ارتش سوریه یک پهپاد ارتش ترکیه را بر فراز محور «سراقب» در ادلب سرنگون کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری سانا، نیروهای ارتش ترکیه امروز یک جنگنده ارتش سوریه را که در حال انجام عملیات علیه گروه های تروریستی در استان«ادلب»بود ساقط کردند.

وزارت دفاع ترکیه نیز اعلام کرد که یک هواپیمای سوریه از نوع«ال39» را در چارچوب عملیات«سپر بهار» در ادلب سوریه ساقط کرده است.

برخی منابع رسانه ای مخالفان سوری نیز گفتند که یک هواپیمای نظامی سوریه با موشک دوش پرتاب توسط گروه های مسلح سوری در منطقه «جبل الزاویه» در جنوب ادلب ساقط شده است.

خبرنگار المیادین در سوریه نیز گفت که ارتش سوریه یک پهپاد ارتش ترکیه را بر فراز محور «سراقب» در ادلب سرنگون کرد.

ارتش سوریه تا کنون بیش از 8 پهپاد ترکیه را در شمال این کشور سرنگون کرده است.

توپخانه و هواپیماهای ارتش سوریه نیز گروه های مسلح را در اطراف سراقب به شدت زیر آتش خود گرفتند.

این خبرنگار افزود که ارتش سوریه اکنون در حال پیشروی در محور«آفس-النیرب» است و در حال نزدیک شدن به فرودگاه نظامی«تفتناز» است.

خبرنگار المیادین تأکید کرد که ارتش سوریه مواضع گروه تروریستی جبهه النصره و ارتش ترکیه را در تفتناز هدف قرار داد.

در تحولی دیگر، ارتش سوریه امروز سه شنبه شهر«الصنمین»در استان«درعا» در جنوب این کشور را طی عملیاتی برای تعقیب بقایای گروه های مسلح در منطقه آزاد کرد.

برخی منابع رسانه ای اعلام کردند که پس از بازگشت امنیت و ثبات به شهر، گروه های مسلح در الصنمین به مرکز رسیدگی به پرونده های آنها در دبیرستا«الشرعیه» و تحویل سلاح های شان با حضور مسئولان مربوطه و تعداد زیادی از اهالی روی آورده اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری نیز اعلام کرد که یک کاروان از افراد مسلحی که حاضر به پذیرش راه حل با دولت سوریه نشدند به سمت شهر «الباب» در شمال شرق سوریه که در اشغال نیروهای ترکیه است یا استان ادلب روی آورده است. این کاروان 21 فرد مسلح را در بر می گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.