تعداد جان باختگان کرونا در 24 ساعت گذشته در ایتالیا با مرگ 812 نفر جدید به 11591 رسید، این در حالی است که تا روز گذشته 10779 نفر جان خود را از دست داده بودند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، دولت ایتالیا امروز دوشنبه اعلام کرد که 812 مورد فوتی جدید در اثر ابتلا به ویروس کرونا را طی 24 ساعت گذشته ثبت کرد.

«آنجلو بورلی» مدیر دفتر حمایت مدنی ایتالیا در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که تعداد جان باختگان کرونا در 24 ساعت گذشته با مرگ 812 نفر جدید به 11591 رسید، این در حالی است که تا روز گذشته 10779 نفر جان خود را از دست داده بودند.

بورلی افزود که مجموع مبتلایان به ویروس کرونا نیز از 97689 در روز گذشته به 101793 نفر رسید.

این در حالی است که شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در کشورهای جهان تا به امروز از ۳۵ هزار و شمار مبتلایان از ۷۴۰ هزار نفر فراتر رفته است. از این تعداد حال بیش از ۱۵۰ هزار نفر بهبود یافته است.

آخرین آمار از شیوع ویروس کرونا در سطح جهان تا پایان روز دوشنبه ۱۱ فروردین (۳۰ مارس) را می توانید در این صفحه دنبال کنید.

 

تعداد جانباختگان در فرانسه از ۳ هزار نفر گذشت

به گفته مقامات فرانسه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱۸ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب شمار کسانی که از ابتدای شیوع کرونا به دلیل بیماری کووید ۱۹ در فرانسه جان باخته‌اند به ۳ هزار و ۲۴ نفر رسید.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی دولت فرانسه تا کنون نزدیک به ۲۱ هزار نفر در سراسر این کشور به ویروس کرونا مبتلا و در بیمارستان‌ بستری شده‌اند.

 

 

شمار قربانیان ویروس کرونا در اروپا از ۲۵هزار نفر گذشت

شمار قربانیان ویروس کرونا در قاره اروپا، تا ظهر دوشنبه، ۳۰ مارس ابه ۲۵هزار و ۳۷ نفر رسید..

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این آمار در حالی منتشر می‌شود که تاکنون ۳۹۹هزار و ۳۸۱ مورد از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در سراسر این قاره ثبت شده است.

ایتالیا و اسپانیا تا کنون بیشترین مرگ و میر ناشی از این بیماری را ثبت کرده اند. در حالیکه به نظر می‌رسد سیر صعودی شمار مبتلایان به این بیماری در اسپانیا ادامه دارد، مقام‌های بهداشتی دولت ایتالیا شامگاه یکشنبه احتمال گذر این کشور از پیک بیماری را مطرح کردند.

 

مرگ ۸۱۲ نفر طی ۲۴ ساعت در اسپانیا؛ ابتلای بیش از ۱۲ هزار نفر از کارکنان درمانی

مقامات اسپانیا روز دوشنبه اعلام کردند که طی ۲۴ گذشته ۸۱۲ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست دادند. به این ترتیب شمار کل جان باختگان در این کشور اروپایی به ۷۳۴۰ نفر رسید. این رقم به این معنی است که اسپانیا پس از ایتالیا بیشترین میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا را داشته است. آمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در اسپانیا نسبت به روز یکشنبه اندکی کاهش یافته است. مقامات اسپانیا روز یکشنبه از مرگ ۸۳۸ نفر خبر داده بودند.

از سوی دیگر مقامات اسپانیا روز دوشنبه اعلام کردند که تست کرونای ۱۲۲۹۸ نفر از کارکنان بخش بهداشت و درمان این کشور مثبت بوده است. این رقم به این معنا است که ۱۴ درصد از مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در اسپانیا را کارکنان بخش بهداشت و درمان تشکیل می دهند. ارتش اسپانیا برای مقابله با شیوع گسترده بیماری «کووید ۱۹» در حال برپا کردن بیمارستان های صحرایی در این کشور است.

