تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه و مقابله سرسختانه مقاومت فلسطین با این تجاوز خسارت های سنگینی را به این رژیم تحمیل کرده است.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، اقتصاد رژیم اشغالگر به دلیل حملات موشکی که گروه های مقاومت فلسطین به شهرهای مختلف در سرزمین های اشغالی انجام می دهند متحمل خسارت های سنگینی شده است.

هزینه موشک های ضد موشک رژیم اشغالگر که به سمت موشک های مقاومت شلیک کرده است فقط در دو روز  بیش از 50 میلیون دلار شده است به طوری که قیمت هر موشک سامانه گنبد آهنین نزدیک به 150هزار دلار است.

مجموع هزینه اقدامات نظامی اسرائیل نیز تا کنون از 200میلیون دلار فراتر رفته است.همچنین تعطیلی کلی یا جزئی کارخانه ها در غلاف غزه خسارت سنگینی به فعالیت های اقتصادی زده است.

علاوه بر آن، حملات موشکی گروه های مقاومت فلسطین در پاسخ به تجاوزهای اسرائیلی به نوار غزه باعث تعطیلی فرودگاه ها و لغو پروازها توسط شرکت های هواپیمایی شده است.همچنین فعالیت میدان گازی تمار در دریای مدیترانه متوقف شده است و خطوط نفتی «عسقلان»و «ایلات» مورد اصابت موشک قرار گرفته است.

علاوه بر آن سواحل سرزمین های اشغالی به طور کامل از گردشگر خالی شده است و بخش گردشگری رژیم اشغالگر که از کرونا ضربه سنگینی خورده است،طی روزهای اخیر نیز متحمل خسارت های سنگینی شده است.

خبرنگار روسیا الیوم نیز گزارش داد که رژیم صهیونیستی برای نخستین بار از کارشناسان اقتصادی دعوت کرده است که خسارت های ناشی از اوضاع کنونی را پیگیری و ارزیابی کنند.

در همین حال،منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی از تعطیلی تمامی فرودگاههای واقع در سرزمین اشغالی خبر دادند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مقاومت فلسطین توانسته این رژیم را در محاصره هوایی قرار دهد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، در خبر شبکه ۱۲ اسرائیل آمده است که مقاومت توانسته است مسیر تمامی هواپیماهایی که به سمت فرودگاه «بن گوریون» پرواز می‌کردند را تغییر داده و آن‌ها مجبور کند تا به سمت کشور دیگری پرواز کنند.

در همین حال فرودگاه بین‌المللی «رامون» در ۲۲۰ کیلومتری جنوب غزه و نزدیک بندر «ایلات» پس از شلیک موشک حماس تعطیل شد و هم اکنون تمامی فرودگاههای اسرائیل به حالت تعطیل قرار دارند.

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام، روز پنجشنبه از شلیک موشک میان برد «عیاش» به سمت فرودگاه «رامون» خبر داد و گفت که این موشک برد ۲۵۰ کیلومتری و قدرت تخریب بالایی دارد.

وی همچنین از تمامی شرکت‌های هوایی جهان خواست تا پروازهای خود به مقصد فلسطین اشغالی را لغو کنند.

ابوعبیده  نیز در سخنانی گفته بود که اگر همچنان تجاوزات علیه مسجدالأقصی ادامه داشته باشد، موشکباران تل‌آویو، دیمونا،عسقلان، اشدود و فراتر از آن برای ما راحت‌تر از آب خوردن خواهد بود.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

کابینه امنیتی صهیونیست‌ها نیز شامگاه چهارشنبه برنامه‌های نظامی برای افزایش عملیات‌های تهاجمی به جنبش‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی در غزه را تصویب کرد.

بنابراین گزارش، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از افزایش شمار شهدای دور جدید تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به 109 شهید خبر داد که 28 کودک نیز میان آنها دیده می‌شود. همچنین در جریان این جنگ، 621 فلسطینی مجروح شده‌اند.

در حملات موشکی گروه‌های مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی نیز تا کنون 8 صهیونیست به هلاکت رسیده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی جنگ غزه2021
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.