کرونا در کشور خاستگاهش، چین، تقریبا از نفس افتاده است و برغم این که در شبانه روز گذشته 30 مورد جدید ابتلا در این کشور ثبت شد هیچ مورد فوتی در این کشور گزارش نشده است. اما مقامات آمریکا با 2804 نفر فوتی در شبانه‌ روز گذشته، رکورد جدیدی را در آمار روزانه خود گزارش کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد موارد ابتلا به کرونا در آمریکا نسبت به دو هفته پیش دو برابر شد و از مرز 800 هزار نفر گذشت.

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی با احتساب 18،719 مورد جدید در 24 ساعت گذشته، تا امروز سه شنبه 22 آوریل 2020 (3 اردیبهشت 99)، تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به 819 هزار و 175 نفر رسید.

از این تعداد 45 هزار و 343 نفر جان باخته و 82 هزار و 973 نفر بهبود پیدا کرده اند.

براساس این آمار، بیشترین مبتلایان و آمار مرگ ناشی از کرونا در نیویورک است. «اندرو کوومو» فرماندار ایالت نیویورک آمریکا از ثبت 481 مورد جدید فوت بر اثر کرونا در ایالت در 24 ساعت گذشته خبر داد.

بیش از پنج هزار مورد جدید ابتلا در شبانه روز گذشته در این ایالت ثبت شده است. تاکنون 19466 نفر در نیویورک براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و 258484 نفر هم مبتلا شده اند.

در کالیفرنیا هم اوضاع وخیم است. در 24 ساعت گذشته سرعت شیوع کرونا در این ایالت بسیار شدید بوده است به طوری که 1937 نفر درگیر این ویروس شده و 95 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

«رابرت ردفیلد» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ های در آمریکا هشدار داد به دلیل اینکه ممکن است بحران کنونی شیوع کرونا به فصل سرما متصل شود، موج دوم این بیماری می‌ تواند بسیار مخرب‌ تر و بدتر باشد.

شمار مبتلایان به کرونا تا صبح امروز در سراسر جهان، به دو میلیون و 557 هزار و 917 نفر رسیده که 177 هزار و 688 تن آنها فوت شده و 695 هزار و 325 نفر بهبود یافته و بقیه همچنان با این بیماری درگیر هستند.  

از میان یک میلیون و 684 هزار و 904 نفری که همچنان درگیر این بیماری هستند، حال 3 درصد آنها یعنی 57 هزار و 253 نفر وخیم گزارش شده است.

تاکنون 210 کشور و منطقه مختلف در سراسر جهان و همینطور دو کشتی بین المللی به کرونا آلوده شده اند.

اخبار مرتبط با شیوع کرونا را در بخش زیر می خوانیم:

رکورد آمار روزانه قربانیان آمریکا

آمریکا همچنان با اختلاف، دارای بیشترین آمار قربانیان کرونا در جهان است و این ویروس همچنان در این کشور یکه‌ تازی می‌ کند. آمار روزانه کرونا در آمریکا از رشد شدید شمار جان‌ باختگان حکایت دارد به طوری که تعداد قربانیان 2804  نفر افزایش یافته است. این تعداد رکورد تازه‌ ای در آمار روزانه فوتی‌ های کرونا در آمریکاست. آمار جان‌ باختگان آمریکا در شبانه روز پیش از آن 1939 نفر بود.

 

توافق جدید جمهوری خواهان و دموکرات‌ های آمریکا برای افزایش کمک به بخش‌ های اقتصادی

«میچ مک کانل» رئیس اکثریت جمهوری خواهان در سنای آمریکا از توافق جدید با دموکرات‌ ها بر سر یک بسته مالی به ارزش بیش از 320 میلیارد دلار خبر داد که قرار است صرف کمک به شرکت های کوچک و متوسط آسیب دیده از بحران کرونا شود. با این توافق جدید که از سوی ترامپ نیز حمایت شده، مجموع کمک‌ های مالی دولت به فعالیت های درمانی و اقتصادی این کشور تا رقم 480 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

قرار است 75 میلیارد دلار از این مبلغ صرف کمک به بیمارستان‌ ها، 25 میلیارد دلار صرف غربالگری کرونا و 60 میلیارد دلار نیز صرف اعطای وام به دیگر بخش‌ های اقتصادی آسیب دیده از بحران کرونا به ویژه بخش کشاورزی شود.