ویروس جدید کرونا تاکنون جان بیش از ۲۵ هزار نفر را در کشورهای اروپایی گرفته است.

 

مشاور ارشد جانسون خود را قرنطینه کرد

«دومینیک کامینگز» مشاور ارشد بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به دنبال بروز علائم ابتلا به ویروس جدید کرونا خود را قرنطینه کرد. نخست وزیر انگلیسنیز از هفته گذشته به دنبال بروز «علائم خفیف» ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» و نتیجه مثبت آزمایش ابتلا به کرونا خود را قرنطینه کرده است. تست کرونای «مت هانکوک» وزیر بهداشت انگلیس نیز پیش از این مثبت اعلام شده بود.

از مقامات دولت انگلیس به دلیل بی توجهی به توصیه ها برای رعایت فاصله اجتماعی طی هفته های اخیر انتقاد زیادی شده است. برگزاری جلسات حضوری مقامات ارشد دولت بریتانیا طی هفته های اخیر و پیش از اجرای قرنطینه سراسری در این کشور ادامه داشت. از دومینک کامینگر به دلیل نفوذش بر بوریس جانسون به عنوان معمار برکسیت یاد شده است.

 

خیابان‌های خلوت مسکو در اولین روز قرنطینه

قرنطینه مسکو، پایتخت روسیه در حالی روز دوشنبه آغاز شد که میخائیل میشوستین، نخست وزیر هشدار داده است که دیگر مناطق این کشور نیز باید برای تدابیر مشابه آماده شوند. سرگئی سابیانین، شهردار مسکو هم اعلام کرده است که ساکنان این شهر جز برای حضور در محل کار، خرید ضروری و مراجعه به مراکز درمانی اجازه خروج از خانه را ندارند. بنا به اعلام شهردار مسکو شهروندان همچنین می توانند سگ های خود را تا فاصله ۱۰۰ متری منازل شان در خیابان بگردانند. تاکنون ۱۵۳۴ نفر در روسیه به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند. این در حالی است که هشت نفر نیز در این کشور به دلیل ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان خود را از دست داده اند.

 

شمار جان باختگان در بلژیک از ۵۰۰ نفر فراتر رفت

مقامات بلژیک روز دوشنبه اعلام کردند که با مرگ ۸۲ بیمار دیگر تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور به ۵۱۳ نفر رسیده است. شمار مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در بلژیک نیز با ثبت ۱۰۶۳ مورد جدید به ۱۱۸۹۹ نفر رسیده است.

 

آلمان مدل کره جنوبی را برای مقابله با شیوع کرونا دنبال می‌کند

دولت آلمان برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور راهبرد کره جنوبی را که از آن به عنوان الگویی برای مبارزه با بیماری «کووید ۱۹» یاد می شود دنبال می کند. هدف اصلی در این راهبرد شناسایی زودهنگام مبتلایان است تا آنها پیش از آنکه ویروس کرونا را به افراد دیگر منتقل کنند قرنطینه شوند. آلمان در همین راستا هم اکنون هر هفته ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تست کرونا انجام می دهد. این راهبرد دولت آلمان می تواند مانع از مراجعه گسترده مبتلایان به بیمارستان ها و در نهایت کمبود امکانات درمانی از جمله دستگاه های تنفس مصنوعی شود. ظرفیت انجام تست کرونا در آلمان هم اکنون در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بیشتر است. امری که به این کشور امکان داده است تا الگوی کره جنوبی را دنبال کند.

رسانه های آلمان گزارش داده اند که دولت «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور در نظر دارد تا ظرفیت تست کرونای این کشور را بار هم افزایش دهد. یکی از اسناد وزارت کشور آلمان نشان می دهد که دولت این کشور در نظر دارد ظرفیت تست کرونا را به روزانه ۲۰۰ هزار مورد برساند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.