌های رزمی مختلفی در آن شرکت داشتند، بر بیش از 40 موضع نظامی در محور جیزان واقع در عمق عربستان مسلط شدند.

 مرکز اطلاع رسانی جنگی یمن، ارتش و کمیته های مردمی عملیات هجومی گسترده ای در محور جیزان انجام دادند که در نتیجه آن، ده ها موضع آزادسازی شدند و نیروهای ارتش سعودی و مزدوران ائتلاف متجاوز مستقر در این مواضع شکست خوردند و تلفات و خسارت‌های سنگینی به نیرو‌ها و تجهیزات نظامی آنان وارد شد.

مرکز اطلاع رسانی جنگی یمن افزود: ساعت ۳ بعد از ظهر روز شنبه تصاویر بیشتری از جزئیات عملیات نظامی گسترده در جبهه جیزان که یگان‌های رزمی مختلفی در آن شرکت داشتند‌‌‌، به نمایش گذاشته خواهد شد.

پیش از آن سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار گرفتن پایگاه هوایی «ملک خالد» در منطقه خمیس مشیط (جنوب عربستان) با استفاده از دو پهپاد تهاجمی «قاصف k2 » خبر داد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد امروز (شنبه) اعلام کرد که ارتش یمن با استفاده از دو پهپاد «قاصف k2» پایگاه هوایی «ملک خالد» واقع در منطقه خمیس مشیط را هدف قرار داد.

یحیی سریع افزود: این حمله پهپادی در واکنش به ادامه تجاوزات عربستان و محاصره یمن صورت گرفته است.

در همین حال، عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: اگر در توقف تجاوز و شکستن محاصره جدیتی وجود نداشته باشد، صلح محقق نخواهد شد.

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن خاطرنشان کرد: ما معتقدیم نماینده ویژه سازمان ملل، تسهیل کننده تحقق اهداف آمریکایی‌ها و سعودی‌هاست.

وی در ادامه افزود، اگر آنچه رهبری انصارالله از آن صحبت کرد، رخ دهد، عربستان کاملا فلج و از نظر مالی ورشکسته خواهد شد.

الحوثی همچنین تصریح کرد: ما امروز به آنها نسبت به «درد بزرگ» هشدار می‌دهیم و معادله امروز با همه ابعاد آن هنوز وارد مرحله «درد بزرگ» نشده است.

وی گفت: عملیات «خمیس مشیط» تنها سرآغاز عملیات گسترده است.

محمد علی الحوثی اظهار داشت: تا زمانی که صلح محقق نشود عملیات ما در عمق عربستان ادامه خواهد داشت و واکنش بسیار کوبنده‌تر از آنچه رخ داده، خواهد بود.

عملیات نیروهای مسلح یمن در «جیزان»، مواضع مهم ائتلاف عربی تحت امر عربستان را هدف قرار داد.

 

جزئیات عملیات بزرگ انصار الله

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات تهاجمی گسترده‌ای را در محور "الخوبه- وادی جاره" در بخش جیزان واقع در جنوب عربستان سعودی صورت داده و تلفات زیادی در صف نظامیان سعودی وارد کردند.

به گزارش العالم، ارتش و کمیته‌های مردمی دست به عملیات تهاجمی گسترده‌ای در محور "الخوبه- وادی جاره" در بخش جیزان زدند.

این عملیات از سه مسیر اصلی مواضع ارتش سعودی در "جبل الام بی سی- تباب الفخیده و التبه البیضاء- القمبوره، العمود، تویلق و شرق قایم صیاب" انجام شد و نیروهای یمنی در جریان این عملیات، به پیشروی‌های بزرگی دست یافته و کنترل کامل این مناطق را در دست گرفتند و خسارات زیادی را به نیروهای دشمن وارد کردند.

یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد: عملیات نظامی در جیزان در محور "الخوبه ـ وادی جاره" از مسیر اصلی انجام شد، در این عملیات مواضع ارتش سعودی در کوه ام بی سی و تپه های الفخیذه و البیضا و القمبوره و العمود و تویلق و شرق قایم صیاب را هدف گرفت.

وی افزود: در این عملیات پیشروی هایی صورت گرفت و مواضع سعودی که هدف گرفته شدند، تحت کنترل در آمدند و خسارتهای گسترده ای به نیروهای دشمن وارد شد.

