کرونا همچنان پر خبرترین سوژه در اخبار جهان است. براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، آمریکا با ثبت یک میلیون و 408 هزار و 636 نفر مبتلابه بیماری کووید19 همچنان کانون اصلی شیوع کرونا در جهان است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد تاکنون 4 میلیون و 343 هزار و 437 نفر در سراسر جهان به بیماری مهلک کرونا مبتلا شده اند.

 

آمار کرونا در 23 اردیبهشت

بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی سازمان بهداشت جهانی،  292 هزار و 920 نفر نیز جان خود را از دست داده و یک میلیون و 604 هزار و 934 نفر نیز از بند این بیماری نجات یافته اند.

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، آمریکا با ثبت یک میلیون و 408 هزار و 636 نفر مبتلابه بیماری کووید19 همچنان کانون اصلی شیوع کرونا در جهان است.

همچنین قربانیان کرونا در آمریکا به 83 هزار و 425 نفر رسید. آمار بهبود یافتگان هم  296 هزار و 746 نفر اعلام شد.

تازه ترین اخبار مرتبط با شیوع کرونا در جهان را در بخش زیر می خوانیم:​

 

پیش نویس قطعنامه سنای آمریکا برای تحریم گسترده چین

«لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوری‌ خواه سنای آمریکا طرحی را پیشنهاد داد که بر اساس آن رئیس‌ جمهور آمریکا مجاز خواهد بود چین را در صورتی که درباره چگونگی شیوع کرونا پاسخگویی کافی نداشته باشد، تحریم کند.

گراهام که یکی از متحدان نزدیک دونالد ترامپ است گفت: متقاعد شده است که اگر «فریبکاری» حزب حاکم چین نبود این ویروس اکنون در آمریکا وجود نداشت.

گراهام گفت: این قطعنامه موسوم به «قانون بازخواست کووید19» رئیس جمهور آمریکا را ملزم می کند که در عرض 60 روز تاییدیه ای به کنگره آمریکا بفرستد مبنی بر آن که چین «روایت کاملی را به هر تیم تحقیقاتی کووید19 که توسط آمریکا، متحدان آمریکا یا هر نهاد وابسته سازمان ملل نظیر سازمان جهانی بهداشت ارائه کرده است.»

هشت سناتور دیگر آمریکایی نیز در تدوین این قطعنامه مشارکت دارند.

 

جمهوری خواهان سنا طرح 3 تریلیون دلاری نانسی پلوسی را رد کردند

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان از یک بسته کمک 3 تریلیون دلاری رونمایی کرد که شامل کمک برای ایالت های درگیر در کرونا و یک دور دیگر از پرداخت های مستقیم به آمریکایی هاست که بلافاصله از سوی جمهوری خواهان سنا به عنوان یک پاسخ پرهزینه به بحران کرونا رد شد.

 

پیش بینی می ‌شود شمار تلفات در آمریکا به 147 هزار تن برسد

سی ان ان گزارش داد بررسی ‌های انجام شده نشان می ‌دهد شمار تلفات ناشی از کرونا در آمریکا تا ماه اوت به 147 هزار تن خواهد رسید.

 

آمار واقعی کرونا در آمریکا چیز دیگری است/ هشدار درمورد بازگشایی زودهنگام کشور

«آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه ملی بیماری‌های واگیردار آمریکا و مشاور کاخ سفید در بحران کرونا که به دلیل تماس با افراد مبتلا فعلا در قرنطینه به سر می ‌برد، از طریق تماس ویدئویی از منزل خود به مجلس سنا گزارش ‌داد.

سناتور برنی ساندرز از دکتر فائوچی درمورد تعداد کشته شدگان کرونا در آمریکا سوال کرد. او گفت تقریباً بالاتر از آنچه گفته شده است: احتمالاً افرادی بوده اند که در خانه فوت کرده اند که کووید19 داشته اند اما به عنوان بیمار کرونایی حساب نمی شوند زیرا آنها در واقع به بیمارستان نرسیده اند.

وی به رغم اصرار ترامپ، نسبت به بازگشایی زودهنگام کشور به کنگره هشدار داد. 