 

بازگشت کارکنان بوئینگ بر سر کار خود

کارکنان شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا در بحبوحه نگرانی‌ ها درباره شیوع کرونا، به محل کار خود بازگشتند.

 

ترامپ: منع پذیرش مهاجران جدید آمریکا شامل متقاضیان گرین کارت می‌ شود

​رئیس جمهوری آمریکا گفت منع پذیرش مهاجران جدید که برای مدت 60 روز اعمال می‌ شود برای آن دسته از متقاضیانی است که به دنبال اقامت دائم هستند. و ممکن است مدت این ممنوعیت، در پایان 60 روز تمدید شود.

 

ابتلای 20 نظامی آمریکایی در کویت

خبرگزاری کویت از مبتلا شدن 20 نفر از نیروهای آمریکایی مستقر در اردوگاه نظامی «عریفجان» این کشور و کارکنان شرکت‌ های طرف قرار داد با این اردوگاه خبر داد.

این افراد پس از تماس با یک فرد مبتلا که در یک شرکت خصوصی به عنوان سرپرست اسکان در اردوگاه نظامیان آمریکایی کار می‌ کرده است، به کرونا مبتلا شده‌ اند.  فرد یاد شده که ملیت فیلیپین دارد، چند روز پیش به یکی از بیمارستان‌ های وزارت بهداشت کویت منتقل شد و افرادی که با او در تماس بوده‌ اند، قرنطینه شدند.  

تاکنون 2080 نفر در کویت به کرونا مبتلا شده و 11 تن جان خود را از دست داده‌ اند.  

دولت کویت روز گذشته تعطیلی ادارات دولتی را تا 8 خرداد تمدید و ساعات منع آمد و شد شبانه را به 16 ساعت افزایش داد.  

 

شمار قربانیان کرونا در کانادا به 1884 نفر رسید

وزارت بهداشت کانادا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: با فوت 236 تن دیگر بر اثر ویروس کرونا طی شبانه روز گذشته شمار قربانیان این بیماری به 1884 نفر رسید. تعداد مبتلایان به این ویروس نیز 38 هزار و 205 نفر اعلام شد.

بیشترین موارد ابتلا به کرونا در استان کبک کانادا ثبت شده است. نخست‌وزیر کبک اعلام کرد که با کمبود پزشک و پرستار برای خانه سالمندان مواجه هستند.

برخی سوپرمارکت‌ ها در کانادا پس از اندازه گیری تب مشتریان، آنها را به داخل راه می دهند

یک سوپرمارکت زنجیره ای در ونکوور پس از اندازه گیری تب مشتریان و سوال در مورد وضعیت سلامت، آنها را به داخل راه می دهد؛ این سوپرمارکت اعلام کرد که این اقدام را هر روز صبح برای کارمندان خود نیز انجام می دهد.

ورود بدون ماسک به فرودگاه‌ و هواپیما ممنوع است

دولت کانادا در بخشنامه ای جدید اعلام کرد که استفاده از ماسک در ورود به فرودگاه و در طول پرواز در هواپیما اجباری است.

 

162 مورد جدید آلودگی در پاناما

وزارت بهداشت پاناما از 162 مورد جدید آلودگی به  کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد آلودگی در پاناما به 4821 مورد رسید. 141 نفر نیز بر اثر کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند.

 

145 مورد جدید مرگ در مکزیک

مقامات وزارت بهداشت مکزیک در کنفرانسی خبری به خبرنگاران گفتند شمار موارد آلودگی به کرونا در این کشور با افزایشی بیش از 700 موردی به 9501 مورد رسید.

شمار جان باختگان بر اثر کرونا در مکزیک نیز با افزایشی 145 نفری، به 857 نفر رسید.

 

افزایش مبتلایان به کرونا در انگلیس، آلمان و فرانسه

آمار ابتلا به کرونا در آلمان به 148453 نفر و جان باختگان به 5086 نفر رسید.

آمار ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه هم به 158050 نفر رسید.

کل موارد ابتلا به کرونا در انگلیس 129044 نفر، جان باختگان  17377 نفر، و حال 1559 نفر نیز وخیم اعلام شده است.