این منبع نظامی یمن خاطرنشان کرد که مواضعی که هدف گرفته شدند، متعلق به نیروهای مشترک سعودی و مزدوران سودانی و یگان هایی از مزدوران موسوم به تیپ المغاویر است. درکمین هایی که برای زره پوش های دشمن نصب شده بود، شماری از افسران و نظامیان ارتش سعودی کشته و یا مجروح شدند.

ستاد اطلاع رسانی جنگ یمن خاطرنشان کرد: عملیات منحصر به فرد و گسترده یمن به آزادسازی بیش از 150 کیلومتر مربع در محور جیزان منجر شد

این پایگاه‌ها، که عملیات نظامی ارتش یمن بعد از رصد تحرکات ارتش سعودی و موقعیت نیروهایش انجام شد، میزبان نیروهای مشترک و متشکل از نیروهای سعودی، مزدوران سودانی و یگان‌هایی از مزدوران گروه موسوم به "لواء المغاویر" است.

انصار الله تصاویری را منتشر کرد که حاکی از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی به سمت مواضع دشمن در شهر الخوبه در عمق عربستان سعودی است و ارتش یمن بعد از عبور از موانع و استحکامات دشمن، با نیروهای دشمن درگیر و با وارد کردن خسارات به این نیروها، آنها را وادار به فرار کنند.

این تصاویر همچنین هلاکت شماری از نیروهای سعودی و منهدم شدن استحکامات و مواضع‌شان را نشان می‌دهد و اینکه وحشت و سردرگمی بزرگی در صفوف نیروهای دشمن حاکم است.

بر اساس این گزارش، ده‌ها تن از نیروهای سعودی و سودانی به اسارت گرفته شده و تعداد زیادی جسد این نیروها بر روی زمین رها شده‌اند و برخی دیگر از نیروهای دشمن پا به فرار گذاشته‌اند.

نیروهای ارتش یمن مقادیر زیادی سلاح و مهمات جنگی نیروهای دشمن را در پایگاه‌ها و انبارهای‌شان به غنیمت گرفته‌اند.

نیروهای ارتش یمن در ادامه عملیات، به تعقیب نیروهای دشمن در تلاش برای فرار به سمت دره‌های واقع در پشت پایگاه‌های نظامی و به سمت "دار النصر"، "تپه الشرفی"، روستای "الدحره" و "تپه الشیخ" بودند، پرداختند.

مسیرهای عملیات:

مسیر اول- کوه الإم بی سی:

در این مسیر، به پایگاه‌های ارتش سعودی در کوه الإم بی سی از سه مسیر فرعی – از جنوب کوه به مسحیه الإم بی سی، از پشت کوه به وسط، و از ضلع شمالی به بالای کوه- حمله شد و نیروهای یمنی بعد از پاکسازی اطراف کوه، کنترل کامل آن را در دست گرفتند.

مسیر دوم- تپه‌های "الفخیده و البیضاء":

حمله به پایگاه‌های ارتش سعودی واقع در تپه‌های "الفخیده و البیضاء" از دو مسیر فرعی، و کنترل موفقیت‌آمیز این تپه‌ها.

مسیر سوم: شمال تپه البیضاء و شرق روستای قایم الصیاب:

حمله به مواضع ارتش سعودی واقع در شمال تپه البیضاء و همچنین پایگاه مستقر در شرق روستای قایم الصیاب از دو مسیر فرعی. نیروهای ارتش یمن در ادامه عملیات، کنترل این پایگاه‌ها را در دست گرفته و تلفات جانی زیادی در صفوف نیروهای دشمن وارد کردند و به رغم پشتیبانی گسترده هواپیماهای جنگی سعودی، شماری از نیروهای دشمن کشته و مجروح و یا اسیر شده‌اند.

حجم تلفات جانی و مالی دشمن:

- انهدام و آتش گرفتن 29 خودروی زرهی، که توسط لنز دوربین مرکز اطلاع‌رسانی جنگی ثبت شده‌اند.

- کشته و زخمی شدن بیش از 90 تن از افسران و سربازان ارتش سعودی و مزدوران سودانی

- اسیر و زخمی شدن ده‌ها نیروی دشمن

- به غنیمت گرفتن مقادیر زیادی سلاح و مهمات جنگی از جمله دوربین‌های دید در شب

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.