رسانه های صهیونیستی از بسته شدن حریم هوایی عربستان به روی هواپیماهای اسرائیلی خبر دادند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، شبکه تلویزیونی 13 عبری اعلام کرد که عربستان سعودی حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای اسرائیلی بست امری که باعث شد یک پرواز از فرودگاه «بن گوریون» به مقصد دبی از ساعت 9 صبح امروز سه شنبه به تأخیر بیفتد.

پیش از این روزنامه یدیعوت آحارنوت اسرائیلی و خبرگزاری رویترز در 30 آگوست 2020 به نقل از برخی منابع فاش کرده بودند که عربستان سعودی با انجام یک پرواز توسط شرکت هواپیمایی«العال»در 31 آگوست 2020 از تل آویو به ابوظبی از طریق حریم هوایی عربستان موافقت کرده است.

وبسایت پیگیری پرواز هواپیماها نیز فاش کرده بود که هواپیمای وابسته به شرکت العال که حامل هیأتی آمریکایی-اسرائیلی است از تل آویو به مقصد ابوظبی در 31 آگوست سال 2020 وارد حریم هوایی عربستان سعودی شده است.

عربستان همچنین با عبور نخستین پرواز تجاری اسرائیلی به دبی در اواخر ماه نوامبر گذشته موافقت کرده بود.

موافقت سعودی ها شامل چراغ سبز به پرواز هواپیمای اسرائیلی برای عبور از حریم هوایی عربستان در پی فشار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا انجام شد.

شبکه دولتی رژیم صهیونیستی «کان» در آن زمان اعلام کرد که مقام های سعودی پس از مداخله «جرد کوشنر» با صدور مجوز پروازهای رژیم صهیونیستی به دوبی موافق کردند.

این رسانه صهیونیستی اعلام کرد که با مجوز و موافقت سعودی ها در باز بودن آسمان عربستان به روی هواپیماهای مسافری اسرائیل مسیر پرواز به دوبی از هفت ساعت به کمتر از سه ساعت کاهش یافت.

یک مقام بلندپایه دولت ترامپ ۱۱ آذر ۹۹ گفته بود که موافقت ریاض با پرواز هواپیماهای تجاری اسرائیل در پی مذاکرات جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با مقام های سعودی به دست آمد.

وبسایت اسرائیلی "I۲۴ NEWS" نیز به نقل از یک منبع آمریکایی اعلام کرد که مشکل مجوز پرواز شرکت های هواپیمایی اسرائیلی بر فراز عربستان به مقصد امارات و بحرین، پس از مذاکرات جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ و «آوی برکویتز» فرستاده آمریکا به خاورمیانه با مقام های سعودی حل شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.