 

شمار قربانیان کرونا در ایتالیا به 24،648  نفر افزایش یافت

اداره دفاع مدنی ایتالیا در اطلاعیه ای اعلام کرد: طی شبانه‌ روز گذشته 534 بیمار مبتلا به ویروس کرونا جان باختند و شمار کل قربانیان این بیماری به 24 هزار و 648 نفر رسید.

در این اطلاعیه آمده است: با بهبودی 2 هزار و 723 بیمار دیگر در مجموع 51 هزار و 600 نفر درمان شدند. تعداد کل مبتلایان نیز با احتساب آمار بهبودیافتگان و قربانیان به 183 هزار و 957 نفر افزایش یافته است.

همچنین شمار کل آزمایش های صورت گرفته نیز به یک میلیون و 450 هزار و 150 مورد رسیده است.

دولت این کشور در نظر دارد برخی تدابیر اتخاذی در راستای مقابله با کرونا را تا قبل از 4 مه کاهش دهد. رایزنی و بررسی‌ های مقامات ایتالیا در این راستا ادامه دارد.

 

بازگشایی مدارس ابتدایی و مهدکودک ها در هلند 

نخست وزیر هلند ممنوعیت برگزاری رخدادهای عمومی را سه ماه دیگر تمدید کرد اما از بازگشایی مدارس ابتدایی به صورت محدود از 11 مه (22 اردیبهشت) خبر داد.

وی اعلام کرد که مدارس ابتدایی و مهدکودک‌ ها اجازه خواهند داشت که به طور محدودیت فعالیت خود را دوباره آغاز کنند.

فاصله‌ گذاری اجتماعی همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند. علاوه بر این، رستوران‌ ها تا 19 مه(29 اردیبهشت) تعطیل خواهد بود.

شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 34134 نفر و تعداد جان‌ باختگان به 3916 تن رسیده است.

 

افزایش آلودگی های وارداتی در چین

مقامات بهداشتی چین از شناسایی 30 مورد جدید آلوده به کرونا در این کشور خبر دادند.

در این میان 23 مورد آلودگی وارداتی بود که در مقایسه با آمار روز قبل با افزایش 11 نفری همراه بود. 

همچنین برای چهارمین روز متوالی آمار جان‌ باختگان کرونا در چین صفر گزارش شده است.

طبق آمار رسمی در مجموع 82788 نفر در چین به کرونا آلوده شدند که به مرگ 4632 نفر منجر شد.

 

بانکوک آمبولانس ها را به ایستگاه نمونه گیری سیار کرونا تبدیل کرد

مقامات در پایتخت تایلند آمبولانس ها را به ایستگاه های سیاری تبدیل کرده اند تا از افرادی که مظنون به آلودگی به کرونا هستند نمونه گیری کنند.

بیش از 10 ایستگاه سیار آزمایش تاکنون 881 نفر را آزمایش کرده اند. آلودگی شش نفر از این افراد به کرونا تشخیص داده شده است.

مقامات بخش بهداشت و درمان تایلند امروز از 15 مورد جدید آلودگی به کرونا و یک مورد جدید مرگ بر اثر این ویروس در این کشور خبر دادند.

 

وضع اضطراری برای مقابله با کرونا در گرجستان تمدید شد

رئیس جمهور گرجستان فرمان تمدید وضع اضطراری در سراسر این کشور تا 22 ماه مه (2 خرداد) برای مقابله با شیوع کرونا را صادر کرد.

وی در تشریح دلیل تمدید وضع اضطراری در سراسر گرجستان، گفت: همه محاسبات و پیش‌ بینی‌ های موجود، حاکی از وجود خطر بزرگ شیوع داخلی کرونا در 2 تا 3 هفته آینده در کشور است.

تا به حال 408 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند که چهار نفر از آنان جان خود را از دست داده و 95 نفر نیز درمان و از بیمارستان ترخیص شدند.

 

11 مورد جدید آلودگی در کره جنوبی

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ ها در کره جنوبی اعلام کرد این کشور 11 مورد جدید آلودگی به کرونا را در 24 ساعت گذشته گزارش کرده است.به این ترتیب، تعداد کل موارد ثبت شده آلودگی به کرونا در کره جنوبی به 10694 نفر رسید.

یک بیمار هم در 24 ساعت گذشته بر اثر این ویروس جان خود را از دست داد و به این ترتیب، تعداد کل موارد مرگ در کره جنوبی به 238 مورد رسید.