اظهارات دکتر فائوچی در حالی مطرح می‌ شود که ترامپ که از مدت‌ ها پیش بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا را محور اصلی تبلیغات انتخاباتی خود قرار داده، فرمانداران ایالت ‌ها را تشویق کرده هر چه سریع‌ تر فعالیت های عادی و اقتصادی را از سر گیرند.

کاخ سفید هفته گذشته اجازه نداد فائوچی برای ارائه گزارش به کمیسیون بهداشت مجلس نمایندگان که در کنترل دموکرات ‌هاست، حاضر شود. 

اگرچه نظرسنجی ‌ها نشان می‌ دهند اکثریت مردم آمریکا در مورد شیوع مجدد ویروس نگران هستند ولی اکثر ایالت ‌ها در مسیر تسهیل مقررات قرنطینه پیش می ‌روند.

 

مدارس آمریکا در پاییز هم احتمالا بسته می ماند

مسئولین بهداشتی آمریکا می گویند صحبت کردن درباره امکان بازگشایی مدارس در پاییز خوش بینانه است.برخی ایالت ها از هم اکنون ترم پاییزی دانشگاه ها را هم غیر حضوری می کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا اعلام کرده است که کودکان عموما به عوارض وخیم کرونا دچار نمی ‌شوند. اما همین مرکز ماه گذشته میلادی اعلام کرد که عوارض وخیم این بیماری در کودکان نیز گزارش شده و سه کودک به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده ‌اند.

 

مرگ 72 تن از کهنه سربازان آمریکایی

منابع خبری از شیوع گسترده کرونا در میان کهنه سربازان آمریکایی در آسایشگاه نیوجرسی و جان باختن 72 تن خبر می دهند.

تا روز یکشنبه آزمایش 189 نفر از 211 تن از ساکنان این آسایشگاه مثبت اعلام شده و این در حالی است که نتایج آزمایش 7 تن دیگر هم قرار است اعلام شود.

 

ایده ترامپ، عامل افزایش مسمویت‌ ناشی از مصرف مواد شوینده در آمریکا

پس از اظهارات جنجالی ترامپ در خصوص تزریق مواد ضدعفونی کننده برای مقابله با کرونا، آمار مرکز کنترل موارد مسمومیت ‌ها در این کشور نشان می‌دهد مسمویت ناشی از استفاده مواد شوینده و گندزدا در روزهای اخیر سیر صعودی داشته است.

پس از اظهارات ترامپ شاهد افزایش مسمومیت ‌هایی از این دست هستیم. در ژانویه، فوریه و مارس 2020 (دی، بهمن و اسفند و نیمه فروردین) ، مسمومیت ‌های تصادفی با مواد ضد عفونی کننده خانگی به ترتیب 5، 17 و 93 درصد نسبت به ماه‌ های مشابه سال گذشته افزایش یافته است. در پی اظهارات ترامپ، این افزایش در مقایسه با آوریل سال 2019 (فروردین سال گذشته) 121 درصد بوده است. 

 

کارکنان توئیتر برای همیشه دورکار شدند

«جک دورسی» مدیرعامل توییتر در ایمیلی به همه 5 هزار تن از کارکنان اطلاع داد که این امکان را دارند که برای همیشه از خانه کار کنند.

او همچنین به آن دسته از افرادی که تمایل دارند به دفتر کار بازگردند خبر داد که دفاتر این کمپانی حداقل تا سپتامبر (شهریور) بسته خواهند ماند و بازگشایی پس از آن نیز بسیار محتاطانه صورت خواهد گرفت.

 

1997 مورد جدید آلودگی به کرونا در مکزیک

وزارت بهداشت مکزیک از 1997 مورد جدید آلودگی به کرونا در این کشور و رسیدن کل آمار به 38324 نفر خبر داد.

این وزارتخانه همچنین از 353 مورد جدید مرگ بر اثر کرونا در مکزیک خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد مرگ بر اثر  کرونا در مکزیک به 3926 مورد رسید.

 

هشدار در مورد شرایط وخیم کرونایی در شیلی

رئیس‌ جمهور شیلی تصریح کرد که این کشور با بدترین مقطع شیوع کرونا در هفته ‌های آینده روبرو خواهد شد.

تاکنون 31721 نفر در سراسر این کشور به کرونا مبتلا شده ‌اند که 335 فوتی داشته است.

 

79 مورد جدید آلودگی به کرونا در آلمان/ ادامه افزایش ضریب ابتلا

موسسه روبرت کخ اعلام کرد شمار موارد تایید شده آلودگی به کرونا در آلمان با 798 مورد افزایش به 171306 مورد رسید.

شمار جان باختگان بر اثر کرونا هم در آلمان با 101 نفر افزایش به 7634 نفر رسید.

در آلمان، برای سومین روز متوالی، ضریب ابتلا - عدد آر - بیش از یک گزارش شده است. عدد آر یا ضریب ابتلا وقتی فراتر از یک رفت به آن معنا است که یک مبتلا به کرونا بیش از یک نفر دیگر را توانسته آلوده کند و به این ترتیب آمار مبتلایان افزایش خواهد یافت. 

 

عبور جانباختگان در انگلیس از مرز 32 هزار نفر

در انگلیس، تعداد جان ‌باختگان از مرز 32 هزار نفر گذشته است. به این لحاظ، انگلیس کانون اصلی کرونا در اروپا و دومین کشور جهان از لحاظ تعداد قربانیان کووید19 است.

 

تعداد قربانیان کرونا در فرانسه از اسپانیا فراتر رفت

در فرانسه، تعداد قربانیان کرونا از اسپانیا فراتر رفت و با گزارش 348 مرگ طی 24 ساعت گذشته، به بیش از 27000 نفر رسید. بدین ترتیب اکنون فرانسه بعد از آمریکا، انگلیس و ایتالیا، رتبه چهارم بیشترین قربانی کووید19 در جهان را دارد.

 

وضعیت روسیه

همزمان با عبور تعداد کل مبتلایان به کرونا در روسیه از تمام کشورهای اروپایی، در شهر سن پترزبورگ این کشور، آتش ‌نشانان حریق در بخش آی ‌سی‌ یو یک بیمارستان کرونایی ها را مهار کردند اما 5 بیمار مبتلا به کرونا که در این بخش زیر دستگاه تنفس مصنوعی بودند بر اثر این حریق جان باختند. 

روسیه با رسیدن شمار مبتلایان این کشور به رقم 232 هزار نفر، اکنون بعد از آمریکا دومین کانون کووید19 در جهان محسوب می‌ شود.

مسکو اعلام کرد که طی 24ساعت گذشته 10899 مبتلای جدید را شناسایی کرده است؛ رقمی که طی 10 روز گذشته به طور روزانه زیر 10 هزار نفر نیامده است.

یکی از تازه مبتلایان به کرونا در این کشور، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ولادیمیر پوتین است. پیش از این هم نخست‌ وزیر روسیه به این ویروس مبتلا شد و همچنان تحت درمان و قرنطینه است.

شهردار مسکو، پایتخت، اعلام کرد که لغو محدودیت ‌ها برای ساخت و سازها و کارخانجات را دست کم تا سه هفته دیگر آغاز نخواهد کرد.

ماسک گذاشتن در مسکو و سن پترزبورگ اجباری است.

با وجود شناسایی بیش از 232 هزار مبتلا به کووید19 آمار جان باختگان کرونا در روسیه تنها 2116 نفر گزارش شده است که به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار کمتر است.

پوتین از حدود یک ماه پیش در اقامتگاهی خارج از مسکو به سر می برد.

 

شمار مبتلایان در ترکیه از 141 هزار نفر گذشت

شمار مبتلایان به کرونا در ترکیه به 141475 نفر رسید.

همچنین شمار جان باختگان نیز دیروز 53 نفر افزایش یافت و به 3894 نفر رسید.

 

انتخابات نیوزیلند با طعم کرونا

انتشار صدها اسناد دولتی پیرامون چگونگی کنترل کرونا و مقابله با آن توسط یک رسانه در نیوزیلند، دولت این کشور را در آستانه انتخابات پیش رو با چالشی بزرگ مواجه کرده است. 