از آغاز این همه گیری، 8277 نفر در کره جنوبی از این بیماری بهبود یافته اند.

 

هشدار در مورد شیوع کرونا در افغانستان

شماری از مقامات و رسانه های غربی با هشدار شیوع کرونا در افغانستان هشدار دادند در صورت همه گیری در این کشور که از کمبود مراکز بهداشتی و درمانی رنج می برد، تعداد جان باختگان براثر این ویروس از جنگ بیشتر خواهد شد.

مردم در مناطق زیر اداره طالبان حتی آگاهی لازم در مورد ویروس کرونا را ندارند.

اگر این پیش‌ بینی درست باشد، شمار قربانیان کووید19 بیشتر از جنگ افغانستان خواهد بود.

از حدود دو ماه پیش که نخستین مورد مثبت کرونا در هرات افغانستان ثبت شد تاکنون 6600 آزمایش انجام شده است که از این  تعداد 1092 مورد مثبت بوده است.

 

پاکستان کلروکین صادر می کند

تصمیم دولت پاکستان برای صادرات داروی مالاریا معروف به «کلروکین» به برخی از کشورهای درگیر کووید19 با مخالفت برخی از وزیران ارشد کابینه مواجه شده است.

تولید کلروکین در این کشور به میزان 40 میلیون قرص رسیده و به گفته دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان، مواد اولیه کافی نیز برای تولید این داروها در دسترس است.

اما وزرای مخالف صادرات داروی ضدمالاریا به خارج معتقدند که این اقدام ممکن است به کاهش ذخیره دارو کلروکین و حتی تمام شدن آن منجر شود.

سرعت افزایش تعداد بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان تاکنون کاهش نیافته و مسئولان این کشور نسبت به رسیدن شمار مبتلایان به 50 هزار نفر ابراز نگرانی می‌ کنند.  

 شمار مبتلایان به این ویروس از 9500 نفر عبور کرده و تاکنون 201 نفر جان خود را از دست داده اند.

 

آمار مبتلایان هند به مرز 20 هزار نفر رسید

وزارت بهداشت و رفاه خانواده هند اعلام کرد تعداد مبتلایان به کرونا در هند به 19984 نفر رسیده است.

تاکنون 3870 نفر از بیمارستان مرخص شده و 640 نیز نفر جان خود را از دست داده اند. از 29 ایالت هند 3 ایالت بیش از همه درگیر کرونا شده و پرخطر نامیده شده اند.

 

42 سوری به کرونا مبتلا هستند

وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد با شناسایی سه بیمار جدید آمار بیماران به کووید19در این کشور به 42 نفر رسید.

 

افزایش شمار جان باختگان در مصر

وزارت بهداشت مصر از ثبت 14 مورد جدید فوت بر اثر کرونا در این کشور و افزایش شمار جان باختگان به 264 نفر خبر داد. شمار مبتلایان به کرونا در مصر نیز با افزایش 157 مورد در 24 ساعت گذشته به 3490 نفر رسید.

 

ابتلای 190 نظامی صهیونیست به کرونا

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد شمار نظامیان این رژیم که به کرونا مبتلا شدند به 190 نفر رسیده ‌است.

1318 نفر از نیروهای ارتش نیز در قرنطینه هستند. 

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی شمار مبتلایان به کرونا در سرزمین های اشغالی را 13930 نفر و تعداد جان‌ باختگان را نیز 181 نفر اعلام کرده ‌است.

 

کشف 33 جهش در کرونا

محققان چینی پس از بررسی نمونه های 11 فرد مبتلا به کرونا، 33  جهش در آن کشف کردند.

این جهش‌ ها دلیل مرگبارتر بودن این ویروس در بخش‌ هایی از جهان است.

مرگبارترین جهش‌ های رصد شده در بیماران این تحقیق در بیشتر بیماران اروپا نیز رصد شده است. 

این تحقیق توسط گروهی از محققان به رهبری پروفسور «لی لانجوان» انجام شده که نخستین کارشناسی است که قرنطینه در ایالت ووهان را پیشنهاد کرد.

آنها به توسعه دهندگان واکسن هشدار دادند که باید این جهش‌ ها را در نظر بگیرند.

آزمایش واکسن ضد کرونا روی انسان

گروهی از محققان دانشگاه آکسفورد از پنجشنبه، واکسن احتمالی کرونا را روی انسان آزمایش می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.