در یکی از این اسناد به تاریخ 20 مارس آمده است که مدیران ارشد و کارشناسان حوزه سلامت نیوزیلند پیشنهاد ورود به سطح هشدار دو را به مدت 30 روز مطرح کرده بودند. این در حالی است که تنها سه روز بعد، کشور وارد سطح سه و بعد از دو روز وارد سطح چهار هشدار  شد.

مدارک فاش شده شامل 300 سند بوده است که در آن جزییات و صورت جلسات مرتبط با تصمیمات و جلسات دولت در خصوص بستن مرزها، روابط خارجی، سطح هشدار، سلامت عمومی و پرداخت یارانه‌ ها وجود دارد.

 

تست کرونای تمامی جمعیت 11 میلیونی ووهان

در ووهان چین که نقطه اول شناسایی کرونا بوده، پس از آن که در چند منطقه دوباره مبتلایان جدید شناسایی شدند، مقام‌ ها می‌ گویند بنا دارند از تمامی جمعیت 11 میلیونی شهر تست کرونا بگیرند.

 

ادامه بحران کرونازدگی کره جنوبی پس از لغو محدودیت ها

در کره‌ جنوبی که یکی از موفق‌ ترین کشورها در کنترل کرونا بوده، نتیجه تست 101 نفر که در محدوده یکی از محله‌ های تفریحات شبانه در سئول رفت و آمد کرده بودند مثبت اعلام شده است.

این تعداد مبتلای جدید پس از آن گزارش شد که کره‌ جنوبی شروع به لغو محدودیت ‌های کرونا کرده است.

 

بسته حمایت دولت هند برای بخش ‌های زیان دیده از شیوع کرونا

دولت هند برای کمک به بخش‌ ها و اصناف مختلف این کشور که از شیوع کرونا متضرر شده اند طرحی به ارزش 266 میلیارد دلار ارائه کرد.

هنوز جزئیات این طرح از سوی مقام ‌های هند تشریح نشده اند.

 

کوبا تحریم‌ های آمریکا علیه سوریه را محکوم کرد

گروه دوستی پارلمانی کوبا و سوریه، تحریم ‌های یکجانبه آمریکا علیه سوریه را محکوم کرد و گفت که این تحریم‌ ها «تلاش ‌ها و ظرفیت ‌ها» برای مقابله با کرونا را محدود می ‌کند.

در سوریه ابتلای 47 نفر به کرونا و جان باختن 3 نفر تایید شده است. 

 

اجرای قرنطینه سراسری در عربستان در ایام تعطیلات عید فطر 

زارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد که در ایام تعطیلات عید فطر 23 مه (3 خرداد) تا 27 مه (7 خرداد) در این کشور قرنطینه سراسری اجرا می ‌شود.

وزارت کشور عربستان همچنین بر لزوم تداوم فاصله گذاری اجتماعی و ممنوعیت تجمعات بیش از پنج نفر تاکید کرد.

ممنوعیت تردد کامل در شهر مکه مکرمه و ممنوعیت ورود و خروج به مناطق، شهرها و محله‌ هایی که در زمان حاضر محدودیت ‌ها در حال اجراست، تا پایان ماه مبارک رمضان و عید فطر ادامه خواهد یافت.

تاکنون 42925 نفر در عربستان به کرونا مبتلا شدند و 264 نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

 

نورها روی بلندترین برج دنیا برای کمک به بیماران کرونایی به رقص آمدند

برج خلیفه در دوبی، بلندترین بنای حال حاضر دنیا، شب گذشته به رقص ‌نورهایی آراسته شد که برای کمک به جمع ‌آوری پول به ‌منظور درمان بیماران متبلا به کرونا می‌ درخشیدند. با اضافه شدن هر اهداکننده جدید رقص نور برج هم تغییر می‌ کرد تا سرانجام مبلغ 2.7 میلیون یورو جمع‌ آوری شد.

تاکنون در امارات بیش از 18 هزار مورد ابتلا به کووید19 و همچنین 200 مرگ در اثر این بیماری ثبت شده است.

 

افزایش موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در سودان

وزارت بهداشت سودان از ثبت 137 مورد جدید ابتلا به کرونا و مرگ 7 تن دیگر خبر داد. تعداد کل مبتلایان به کرونا در این کشور به 1661 موردو آمار قربانیان به 80 تن رسید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.